اجتماعی

از «نشان‌دار شدن زوجین نابارور» تا «اعتبار ۷۰۰ میلیادی برای درمان ناباروری»

در سال 1399 با تصویب شورای اسلامی، خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت و به این ترتیب سازمان بیمه سلامت پس از طی مراحل مربوطه در سال 1400، خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار داد. در نهایت این سازمان اعلام کرد که تا 90 درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه است.

به گزارش سلام آنلاین. هر زوج ممکن است چندین بار در سال مجبور به درمان شوند و قبل از آن چاره ای جز خرج کردن این پول از جیب خود نداشته باشند، بنابراین بسیاری از زوج ها ممکن است از پیمودن مسیر بدون درمان خودداری کنند.

پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان، مسئولان بهداشتی و درمانی از جمله شرکت های بیمه تصمیم به ارائه خدمات تکمیلی به این زوج گرفتند. در همین راستا، بیمه سلامت ایران، بزرگترین سازمان بیمه گر داخلی، از سال گذشته در مسیر خدمت رسانی به زوج های بدون فرزند قرار گرفته و اعلام کرده است که بخش زیادی از هزینه های درمانی خود را پرداخت کرده است، هیچ فرزندی در بخش های بستری و سرپایی وجود ندارد. . همچنین بیمه سلامت اعلام کرد زوج هایی که قبل از تصویب قانون در سال 1400 تحت درمان ناباروری قرار گرفته اند می توانند خسارت های مختلف را تشکیل دهند و هزینه های خود را دریافت کنند.

در مجموع بدین ترتیب است که از سه ماه آخر سال 1400 دو مالیات دولتی و غیردولتی به بیمه سلامت ایران ابلاغ شد که بر اساس آن 90 درصد مالیات دولت برای مراکز درمانی دولتی و 90 درصد مالیات عمومی غیردولتی برای موسسات خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی پرداخت می شود. هزینه کل به ازای هر چرخه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه، بسته به خدمات دریافتی از 550 هزار تومان تا 7 میلیون تومان متغیر است و استفاده از این خدمات برای مراکز درمانی تسهیل می شود.

در واقع پس از جهانی شدن بیمه های پایه. بیمه ناباروری با تایید دولت جهانی شده است و سازمان بیمه سلامت ایران موظف است با تصویب هیأت، کلیه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه را طبق مفاد ماده «الف» ماده (70) قانون ایران بیمه کند.توسعه ششم. طرح. بر این اساس، در اجرای بند (5) بند «ک» تبصره (17) ماده واحده قانون بودجه سال 1401، کلیه مراکز درمانی و بیمارستان های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری موظف به عقد قرارداد با پایگاه هستند. . سازمان بیمه.

هزینه خدمات غربالگری و درمان ناباروری و خدمات تخصصی ناباروری (IUI، IVF، ICSI، FET) بر اساس قانون ابلاغی وزارت بهداشت در بخش های دولتی، دولتی، غیردولتی و خیریه و خصوصی طرف های متعاهد. بر اساس دستورالعمل مندرج در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت. تحت پوشش سازمان بیمه داخلی است.

از طرفی زوجین برای دریافت خدمات درمان ناباروری باید شناسایی شوند. با رعایت محرمانه بودن اطلاعات در سامانه بیمه سلامت با دریافت بورسیه دانشگاه ها و مراکز زنان و زایمان، متخصصان ناباروری و اورولوژی گام مهمی در ارائه بهترین خدمات ممکن به این افراد است. به این ترتیب زوجین می توانند برای تهیه دارو و خدمات به هر جایی مراجعه کنند، خدمات مورد نیاز خود را با قیمت مصوب دریافت کنند و نیازی به پرداخت رایگان نداشته باشند.

در همین راستا بیمه سلامت ایران اعلام کرده است که طی یکسال گذشته خدمات رسانی به زوج های نابارور را با دقت و با رعایت توصیه های سران عالی رتبه در خصوص افزایش جمعیت و اعمال قانون در اولویت قرار داده است. برتری مردم. در همین راستا مهدی رضایی معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد که در راستای حمایت از سیاست جمعیتی، سازمان بیمه سلامت کشور در نامه ای به سازمان بیمه سلامت استان در خصوص بررسی موارد مختلف برای نتیجه گیری وی با عقد قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی بر ارائه خدمات به زوج های بدون فرزند تاکید کرد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که طی سال گذشته با رفع موانع از نظر قرارداد و منبع اعتبار، آمادگی ارائه تسهیلات لازم برای درمان خدمات ناباروری زوجین را دارد، لذا در حال حاضر انتظار می‌رود مراکز بیشتری ارائه دهند. این سرویس بیمه پایه بگیرید

به گفته مدیر بیمه سلامت ایرانیان، سازمان بیمه خواستار ارائه خدمات با کیفیت به زوج های بدون فرزند است. در همین راستا مدیرعامل بیمه سلامت در بیانیه خود تاکید کرد: زوج های بدون فرزند می توانند این اطمینان را داشته باشند که ما آنها را تامین می کنیم و هزینه های درمانی اعم از تشخیص و درمان برای همیشه تامین می شود. در حقیقت امسال 700 میلیارد تومان بودجه برای درمان زوج های نابارور در نظر گرفته شده است.

بیمه مادران باردار بدون بیمه و فرزندان تا پنج سال آنها از دیگر خدماتی است که سازمان بیمه سلامت در این زمینه اجرا می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا