ورزشی

کمیته ملی المپیک آمار دروغ داده است/ باج خواهی؟ طلب کشتی را می‌خواهم/ گرین‌کارتم باطل شده است

بر اساس این گزارش شفافیتعلیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: او سال ها برای کشتی کار کرده و امیدوارم جایگاه بزرگی داشته باشد. تسلیت به خانواده ایشان و جامعه ورزش.

او گفت که چهار رئیس جمهور فدرال اخیرا درگذشته اند: “برای من دعا کنید که نفر پنجم شوم. شهید شوم.”

دبیری تاکید کرد: از همان ابتدا قول داده بودم که به انتخابی رسیدگی کنم و کشتی گیر باید جدی بگیرد. من قبلا کاری ندارم، رشته ام را می گویم. انتخاب خوب و درست، کشتی باشکوهی را رقم می زند، دستان محمد بنا و غلام محمدی و پژمان درساکار به درد آنانی نمی خورد که چاره ای ندارند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: سال هاست که قهرمان کشور نشده اند. پژمان از مرحله اول تا سوم سخت کار کرد. این عادلانه نیست که همه در ژوئن رای دهند. آیا انصاف است که به همه ماهی ها 45 تومان کمک هزینه بدهیم؟ نه، هر کس باید بر اساس آنچه می آورد در یک چرخه باشد. عدالت با یک چشم به شما نگاه نمی کند.

وی افزود: بلند می شوم تا از دو کیلومتری منصور برزگر را ببینم. محسن کاوه مربی من یا فلاح که از من انتقاد کرد اما به او احترام می گذارم امیدوارم محمد بنا را پاک نگه دارند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به حواشی وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد: هشت داور فیلم مسابقه را دیدند که 5 نفر به فیروزپور و سه نفر به گل رای دادند، راستش امیدوارم کسی رد صلاحیت نشود، از بذری هم تشکر می کنم که حتی یک بار هم اعتراض نکرد. و او را باید ستود، حرفی نزد و به ما داد، اینها ببینند. آبروی خود را گذاشتم تا سوار شوم، خیلی ها به من گفتند سوار نشو، می زنند، گفتم: خدا راضی است.

وی گفت: دو سال است که بازی‌های آسیایی و جهانی تعطیل شده است و من صحبت کوتاهی با مردم مومن داشته‌ام اما هنوز در این مورد صحبتی نکرده‌ام و نظر تیم ملی هم مهم است. در این ماجرا «من در بازی های آسیایی اشتباه کردم و چون کتفم مصدوم شد رفتم و رئیس دیگر فدراسیون هم خودم این راه را می روم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هنوز به توافق نرسیده ایم و منتظر تیم جدید المپیک هستیم. کمیته تصمیم نمی گیرد که ما با پرداخت آن ها مدال بخواهیم، ​​ما با مربیان و کشتی گیران تصمیم می گیریم.

صالحی امیری دبیر کمیسیون دو و میدانی با بیان اینکه اگر صلاح را بشناسید سوریان ثبت نام نمی کند و از بین چهار نفر انتخاب می شود، گفت: به همین دلیل سوریان در انتخابات شرکت نکرد اما می بینیم که چه زمانی معرفی نشد. سوریان شهادت داد و خودش از آن شنید. هیئت می گوید من باج می خواهم، اما این چیزی است که کشتی می خواهد، باج چیست؟ من کارهای زیادی برای انجام دادن در کمیته بودجه مترقی دارم، نه بودجه قهرمان. قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک به جزئیات خواهم پرداخت. ما به دنبال جنگ و نبرد نیستیم، فقط حق ارسال کالا را بدهید. نحوه توزیع بودجه کمیته ملی المپیک را هم توضیح خواهم داد، در مورد دروغ هایی که آنها تهمت می زنند صحبت خواهم کرد.

وی در خصوص کشتی ایرانی و آمریکایی تاکید کرد: از نیروهای امنیتی تشکر می کنم که وارد نشدند و این درگیری فقط یک بازی دوستانه است. گفتم ناوهای ما پشت سر روسیه و آمریکا هستند و هر چه با آنها رقابت کنیم برای ما خوب است. اینجا گم شدن مشکلی نیست و ما صمیمی به نظر می رسیم، اما متاسفانه اتفاقی افتاد که من را ناراحت کرد، یک سری دروغ های بد نوشتند، مثلاً می گویند گرین کارت دارم. بعد از المپیک سیدنی هم گرفتم، بعد خیلی ها 6-7 سال پیش انصراف دادند و گرین کارتم باطل شد، کسی که گرین کارت داشته باشد ویزا می گیرد؟ وقتی برای گرفتن ویزا به دبی می روم یعنی چه؟ چرا گرین کارتت را پس دادی؟ سفارت آمریکا دیروز ایمیلی ارسال کرد.

منشی تائید می کند که در آمریکا ثروت دارد: «هرچه می گویند در آمریکا دارم، برای خودم، زندگی آنها بگیر، «هیچ» ندارم. من به سفارت آمریکا و فدراسیون کشتی نامه زده ام. یکی از شرکای ما اگر بازی دوستانه باشد باید 5 ساعت بازداشت شود، وضعیت چگونه است؟ آیا اینجاست که ما آمریکا را به رقابت برای تاج و تخت دعوت می کنیم؟ ما واقعاً از برخورد آنها شکایت داریم. کشتی گیران آنها با بچه های ما دوست هستند.

او گفت: «رسانه‌هایی مانند فاکس نیوز نمی‌خواهند این جلسه برگزار شود. از یکی دو نفر هم شکایت دارم. من افرادی را می آورم که گم می شوند، ایمیل ها را کپی می کنند، من برای این شخص از کلمه جاسوس استفاده می کنم. یک نفر هم هست که در اینترنت به این مشکل اشاره کرده است.

به این سوال پاسخ دهید که اگر فردی ویزا نگیرد به آمریکا می روید؟ ما آنها را دعوت می کنیم، بهترین برخورد را خواهیم داشت و حتی از آنها در فرودگاه ویزا می خواهیم.

“برنامه شما برای ویزای عدم ورود خود چیست؟” او گفت: “من بخشی از تیم هستم، هم تیمی هایم شناخته شده هستند.” ما دوست داریم با ما خوب رفتار شود و فلسفه ما مبارزه دوستانه است و دوست نداریم سیاست نکنیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: آیا با وزارت ورزش اختلاف دارید؟ با وزارت ورزش هیچ اختلافی نداریم، سجادی قول داد این هفته پرداخت کند. او قبلا دوست و هم تیمی ما بود و از او خواستیم که به ما کمک کند زیرا بازی های آسیایی نزدیک است و اکنون زمان کمک و حمایت است. چرا از کمیته ملی المپیک ناراحتم؟ چون یک ماه مانده به بازی های آسیایی پولی نیست. ما 14 میلیارد دلار به وزارت ورزش بدهکاریم و به این وزارتخانه وفادار هستیم، امیدواریم در بازی های آسیایی و همچنین المپیک پاریس به ما کمک کنند تا نتیجه بگیریم، من دنبال تشنج نیستم و می دانم کشتی چقدر اهمیت دارد. نتایج در المپیک و بازی های آسیایی است.

وزیر ورزش در پاسخ به سوالی درباره مصاحبه ورزشکاران با رسانه های خارجی گفت: وزارت ورزش باید عزم خود را جزم کند و ورزشکاران در این امور هوشمند هستند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: شما می گویید نمی خواهید بگویید و منظورتان چیست؟ از جمله منشی باج می خواهد ناراحت شدم. کمیته ملی المپیک نامه ها و آمارهای غلط نوشت. ما پولمان را به جانبازان می دهیم، اما آنها آن را به عنوان پول کمک ما حساب می کنند یا از سازمان های برنامه و بودجه می گیریم، در حساب کمیسیون می گذارند و به عنوان کمک ما حساب می کنند.

وی گفت: دو کشتی گیر شما به دلیل سه غیبت ممکن است از کمیسیون دوومیدانی حذف شوند. آنهایی که به عضویت کمیته اجرایی درآمدند و دوم شش نفری که به عضویت کمیته انتخابات کمیته ملی المپیک درآمدند، بقیه الکی. من خودم سالها بعد از انتخابات در کمیسیون هستم، آن شش تا فایده ندارند.

دکمه بازگشت به بالا