اجتماعی

تشکیل ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

سلام آنلاین/ لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از ایجاد یک هزار و 499 مورد در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان خبر داد.

دکتر امین سلاحرزیان در بازدید از مرکز ناباروری جهاددانشگاهی لرستان گفت: فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی این است که جهاد نزدیک به دانشگاه باشد و هدف ما این است که بتوانیم علم را به عمل تبدیل کنیم. “

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی برای بومی سازی در جهاددانشگاهی انجام شده و فعالیت خوبی را در لرستان آغاز کرده ایم، با بیان اینکه یکی از این مشاغل کشت گیاهان دارویی به دلیل پتانسیل آن است، گفت: در لرستان ارزشمند است. اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.»

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با بیان اینکه پتانسیل گیاهان دارویی در استان نادیده گرفته می شود، گفت: گیاهان دارویی در لرستان ارتباط زیادی با اقتصاد، ارزآوری و… ایجاد کرده ایم. مرکز روی پشت بام و چهار قطعه زمین، یک هکتار را به این مهم اختصاص می دهیم.

تامین بیش از 60 تا 70 درصد نهاده های استاندارد گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی لرستان

سلحشورزیان گفت: امروز بیش از 60 تا 70 درصد نهاده های مورد نیاز برای کشت گیاهان دارویی اعم از بذر، قلمه و نهال در لرستان توسط جهاد دانشگاهی لرستان تامین می شود.

وی افزود: نهاده های گیاهان دارویی را برای توسعه کشاورزی، کشاورزان و کشاورزان و فارغ التحصیلان لرستانی تامین می کنیم و اگر مردم نتوانند محصولات خود را بفروشند، تضمین خرید از آنها داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: شبکه جامع فروش گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی کشور راه اندازی شده است.

سلاهورزیان با بیان اینکه الگوی کشت در لرستان مصداق است اما متأسفانه کمتر به آن توجه می شود، بیان می کند: در کوهدشت کشت آب دوست است و همین امر باعث افت سطح آب حوضه آب های زیرزمینی می شود.

وی گفت: محصولات گلخانه ای به آب کمتری نیاز دارند و میزان کار، امکان فرآوری و بسته بندی محصولات زیاد است، اما در لرستان و به خصوص کوهدشت دانشگاه لرستان توجه چندانی به این امر ندارد. شهر گلخانه‌ای کوهدشت، ایجاد و محصول آن فلفل دلمه‌ای است.

نرخ ناباروری در لرستان بالاست

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه سخنان خود به مرکز درمان ناباروری این نهاد اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه آمار ناباروری در لرستان بالاست، افزود: مسائل اقلیمی، ژنتیکی و تغذیه ای از این نظر جهاددانشگاهی لرستان است. وارد شد و مرکز بی فرزندی تأسیس کرد.

سلاح ورزیان گفت: بیش از 80 درصد افرادی که برای درمان ناباروری به جهاد دانشگاهی لرستان مراجعه می کنند با مشکل مالی مواجه هستند و جزو افراد پیشرفته نیستند.

انجام درمان با تعرفه دولتی و نیمه دولتی در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

وی گفت: مشاوره و درمان دارویی با دولت و مالیات نیمه دولتی در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان برگزار می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: هزینه جراحی انجام شده در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان نسبت به سایر مراکز درمانی بسیار پایین است.

صلاح ورزیان گفت: بین 3000 تا 3500 زوج نابارور در لرستان وجود دارد و البته بیش از 4000 زوج به دلیل اینکه برخی افراد به دلیل شرایط خاص و حتی مشکلات به مراکز ناباروری مراجعه نمی کنند.

در حال حاضر 1499 پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1499 پرونده در مرکز درمان ناباروری زوجین جهاددانشگاهی لرستان تشکیل شده است، گفت: افراد نابارور از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آماده اهدای جنین به داوطلبان در مرکز ناباروری جهاد لرستان هستیم و همه شرایط را برای درمان ناباروری فراهم کرده ایم.

سلاحورزیان افزود: برای توسعه خدمات بیشتر به زوجین و مددجویان بدون فرزند نیازمند تجهیزات جدید مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان هستیم که انتظار داریم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان از آن حمایت کند و مانند گذشته هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا