عمومی

وجود ۱۷۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهمن جعفری گفت: سخن گفتن خبرنگار آنلاین با تایید تکمیل بیش از 170 پروژه نیمه صنعتی در استان گفت: بیش از 60 درصد رشد داشته است.

وی گفت که امسال نیز طرح صنعتی جدید به ارزش شش میلیارد توماس در استان راه اندازی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در صورت اجرای این طرح ها برای 2500 شغل در استان ایجاد می شود.

جعفری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه ها و اولویت های ما تکمیل 170 طرح صنعتی نیمه تمام در استان است، گفت: با توجه به تقسیم اعتبارات و برنامه ها، در این راستا به زودی 170 پروژه نیمه تمام صنعتی در استان به اتمام می رسد. کم اهمیت سلام امیدواریم این طرح ها تا آسمان 1404 اجرایی شود.

وی یکی از دلایل توقف این پروژه های صنعتی در استان را سرمایه گذاری و افزایش نرخ سود دانست و گفت: پرداخت نشدن مصالح مورد نیاز این طرح ها نیز از دیگر عواملی است که بین 20 تا 40 درصد است. سرمایه این پروژه توسط بخش خصوصی تامین می شود. می تواند با ما باشد باقی مانده است توسط بانک به صورت تجهیزات پرداخت می شود.

رئیس سازمان تجارت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه منابع بانکی نیز محدودیت هایی دارد، گفت: این نهادها باید شرایط خاصی را داشته باشند.

جعفری گفت: در قالب تبصره 18 از 48 طرح و واحد صنعتی حمایت کرده ایم و امسال بیش از 243 میلیارد تومان برای این طرح ها پرداخت کرده ایم که 129 درصد اعتبار را در این زمینه جذب کرده ایم.

وی با اشاره به پرداخت تجهیزات ارتقای تولید به 106 واحد و طرح صنعتی استان، افزود: 806 میلیارد تومان تجهیزات برای آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان که به زنجیره تامین منابع مالی واحدهای صنعتی می پردازد، گفت: 13 واحد و طرح 240 میلیارد تومان تجهیزات دریافت کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا