ورزشی

المپیک توکیو رسما به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری سلام آنلاین ؛ با یک سال به تعویق افتادن ، المپیک 2020 توکیو به طور رسمی برگزار شد و در 1 اوت سال جاری به پایان رسید ، سرانجام رسماً از ساعت 15:30 بعد از ظهر به وقت ایران در ورزشگاه و از ساعت 20:00 به وقت ژاپن در ورزشگاه ملی توکیو به طور رسمی. مراسم اختتامیه آغاز شد.

نبود تماشاگران و سکوهای خالی به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را برای بازی ایجاد کرد و تماشاگران در مراسم اختتامیه در هنگام افتتاح حضور نداشتند.

در ابتدای مراسم پرچم ژاپن و میزبان مسابقات برگزار شد و پس از آن پرچم کشورهای مختلف توسط نمایندگان این کشورها برافراشته و برافراشته شد.

در پایان المپیک توکیو ، پرچم رژه ایران به تیم کشتی آزاد سپرده شد و امیرحسین زارع ، کشتی گیر سنگین وزن ایران ، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشت.

معترضان برای حضور در المپیک 2020 توکیو در کرونا و همچنین مراسم افتتاحیه ، بیرون ورزشگاه ملی توکیو تجمع کردند.

در همان زمان ، پرچم المپیک بر روی برج ایفل به اهتزاز درآمد و فرانسه میزبان المپیک بعدی بود.

به زودی پرچم یونان برای اولین بار به عنوان میزبان المپیک وارد ورزشگاه شد و بعد از پرچم المپیک رژه ملی آغاز شد.

مقامات در مراسم اختتامیه پنج ورزشگاه المپیک در مرکز ورزشگاه از رایانه استفاده کردند و فرصتی دیدنی را برای تماشاگران ایجاد کردند.

پس از آن ، مدالهای ماراتن مردان و زنان برای اولین بار در تاریخ در مراسم اختتامیه بازی های المپیک به برندگان اهدا شد.

سپس شهردار توکیو پرچم المپیک را به توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک و باخ نیز پرچم را به عنوان میزبان بعدی المپیک به نماینده فرانسه تحویل داد.

هاسیموتو ، رئیس کمیته المپیک 2020 توکیو نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک می گوید: “در این زمان دشوار که فشار زیادی بر همه وجود دارد ، ما باید امیدوار باشیم و قطعاً یک ورزش باشیم.” مردم از تماشای المپیک لذت می برند و این به ما امید می دهد.

وی گفت: المپیک پیام امید است و بهترین ورزشکاران جهان در اینجا گرد هم آمده اند تا رویای خود برای برگزاری المپیک را به واقعیت تبدیل کنند. المپیک توکیو یک المپیک امید برای وحدت و صلح است.

در پایان مراسم اختتامیه المپیک 2020 توکیو ، مشعل المپیک در ورزشگاه ملی توکیو خاموش شد تا سه سال آینده در پاریس برای میزبانی المپیک 2024 روشن شود.

لازم به ذکر است که ایران در المپیک توکیو 65 ورزشکار داشت که با سه مدال طلا ، دو نقره و دو برنز به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: مسی امشب وارد پاریس می شود

253 251

دکمه بازگشت به بالا