اجتماعی

آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ سال در مشهد

سلام آنلاین/ خراسان رضوی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز واکسیناسیون کودکان 5 تا 9 ساله در منطقه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر سعید فردین فر در گفت وگو با سلام آنلاین، با بیان اینکه واکسن های کودکان سینوفارم و پاستوکوکوس است، اظهار کرد: واکسن های این واکسن برای والدین نگران نباشند.

وی گفت: پوشش واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در نوبت اول 95.71 در نوبت دوم 83.81 و دوز سوم حدود 27 درصد است.

مدیر پیشگیری و کنترل بیماری های دانشکده علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 95.23 درصد افراد بالای 12 سال دوز اول و 83 درصد نوبت دوم دریافت کردند، گفت: واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله در منطقه تحت پوشش. توسط دانشگاه آغاز شده و تاکنون حدود 18000 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بر اساس این مطالعه، افرادی که دو واکسن کرونا را دریافت کردند، بیش از 65 درصد در برابر سویه جدید و کسانی که واکسن سه گانه را دریافت کردند، 96 درصد ایمنی بیشتری داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردین فر مشهد، در حال حاضر شش شهر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل کلات، بینالود، بردسکن، رشتخوار و مشهد در وضعیت فرسودگی قرار دارند. سرخس، تایباد، خواف، کاشمر، درگز و چناران نیز نارنجی و فریمان، قوچان، باخرز و خلیل آباد زرد هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا