استان ها

توصیه‌هایی به کشاورزان و دام‌داران لرستانی

سلام آنلاین/ لرستان به گفته اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، کشاورزان و دامداران با توجه به شرایط محیطی و هواشناسی باید به نکاتی توجه و رعایت کنند.

علی دهقانی در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: بر اساس شرایط محیطی و هواشناسی و توسط کمیته فنی هواشناسی کشاورزی و هشدار سریع خسارات کشاورزی، دستورالعمل هایی برای کشاورزان استان وجود دارد.

وی افزود: پایش و پایش ملخ در بیابان به ویژه در مناطق گرمسیری و اقلیم استان و همچنین پایش و پایش موریانه ها در صورت رعایت استانداردهای بازرسی. سمپاشی را طبق نظر کارشناسان حفظ نباتات انجام دهید.

دهقانی تصریح کرد: در مزارع گندم مجاور مزارع درو شده یا متروک توصیه می شود سننجم را با آب شیرین و در صورت نیاز با مشورت کارشناسان رزمی پر کنید.

یکی از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: توجه به پیش بینی هوای ابری، کنترل بیماری های مزرعه مانند زنگ، زرد، قهوه ای، سیاه و غیره.

وی گفت: «بازرسی های میدانی برای مدیریت صحیح و به موقع گوشتخواران شاهدانه، کنترل علف های هرز برای وضعیت آفت هلیوتیس برای مدیریت و کنترل به موقع.» محصولات ذرت و ذرت برای کنترل زودهنگام آفات. کاشت هر دو گیاه طبق توصیه متخصصان توصیه می شود.

دهقانی افزود: توصیه می شود محصولات بهاره مانند گندم و جو در اقلیم های سرد و گرم آبیاری نشود و در مناطق گرمسیر به دلیل ریزش محصولات برداشت گندم و جو تسریع شود.

اعضای هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به لزوم مبارزه با علف های هرز بدون ایجاد مزاحمت در سطح، اظهار داشتند: با توجه به پیش بینی و تداوم گرما و گرد و غبار، شیوع آفاتی از جمله شته ها، پسیل ها و پسیل ها رخ خواهد داد. به خصوص کنه های 2 خال و تار تنی در باغ انتظار می رود، بنابراین نظارت و کنترل این آفات با مشورت کارشناس حفظ نباتات توصیه می شود.

توصیه می‌شود بیماری‌های قارچی داخلی هلو و آب نمک مربوط به تشکیل میوه و سمپاشی در صورت مشاهده و تکرار آن طی 7 تا 10 روز با توجه به نظر کارشناس و چرخه زندگی انجام شود. عوامل بیماری زا

دهقانی با اشاره به مبارزه با بیماری در محل و مرحله سوم سمپاشی قبل از جوانه زدن، بعد از گلدهی و بعد از باردهی، گفت: دستورالعمل دیگر ما استفاده از تله ها است و فرومون ها برای ردیابی آفاتی که خوشه ها را می خورند در باغات انگور وارد می کنند. از انگور و برای تعیین زمان جنگ در هنگام تشکیل شته ها و همچنین کنترل فولیکول های مو، شاخه های آلوده را با تخم در مرحله شته ها جدا کنید.

این شکارچی گفت: این گلخانه بر استفاده از روش های کنترل شیمیایی و بیولوژیکی برای مبارزه با آفاتی مانند مگس سفید و کنه زرد، سن، زنبور انگلی و … تاکید دارد. بسیار توصیه شده.

وی تاکید کرد: در صورت انجام معاینه شیمیایی در باغات و باغات به زنبورداران در مجاورت اطلاع داده شود و در زمان وزش باد شدید عملیات سمپاشی و وجین انجام نشود.

دهقانی گفت: انجام عملیات از جمله آبیاری و تغذیه مناسب در مزرعه نبات بهاره با راهنمایی کارشناسان کشاورزی توصیه می شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی لرستان، چگانی و جنوب گفت: کاشت درخت پسته در مناطق سودان و پلدختر تا آخر هفته اول خرداد، کوهدشت و رومشکان در هفته های دوم و سوم خرداد و شهرستان انجام شد. خرم آباد نیمه دوم خرداد ماه معرفی می شوند.

وی گفت: اوایل خرداد زمان مناسب برای تغذیه درختان با اوره یا نیترات پتاسیم در صورت وجود منبع مطمئن آب با توصیه کلی 100 تا 120 گرم اوره یا 200 تا 250 گرم است.

به گفته دهقانی، با اشاره به تداوم هرس سبزه در گردو و انگور به ویژه درختان آلوده به کرم، تقویت میوه در سال جاری، میوه دهی بهتر در سال آینده و حذف رشد سالانه را از جمله مزایای هرس سبز دانست. درختان ساخته شده

یکی از اعضای هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: عملیات بریدن میوه به صورت نازک روی درختان هسته به ویژه در باغ چگانی برای بازارپسندی، رنگارنگی و بهبود کیفیت میوه است. از آلو. میوه از دیگر توصیه های ما به کشاورزان است.

وی تاکید کرد: با فرا رسیدن فصل تابستان برای افزایش راندمان مصرف آب در باغ باید میزان آبیاری را کاهش داد و آب کمتر و مواد ضدعفونی کننده اضافه کرد. دام پروری.

دهقانی با اشاره به زمان مناسب برای پشم چینی در نیمه اول خرداد ماه معرفی شد و گفت: کشتن حیوانات در فضای باز و عمومی و مکان های غیر مجاز توصیه نمی شود، خیر، برای کاهش ذخیره میکروبی شیر، توصیه می شود بلافاصله پس از دوشش در یخچال قرار داده شود و در یخچال قرار گیرد.

استاد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به لزوم طراحی و اجرای واکسیناسیون دام اظهار داشت: کنترل دما، تهویه و تهیه تجهیزات مربوطه از جمله سیستم های خنک کننده دام و طیور. سالن مورد تاکید است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا