اقتصادی

اعتبارات اشتغال در لرستان بر اساس نرخ بیکاری تقسیم می‌شود

سلام آنلاین/ لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وام های کار بر اساس نرخ بیکاری و توسعه سرزمینی شهرستان پرداخت می شود.

علی جهانی در دیدار نزدیک با فعالان اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای بروجرد در جمع رئیس شورای هماهنگی استان با اشاره به اینکه اعتبارات اشتغالزایی به صورت عادلانه و دقیق توزیع می شود، گفت: برای تمامی مناطق استان مهمترین محل اشتغال زایی امروز اعتبار تبصره 18 است و مختص طرح های اشتغال زایی در بخش های مختلف اقتصادی به استان ها با همکاری استانداری و تمامی دستگاه های اجرایی است. استان ها این وام های اشتغال زایی با توزیع عادلانه به داوطلبان در تمام نقاط استان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل تنها یک نهاد است که 90 درصد از اعتبار تبصره 18 را به داوطلبان واجد شرایط پرداخت می کند، گفت: در پرداخت این مواد به شهروندان واجد شرایط تسریع کنید. خوشبختانه تا امروز کلیه پرداختی های وام و ده درصد طرح های مربوطه در کمیته فنی این اداره کل بررسی و تایید شده و به بانک استان ارجاع شده است.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی که اعتبار تبصره 18 به آنها ابلاغ می‌شود سعی کنند این مواد را به افرادی که در ابتدا واجد شرایط توسعه و توسعه طرح‌های اقتصادی خود هستند پرداخت کنند و مورد دوم کافی است. . و تضمین های لازم. برای داشتن این وام ها چون مشاهده می شود که متقاضی به بانکی ارجاع می شود که تضمین های لازم برای دریافت این وام ها را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای اقتصادی بخش خصوصی که متقاضی نیروی ماهر هستند باید پیشنهادات خود را به این اداره کل ارائه کنند، افزود: برخی از بنگاه های اقتصادی به صورت خودسرانه و بدون اطلاع اداره کل، کارگر را برای کار در این واحد استخدام می کنند و در آینده نیز اقدام خواهند کرد. با مشکلاتی مواجه است که این واحدها را ملزم به هماهنگی با اداره کل می کند.

وی گفت: ما به قانون احترام می گذاریم و اجرا می کنیم و در حمایت از کارگران و کارفرمایان تبعیض قائل نمی شویم و به صورت قانونی در مراجع حل اختلاف حل و فصل می شود. ما به هیچ یک از حقوق آنها اجازه نمی دهیم، باید از آنها ضایع شود و در صورت تخلف خودسرانه با خاطی برخورد می کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نرخ بیکاری در استان گفت: با توجه به شاخص های تعیین شده به دو صورت فصلی و سالانه. پرونده در حیطه این اداره کل نیست.

جهانی گفت: بیمه بیکاری گزینه ای برای حمایت از کارگرانی است که بر خلاف میل خود اخراج شده اند و به افرادی که پس از بیکاری حق بیمه خود را پرداخت کرده اند ارائه می شود که درخواست این افراد در مراجع قانونی این اداره کل بررسی می شود. از طریق پرداخت های اجتماعی به آنها اعطا می شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی استان وجود دارد، تاکید کرد: شورای هماهنگی مدیران وزارت کار و رفاه اجتماعی در لرستان اقدام و هماهنگی واحدی را ایجاد کند.همکاری بین دستگاه های اجرایی استان مدیران به منظور افزایش سطح تعامل و همکاری از طریق هماهنگی و تلاش برای به اشتراک گذاری و تبادل دانش و تجربه به طور منظم در استان ایجاد و برنامه هایی برای تسهیل شرایط و خدمات به افراد و جوامع هدف سازماندهی می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا