اجتماعی

احیای بانک سرمایه/ تعیین تکلیف ۱۷ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق پس انداز فرهنگیان به اقدامات انجام شده برای احیای سرمایه اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی با مشکلات متعددی مواجه است که مجموعاً نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان زیان و زیان فعلی 5000 میلیارد تومان است. و در حال حاضر، پس از احیاء و وارد چرخه سودآوری، توانایی خدمت به معلمان وجود دارد.

حمیدرضا نجف پور کردی در گفت وگو با سلام آنلایناز بررسی سبد صندوق ذخیره در تصرف صنعت و معدن خبر داد و اظهار داشت: در مرحله قرار دادن بخش های مختلف هستیم و بخش معدن به زودی تغییر خواهد کرد.

وی همچنین بر تلاش ویژه برای احیای بانک سرمایه تاکید کرد و گفت: گروه های اقتصادی کشور به دنبال ایجاد یک بانک در زنجیره ارزش هستند زیرا بانک خلق ارزش افزوده دارد و صندوق ذخیره فرهنگیان بانک های سرمایه که پس از احیا و ورود به چرخه سود، توانایی خدمت به معلمان را داشته باشد.

مدیرعامل صندوق پس‌انداز فرهنگیان افزود: بانک سرمایه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که مجموع زیان نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان و زیان 5 هزار میلیارد تومانی فعلی بخشی است و باید بانک را احیا کنیم.

نجف پور گفت: ما شاهد عفو 20 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی و افزایش 10 هزار میلیارد تومانی سرمایه این بانک بوده ایم.

وی همچنین از تخصیص 17 هزار میلیارد تومان از دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد: استراتژی و اهداف حرکت آینده ما مشخص شده و اتفاقات بزرگی در 9 ماه گذشته رخ داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا