عمومی

مدیریت روحی و روانی ورزشکاران المپیک

من بیش از سی سال با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در برخی از نقاط جهان برخورد کرده ام و از نگرانی آنها در مورد جمع آوری تحقیقات (مدال) برای آموزش عالی (پایان نامه و پایان نامه دکترا) آگاه هستم.

بزرگترین علاقه من ، به ویژه در سالهای اخیر پس از تحقیق و طراحی ، مهندسی فنی و سازه ، انعطاف پذیری آنها در برابر زلزله ، سازگاری با شرایط و نگرش انسان نسبت به مفاهیم ریاضی است. علوم و مهندسی. شاید این علاقه پس از سالها تحقیق درباره علل آسیب پذیری ساختاری در برابر حوادثی مانند زلزله ، آتش سوزی ، انفجار به من دست یافت. و غیره. اگر دلایل درست را بدانیم ، می توانیم استراتژی های مقابله ای خوبی را در بررسی آسیب پذیری بین سازه ها و افراد طراحی کنیم ، در واقع شباهت ایده هایی بین آنها از نظر مهندسی وجود دارد که باید در مقاله ای دیگر مورد بحث قرار گیرد. مورد دیگری که خدا می خواهد.

در عین حال من بارها شرایط فنی یا نزدیک به شرایط و نگرش های انسان (ناسازگاری) در برابر استانداردهای سازه (باد ، زلزله ، آتش …) را دیده ام! اگر اتصال سازه زیر فرمول در برابر عواملی مانند لرزه خیزی آسیب پذیر باشد ، اگر در طراحی لرزه خیزی را درست در نظر بگیریم ، در این صورت اتصال به خوبی کار می کند و سازه آسیب نمی بیند. سازه در برابر وحشت زلزله پیروز می شود! من فکر می کنم ما باید از همان مفهوم در ورزش استفاده کنیم.

اکنون ، طبق این راهنمای کوتاه ، افراد باید مسیری را طی کنند تا به مکانی برای بالا رفتن از پله ها برسند ، هر چقدر هم سخت و دشوار باشد ، اما وقتی به آنجا می رسند ، به این معنی است که شرایط رسیدن به آن مرحله را دارند (در ورزش ) حداقل آنها باید این گونه باشند. باید دائماً در این مورد به آنها یادآوری شود. بله ، با تلاش های قبلی خود شما تمام شرایط لازم را برای نوشتن پایان نامه دکتری خود در اینجا دارید تا بتوانید آن را به پایان برسانید.

در المپیک اخیر ، قبل از تور انتخابی به آنها گفته می شود که شما آنچه را که جهان می گوید دنبال کرده اید و شما طبق قوانین جهان اینجا هستید و نه با مهمانی مانند دیگران. در توکیو خواهید بود ، این فقط آغاز. گذشته برای شما باری نیست ، اکنون در اینجا خوب کار کنید

همچنین باید به مربی آموزش داده شود و بگوید از این به بعد نمی خواهد شما تمرین و استراتژی کنید ، فقط می خواهد شما در کنارش باشید و قلب او را تقویت کنید ، به او بگویید که این رشته شماست و در مردان یا زنان به به میدان بروید و مدال بگیرید زیرا در اینجا می دانید که آنها نیز دغدغه های مشابه شما را دارند ، مشکلات مشابه دیگران را دارند ، شاید مشکلات مالی یا بیماری در خانه ، رئیس جمهور احمق فدرال نیز مانند شما ، آنها مانند شما هستند که شرایط لازم را ندارند. تجهیزات برای تمرین و کمپینگ ، اکثر آنها ممکن است بلیطی برای آمدن به توکیو نداشته باشند و … اما بدانید که شما با شرایطی اینجا و سایر افراد هستید. همینطور ، بنابراین بازی ابتدا اینجا شروع می شود!؟

اگر در بازی اول به طور کلی مراقب باشیم ، مگر اینکه نتیجه مساوی بدی باشد ، ورزشکاران ما از حریف پیروز می شوند ، که “ادامه” ضربه یا حرکت پیروزی ها و قهرمانی های داخلی و انتخاب المبیک در داخل است. کشور.. معمولاً مشکل از مسابقه دوم شروع می شود و این نشان دهنده کاهش همان مربی است. ورزشکاران وضعیت دیگران را می بینند ، تجهیزات تمرینی خود را می بینند ، مربیان تناسب اندام و تناسب اندام خود و صدها تجهیزات بهتر را می بینند و ناگهان جلوی آنها بریده می شوند. آنها! اینجاست که مربیان یا روانشناسان تیم باید با خنده بگویند: “مردان اینجا هستند و ما بهتر از آنها هستیم و آنها چیزها را بهتر می دانند.”

نقش روانی تمرین و صدمات و آسیب های حرکتی در ورزشکاران سنتی و هدف (کشتی ، وزنه برداری ، کاراته و …) در مقایسه با سایر ورزشکاران به خوبی قابل ردیابی است. آنها کمتر درخشنده (مشت) هستند و مدال های آنها بالاتر است. این امر در پارالمپیک نیز اهمیت دارد زیرا استقامت ورزشکاران پارالمپیک در کسب مدال بیشتر از ورزشکاران سبک آزاد است که این نکته ای است که باید برای مقامات ورزشی که در کشور عزیزمان مدال آور هستند مد نظر قرار گیرد.

در حین تحقیق و نگارش پایان نامه ها ، دانشجویان ، به ویژه دانشجویان دکتری ، با مشکلات زیادی روبرو هستند ، اگرچه ما می توانیم برای ارائه مقالات در کنفرانس های بین المللی (از آن زمان به بعد) با دانشجویان سفر کنیم ، در عوض آنها زمان را کاهش می دهند. این وظیفه آنهاست که بلافاصله اقدام کنند و بگویند ، “کار خود را با کار تیمی خود مقایسه کنید!” برای نشان دادن این که مهم نیست که شما انگلیسی خوب صحبت می کنید ، مهم نیست که شما کارت را نمی بندید مهم این است که در مقیاس جهانی باشید ، شما در نهایت با مدعیان دیگر از سراسر جهان اینجا هستید. آنها به شما وقت می دهند برای دریافت کارت بین Defend International.
حالا فکر می کنم حرف هایم را تمام کرده ام ، اگرچه کافی نیست ، اما مشکل ما در المپیک ، علاوه بر کاستی های موجود ، ضعف مربیگری و روحیه روحی ورزشکاران است. در این میان ، به نظر می رسد این ضعف بیش از هر زمان دیگری قابل مشاهده است و به طور اساسی در این بازی ها خود را نشان داده است ، باید مورد توجه قرار گیرد.

* استاد م Instituteسسه ملی مهندسی سازه ، مدیریت زلزله و بحران و بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران در ایران

دکمه بازگشت به بالا