استان ها

۶۰۰۰ اشتغالزایی با بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد

سلام آنلاین/ خراسان رضوی مدیر عامل شهرک صنعتی خراسان رضوی شماره 5 مشهد «شهرک صنعتی رضوی» روز شنبه 22 خرداد با حضور سرپرست وزیر صنعت، معدن، تجارت و ملیت ها و مسئولان استان راه اندازی می شود.

جعفر فرشچی طوسی در گفت وگو با سلام آنلاین، مساحت این شهرک را 1987 هکتار عنوان کرد که از این میزان 200 هکتار منطقه عملیاتی و 120 هکتار شهرک صنعتی احداث شده است. به طور کلی هزینه ساخت استیج 200 هکتاری این شهرک صنعتی 517 هزار و 595 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه مهمترین فعالیت های ایجاد پنجمین شهرک صنعتی در سال های اخیر، اجرای زیرساخت های 200 هکتاری شهرک صنعتی، تامین برق به میزان 8.5 مگاوات است. اخذ مجوز 43 مگاوات برق، آبرسانی به میزان 30 لیتر در ثانیه و اخذ مجوز اخذ 230 هزار مترمکعب گاز از شرکت ملی گاز ایران در این مدت از جمله اقدامات است.

رضوي رئيس هيات مديره شهركهاي صنعتي خراسان گفت: شبكه 20 كيلوواتي اجرا شده در شهرك به طول 10 كيلومتر و كليه راههاي فاز بهره برداري شهرك صنعتي شماره 5 آسفالت و آسفالت است. همچنین لازم به ذکر است خطوط انتقال و توزیع آب اجرا شده در شهرستان به طول 9.5 کیلومتر می باشد.

فرشچی افزود: بهره برداری از فاز اول این شهرک صنعتی برای 6 هزار نفر اشتغالزایی، 240 واحد صنعتی، جذب بیش از 150 هزار میلیارد ریال سرمایه و رفع مشکلات محور غرب مشهد را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا