علمی و پزشکی

آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

این یک تصور غلط است زیرا فقط یک تصور غلط در مورد اثرات آب آشامیدنی است! به عبارت ساده ، نوشیدن آب کمی معده شما را پر کرده و احساس پر شدن می کند. بنابراین ، برخی از افراد هنگام غذا خوردن آب را برای رفع عطش و کاهش وزن می نوشند ، اما این تفکر کاملاً اشتباه و بی اساس است.

آیا نوشیدن آب با غذا باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که آب معدنی یکی از بهترین نوشیدنی های فروشی در رستوران ها است! با توجه به فروش و توزیع آب معدنی طبیعی در رستوران ها ، می فهمیم که بسیاری از افراد عادت دارند که بین وعده های غذایی یا بعد از خوردن غذا آب بنوشند.

در هر صورت ، نوشیدن آب بین وعده های غذایی عوارض جانبی بسیاری دارد. نمی توان گفت که نوشیدن آب در هنگام وعده های غذایی به کاهش وزن کمک می کند اما باعث چاقی و نفخ نیز خواهد شد.

تصور غلط رایج بسیاری از افراد در مورد از دست دادن وزن با نوشیدن آب بین وعده های غذایی به این دلیل است که افراد فکر می کنند با اشغال مقداری معده با آب می توانند جلوی خوردن را بگیرند.

در این رابطه باید بگوییم که برای کاهش وزن می توانید ساعت و نیم قبل از غذا دو لیوان آب بنوشید. اما شما نباید کمتر از نیم ساعت قبل از ناهار یا شام بنوشید.

علاوه بر چاقی ، عوارض نوشیدن آب با غذا چیست؟

نوشیدن آب با غذا از نظر پزشکی صحیح نیست و حتی از نظر اسلامی نیز چنین است. دلایل زیادی وجود دارد که شما نباید هنگام خوردن آب بنوشید. در این بخش برخی از دلایل را بررسی خواهیم کرد.

آیا نوشیدن آب در وسط وعده غذایی باعث چاقی می شود؟

1- ضعف معده به دلیل نوشیدن آب با غذا

اگر مدت طولانی این عادت را داشته باشید ، درد معده و ضعف معده را مشاهده خواهید کرد. با نوشیدن آب و مایعات هنگام غذا خوردن ، روند هضم دشوارتر می شود و سرانجام معده شما پس از مدت زمان طولانی دچار مشکلات مختلفی خواهد شد.

2- هنگام خوردن آب بنوشید و بخواهید استفراغ کنید

هنگامی که فرآیند هضم بعد از نوشیدن مقدار زیادی آب دشوار شود ، می تواند باعث شود فرد دچار حالت تهوع شود. به خصوص اگر آب یا مایع کمی سنگین تر بنوشید. فاضلاب آب ناپایداری است که مدت طولانی در یک ظرف باقی می ماند.

از آنجا که تهویه مطبوع 20 لیتری ارزان تر از یک گالن کوچک است ، برخی افراد ترجیح می دهند یک گالن بزرگتر خریداری کنند. بنابراین اگر از آب معدنی مدت طولانی استفاده نشود ، رکود و بو می خورد. البته حالت تهوع بعد از غذا می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد اما بیشتر در افراد دارای معده ناراحت است.

3- هضم و یبوست

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که از یبوست به راحتی قابل پیشگیری است. یکی از مهمترین دلایلی که در نهایت می تواند منجر به یبوست شود این است که افراد با نوشیدن آب یا مایعات قبل از غذا معده خود را خنک می کنند!

هضم در معده انسان به گرما معده و همچنین مایعات گوارشی نیاز دارد. وقتی قبل از غذا یا حتی بین وعده های غذایی آب سرد یا مایعات بنوشید ، از این گرما خلاص می شوید. نه تنها گرما بلکه مایعات لازم برای هضم با نوشیدن آب از بین می رود.

البته بهتر است بگوییم که این مایعات کاملاً حل نمی شود ، اما در حالت اولیه خود قرار دارد و دیگر غذا را هضم نمی کند.

سرانجام ، با خنک شدن معده ، مری و معده شما سنگین تر می شود ، شما خواستار عوارض جانبی مانند ضعف ، چاقی و درد معده هستید.

آیا نوشیدن آب در وسط وعده غذایی باعث چاقی می شود؟

چرا نوشیدن آب در طول وعده های غذایی باعث چاقی می شود؟

با نوشیدن آب هنگام غذا خوردن ، آبهای گوارشی حالت خود را از دست می دهند و درنهایت غذا هضم نمی شود. از آنجا که یبوست ، حالت تهوع ، نفخ و برخی دیگر از عوارض جانبی نوشیدن آب در هنگام غذا خوردن است ، افراد اشتهای خود را از دست می دهند و در طول روز کمبود انرژی دارند.

افرادی که عادت به نوشیدن آب در حین غذا نمی دهند سرانجام چاق می شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام نوشیدن عادت به نوشیدن آب دارید ، سعی کنید این روش را به روش های مختلف بشکنید.

به عنوان مثال ، می توانید با نوشیدن آب در ساعات مختلف روز ، عطش خود را خاموش کنید ، بنابراین نیازی به نوشیدن آب در بین آن نیست. این عادت را به روش های مختلف توسعه دهید. به عنوان مثال ، هنگامی که در خارج از خانه هستید ، خرید مقدار کمی آب و نگه داشتن آن شما را مجبور به تأمین آب بدن می کند.

ما به طور کلی توصیه می کنیم اگر عادت به نوشیدن مشکلی ندارید ، از این کار خودداری کنید. اگر فکر می کنید ترک این عادت ها برای شما کار دشواری است ، توصیه می کنیم به وب سایت شگفت انگیز مراجعه کرده و مقالات مرتبط با نوشیدن آب و اثرات عادات بد را مطالعه کنید ، بنابراین با درک بیماریهای مختلف و عوارض جانبی می توانید راهی پیدا کنید. راه درست برای شکستن عادت های بد را پیدا کنید.

* تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا