اجتماعی

تشریح روند سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان/ علت عمده بروز چالش در این موسسه

«ارزش دفتری دارایی های صندوق بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به 10 شهریور 1400، حدود 17 هزار میلیارد تومان و صورت های مالی تلفیقی است. از گروه 61 هزار و 500 میلیارد تومان است.

جواد نوری در گفت وگو با سلام آنلاینوی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی عملکرد گروه قبلی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ارزیابی و ارزیابی عملکرد دوره قبل نیاز به اطلاعات گسترده ای دارد و مبنای مقایسه باید مشخص باشد. به طور واضح، عملکرد گذشته صندوق را با شرکت های مشابه و اینکه ایده آل چیست مقایسه می کنیم. باید در نظر بگیریم که مدیریت قبلی در ابتدای فعالیت موسسه را تحت چه شرایطی و در چه زمینه ای تحویل گرفت.

وی گفت: به نظر می رسد فرصت های زیادی وجود دارد و هنوز فرصت هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد. کاستی هایی وجود دارد که زودتر برطرف می شود.

مدیرعامل ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه من عموماً قضاوت مثبتی دارم و احساس می‌کنم تیم قبلی نسبت به شرکت‌های مشابه و در شرایط اقتصادی کنونی میانگین نمره بالاتری کسب کرده‌اند، گفت: چالش‌های اصلی ذخیره فرهنگیان در سال گذشته. اوایل دهه 1390 به مشکلات و پیامدهای زیادی بازگشت.

نوری در خصوص ارزیابی فعالیت اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: خوشبختانه با وجود 60 شرکت در گروه، شاخص سود سال های اخیر خوب بوده است.

وی افزود: با وجود پایین بودن سودآوری صندوق طی سال‌های منتهی به 31 شهریور 1394 تا 1396، روند عملکرد مالی در سال‌های اخیر با ثبات جمع‌آوری، تغییر و اجرای برنامه مبادلاتی با نرخ رشد مواجه شد. بدین ترتیب میزان سود در 31 شهریور 1395 به 620 میلیارد تومان رسید و در سال 1388 تقریباً دو برابر شد و به 1100 میلیارد تومان رسید.

نوری افزود: جهش جدی و قابل توجهی در سود صندوق در سال 1399 اتفاق افتاد و بالغ بر 3440 میلیارد تومان بود که نقطه عطف عملکرد مالی و سود مجموعه و پول بود، بیشترین سود حسابداری که مجموعه پرداخت می کند. به اعضا همان حساب سال اتفاق افتاد.

مدیرعامل ذخیره فرهنگیان با اشاره به رکورد سود صندوق در سال 1400 گفت: در سال مالی 31 شهریور 1400 رکورد جدیدی در سود موسسه و سود صندوق به ثبت رسید که به 3820 میلیارد رسید. تومان یعنی بازدهی 36 درصدی. همچنین باید توجه داشت که ارقام سود به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و برای مقایسه سود سال های مختلف باید به سال پایه و نرخ تورم توجه کرد.

نوری همچنین با اشاره به فعالیت صندوق در سال مالی 1401 اظهار داشت: برای سال جاری با توجه به روندی که شاهد هستیم و بودجه در دست تهیه است، انتظار داریم به سود قابل توجهی برسیم. همچنین امیدواریم با دستیابی به مفروضات بودجه و شرایط مساعد بیرونی شاهد سود بالاتری نسبت به سالهای گذشته باشیم که البته پس از مجمع شرکت در پایان سال مشخص خواهد شد.مالی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا