علمی و پزشکی

کدام مواد غذایی ترک سیگار را سخت‌تر می‌کنند؟

بسیاری از مردم در سراسر جهان سعی می کنند سیگار را ترک کنند و برخی از آنها موفق به گرفتن این تصمیم مهم می شوند، اما برخی دیگر با وجود تلاش برای راه های مختلف شکست می خورند.

به گزارش سلام آنلاین. غذا عامل موثری در ترک سیگار است.

متخصصان سلامت در مصاحبه با Guasmokefree می گویند غذاهایی که هنگام ترک سیگار می خورید تفاوت زیادی در روند ترک سیگار ایجاد می کند و خوردن برخی غذاها حتی افراد را بیمار می کند. مصمم ترین افراد به ترک سیگار روی می آورند. سیگار کشیدن.

چهار غذا و نوشیدنی محبوب وجود دارد که افراد سیگاری باید از آنها اجتناب کنند. زیرا این غذاها مانع موفقیت در اجرای این تصمیم مهم و ساده در سال جدید می شوند.

بنابراین برای کسانی که سیگار را ترک می کنند هر غذایی. سریعتنقلات غنی قندغذا سرخ شده در روغن و غذاهای حاوی سدیم بالا. آنها به شدت ممنوع هستند.

وی گفت: دانستن رژیم غذایی بسیار مهم است زیرا غذاهای تند و شیرین میل به نیکوتین را تحریک می کنند.

علاوه بر این، اگر در هنگام ترک سیگار به سمت غذاهای شیرین روی بیاورید، به جای سیگار کشیدن با اعتیاد به قند مواجه خواهید شد.

از غذاهای سرخ شده نیز باید اجتناب شود زیرا منجر به چربی اضافی بدن و استرس در نمودار می شود.

این افزایش فشار، مشکلات تنفسی کسانی را که سیگار را ترک می کنند تشدید می کند و سفر را سخت می کند.

خوردن بیش از حد نمک همچنین منجر به احتباس مایعات و ایجاد وزن اضافی در اطراف نمودار می شود و باعث فشار اضافی می شود که تنفس را محدود می کند و تصمیم به ترک سیگار را سخت تر می کند.

یکی دیگر از عوامل مهم در ترک سیگار قهوه است.

قهوه به عنوان یک محرک برای سیگار کشیدن و مصرف نیکوتین عمل می کند زیرا کافئین موجود در قهوه اثر محرک سیگار را افزایش می دهد.

به گزارش ایندیپندنت، ترکیب قهوه و سیگار اغلب به یک عادت طبیعی و تقویت کننده تبدیل می شود و تقویت رابطه بین این دو عامل برای کسانی که سیگار را ترک می کنند چالش ایجاد می کند.

بی اشتهایی به عنوان یکی از عوارض جانبی ترک سیگار شناخته شده است. همچنین از دیگر مشکلات می توان به کج خلقی، احتقان، سرفه و بی خوابی اشاره کرد.

به گفته این متخصص، کسانی که در مواجهه با عوارض جانبی مشکل دارند، می توانند در صورت نیاز به صحبت به سراغ تمرینات تنفسی و مدیتیشن بروند و با خدمات مشاوره تماس بگیرند.

هر سال، 48000 آمریکایی بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند که از هر 5 نفر یک نفر جان خود را از دست می دهد.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که سیگار خطر ابتلا به بیماری های روانی را بیش از دو برابر افزایش می دهد.

انتهای پیام/

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا