اجتماعی

ابرژن نویدبخش پیشگیری از چاقی

سلام آنلاین/ خراسان رضوی تقریباً سه دهه پس از اولین کشف سوپرژن‌هایی که از تشکیل سلول‌های سرطانی par-4 که ​​سلول‌های سرطانی را می‌کشند، جلوگیری می‌کنند، محققان مرکز سرطان دانشگاه کنتاکی در بریتانیا اکنون در حال بحث درباره نقش آن‌ها در پیشگیری از چاقی هستند. بیش از 1.9 میلیارد نفر در سراسر جهان مبتلا هستند.

دکتر Vivik Rangenkar، دانشیار مرکز سرطان مارکیز در بریتانیا و رئیس تحقیقات سرطان آلفرد کوهن در این مرکز، Par-4 و نقش آن را در مرگ سلولی در بافت غده در سال 1993 کشف کرد. به گزارش مدیکال اکسپرس. از آن زمان، مطالعات بعدی نشان داد که Par-4 یک داروی ضد تومور است و افزایش بیان Par-4 رشد تومور را مهار می کند.

Rangnkar و تیم او همچنین دریافتند که ابرموش مهندسی شده ژنتیکی برای بیان بیش از حد Par-4 مقاوم به سرطان است.

علاوه بر نقش Par-4 در پیشگیری از سرطان، تحقیقات اخیر نقش جدیدی را برای Par-4 به عنوان پیش بینی کننده چاقی آینده در مردان و زنان نشان داده است.

نتایج این مطالعه نشان داد که کمبود پار-4 در موش منجر به افزایش جذب و تجمع چربی در سلول‌های چربی و چاقی می‌شود.

موش ها همچنین دارای مشکلات سلامت ثانویه از جمله کبد چرب و مقاومت به انسولین هستند که معمولاً با چاقی مرتبط هستند. با این حال، بازسازی ژن از دست رفته Par-4 منجر به چاقی و موش های لاغر شد.

جالب اینجاست که موش ها مانند موش های معمولی رژیم غذایی و فعالیت بدنی مشابهی داشتند، اما بدون Par-4 همچنان چاق بودند.

رنگانکار گفت: «این یافته‌ها یادآور کسانی است که کنترل وزن خود را دشوار می‌دانند، حتی اگر رژیم غذایی خود را کنترل کنند یا به اندازه کافی ورزش کنند. تحقیقات ما نشان می دهد که ممکن است یک توضیح ژنتیکی برای این وجود داشته باشد.

علاوه بر این، نتایج این مطالعه نشان می دهد که کمبود Par-4 ممکن است به عنوان یک پیش بینی کننده برای افرادی که ممکن است در آینده با چاقی مواجه شوند، عمل کند.

محققان با همکاری مرکز بریتانیایی علوم بالینی و تفسیری (CCTS) و دانشگاه لوند در سوئد دریافتند که بیان پایین پار-4 با چاقی در مردان و زنان مرتبط است.

وی افزود: “خطر چاقی در افرادی که سطح پار-4 پایین تر دارند به طور قابل توجهی بیشتر از افرادی است که سطح پار-4 بالایی دارند.” کار ما عملکرد جدید عامل ضد تومور Par-4 را در تنظیم چاقی نشان می‌دهد و بیولوژی، فیزیولوژی و متابولیسم سلول‌های چربی را افزایش می‌دهد.

تحقیقات آینده به دنبال راهبردهای درمانی است که ممکن است برای غلبه بر چاقی و مدیریت سرطان های مرتبط با سرطان مفید باشد. یکی از این مطالعات آزمایشات بالینی در حال انجام در مرکز سرطان بریتانیا با استفاده از داروهایی برای افزایش Par-4 در بیماران سرطانی است.

فیلیپ کرن، مدیر علوم پزشکی CCTS انگلستان، گفت: “مأموریت مرکز تفسیر بالینی و علمی بریتانیا (CCTS) گرد هم آوردن پزشکان، محققان و جامعه برای تسریع در تبدیل اکتشافات علمی پایه به پیشرفت است. ظاهراً در سلامتی.” . این نوع تحقیقات به طور کامل اهمیت همکاری چند رشته ای را در تسریع نتایج مثبت سلامت برای مشترک المنافع کنتاکی و فراتر از آن نشان می دهد.

این یافته ها در مجله Frontiers in Oncology منتشر شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا