فرهنگ و هنر

واکنش رسمی اهالی سینما به حادثه تروریستی شیراز

مرکز توسعه و آزمایش فیلم مستند، سازمان سینمایی و سینمایی به حملات تروریستی شیراز و برخی کشتارها واکنش نشان داده است.

مرکز گسترش فیلم های مستند و انیمیشن تجربی حادثه تروریستی شیراز و شهادت تعدادی از هموطنان را محکوم کرد.

به گزارش سلام آنلاین، مرکز توسعه در پیامی اعلام کرد: ایران عزیزمان در چهل سال گذشته آماج حملات و توطئه های بی شماری قرار گرفته است. خون بی گناه و ناعادلانه بسیاری از هموطنان ما گواهی بر جفای مکرر دشمنانی است که نمی خواهند ما متحد و متحد و سربلند باشیم. حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) نقطه شروع این دشمن نبود و متأسفانه پایانی بر این جنایت نبود.

مرکز گسترش فیلم های مستند، تجربی و پویانمایی ضمن محکومیت این عملیات تروریستی تاکید خواهد کرد که قلب ما نیز مانند هموطنان از دست رفته و خانواده شریف عزادار این فاجعه بزرگ است. از درگاه خداوند متعال برای مجروحان شفای علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد. امیدوارم ارواح مطهر شهدای این حادثه خونین با ائمه اطهار(ع) محشور شود و عاملان این حادثه تروریستی هر چه زودتر به دست عدالت سپرده شوند.

صنعت سینمای کشور در بیانیه‌ای جداگانه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت جمعی از هموطنان و زائران حرم شد را محکوم کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن این بیانیه به این شرح است: برخی از زائران بی گناه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مظلومانه تا سر خاک و خون قرار گرفتند.

این اولین بار نیست که دست دشمنان ترسو به خون مردم ما آلوده می شود. بیش از چهار دهه از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد، دشمنان سوگند خورده و برون مرزی از ارتکاب جنایت و جنایت علیه ملت شریف و مظلوم ایران دست برنداشته اند. با وجود این، انقلاب اسلامی با قدرتی بیشتر از گذشته، همچون رودخانه ای سوزان و با موانع، به مسیر خود ادامه داد.

جنایات و جنایات انجام شده در حمله به حرم شاهچراغ که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از زائران حرم شد، ادامه سیاست منفور و خونبار دشمن بود. هدف، تفرقه ها و اختلافات بین سیا و سنی ها را دنبال نمی کند. این طرح با کمک هوش انسانی ناقص می ماند.

صنعت سینمای کشور ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه و غیرانسانی به عنوان نشانه ای آشکار از ضعف و ناامیدی دشمن در برابر اراده آهنین ملت ایران، ضمن تاکید بر اصل وحدت شیعه و سنی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران خواستار اتحاد و تفاهم است او اسرار پویایی مانا و شکست های تاکتیک های دشمن در این دوران را می داند.

خانه سینما نیز تعدادی از حوادث اخیر از جمله حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا