عمومی

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به خطبا، مداحان و عزاداران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و روز عزای سید و سالار شهیدان به خطبه سخنران توصیه های مهمی کردند. عزاداران

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

کافی خداوند مهربان است

سلام برای تو یا ابا عبدالله و علی روح آلتی راه حل بفناک

محرم، ماه عزای سرور و سالار شهیدان، یکی از گنجینه های بزرگ جهان تشیع و همچنین جهان اسلام است. ماهی که مسلمانان باید با الهام از عاشورای حسینی جشن بگیرند سایه لطف او راه نجات است یوغ برای یافتن ظالم و با شعار «هیهات منا شرمنده“، راه ها و سنت های عبادت، آزادی، شجاعت، شجاعت و عدالت را بیاموزد.

اکنون در آستانه این ماه غم انگیز و تلخ چند نکته را به همه شما عزیزان یادآوری می کنم:

ابتدا باید سلامتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را رعایت کرد و در حد توان خود در فرهنگ سازی عاشورایی خدمت کرد.

ثانیاً لازم است خطیب افتخاری به شرح وقایع تاریخی عاشورا بسنده نکند، بلکه ریشه ها، انگیزه ها، وقایع و پیامدهای نهضت امام حسین(ع) را نشان دهد، این واقعه بزرگ یک هدف والایی و پاکی دارد. مبارزه حق علیه باطل

ثالثاً، ضمن معرفی دلاوری ها و رشادت های رهبران شهدا و دیگر شهدای کربلا، تحسین و اخلاص را به ایثارگران معرفی می کنم و امام زمان را از خداوند متعال می خوانم. الشریفافزایش آگاهی عمومی و پرهیز از توهین یا اغراق در شعر یا سبک نامناسب و جلوگیری از شکاف های احتمالی.

چهارم: عزادار عزیز و حبیب اباعبدالله الحسین علیه السلام شایسته کاری است که موجب شد. و برای دین شدن باید از بهانه جویی برای کینه توزی ها و دشمنان اهل بیت علیهم السلام بپرهیزند.

پنجم: شما مسئول هستید هیئت مدیره دین در عین پرهیز از افراط و تفریط با مجالس و مراسم ساده موفق باشید و برکت عزاداری حسینی، طهارت نیت را بر همه چیز ترجیح دهند، وقت نماز را رعایت کنند تا مورد لطف الهی و فیض خاص آن حضرت قرار گیرند.

ششم: بدون شک یکی از مهمترین آموزه های قیام امام حسین علیه السلام: قیام دو فریضه فراموش شده: امر به معروف و نهی از منکر و نیز تعلیم و تربیت و تربیت اسلامی که پیامبر آن را فدا کرد. خون پاک او و شریک او در راه رسیدن به. اگر این ارزش‌ها با رعایت اخلاق اسلامی و بدون هیچ توهینی در سطح اجتماعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود، به مفاسد اخلاقی و اجتماعی مانند حجاب و غیره رسیدگی می‌شود و البته یکی از وظایف اجتماع است. خنثی کردن نقشه های شوم و سم پاشی دشمن برای ایجاد این مشکلات اخلاقی است.

هفتم: با وجود اخلال در اقتصاد و تورم مستمر، مردم در رنج هستند و همانطور که بارها گفته ایم لازم است مسئولین تلاش خود را افزایش دهند و برای بهبود زندگی مردم و مهار تورم و تورم. اما این مسائل نباید به آرزوهای عزاداری حسینی لطمه بزند. پرتو آن را قرار دهید تا حرارت آن کم شود. توصیه می کنم همه دست بدهند تا بر عظمت این رویداد بیفزاید.

در پایان برای همه ارواح و عزاداران سید و سالار شهیدان در فرج آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم. دیگر خدا العزم روح خرد کردن خدا حافظ و نیز برای رفع مشکلات و معضلات جامعه اسلامی و همه ما را به برکت ماتم و اشک در مصیبت سیدالشهدا و شهید کربلا به درگاه خداوند امت اسلام و خصوصاً مردم شریف علو درجات بفرستیم. درود بر آنها، وفاداران ایران به آن رسیدگی کنند.

دکمه بازگشت به بالا