اجتماعی

چگونه طلاقی بدون آسیب داشته باشیم؟

ISA / COM روانشناسان خانواده عوامل م divorceثر در طلاق را توصیف می کنند و برای یک طلاق موفق و بدون خطر برنامه ریزی می کنند.

دکتر مرجان انصاری در گفت وگو با سلام آنلاین ، با اشاره به عوامل اصلی بروز طلاق ، اظهار داشت: اولین عامل تفاوت همسران در نظام ارزشی آنها در سایر موارد مانند مدل کسب و کار ، سیاست ، رفتار ، مدل قیمت ، لباس ، دین ، ​​نگرش ، معنای صرفه جویی به معنای حقیقت و دروغ و موارد قابل بحث است ، بنابراین طرز فکر و نگاه به مشکلات زندگی باید حداقل در یک سطح باشد. زیرا روانشناسی هر رفتاری ریشه در نظام ارزشی او دارد و خانواده اش

وی دومین عامل این رویداد را مالی و ورشکستگی عمده عنوان کرد و افزود: بحران اقتصادی اجتماعی و تغییرات موجود در کنار سیاست پولی مردان شامل اتلاف پول ، قمار ، شرط بندی و ناتوانی در به دست آوردن بودجه لازم است. مشکلات و شخصیت و اعتیاد ، نقص ایمنی و سرطان نیز در کاهش درآمد خانواده ، درگیری و طلاق مثر است.

ساری از دست دادن هوشیاری بین زن و شوهر را عامل سوم می داند و گفت: “برنامه شخصی طرفین منجر به تفسیر رفتار سالم به رفتار نادرست و سمی می شود ، بنابراین باعث سوء تفاهم می شود.” اشتباه و البته می تواند با مشاوره و شرکت در دوره روانپزشکی حذف شود. “

روانشناسان در مورد استفاده از کلمه طلاق به عنوان یک اختلال اجتماعی می گویند: “اگر در یک کشور توسعه یافته سطح رفاه اجتماعی صد در صد باشد و طرفین ازدواج نکنند ، مگر برای حمایت از آرامش خاطر و عشق.” و هیچ فشار اجتماعی ، مذهبی و فرهنگی وجود ندارد. آنها مدارا نمی کنند ، بنابراین طلاق فقط در بلوغ فکری و عاطفی اتفاق می افتد. برای پاسخ به این س ،ال ، معنی دیگری از طلاق قابل قبول است.

او می گوید: “اما در ایران که وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی چندان خوب نیست ، در صورت وقوع طلاق ، باید ریشه های اصلی این مشکلات را در جامعه پیدا کنیم.” افراد به دو گروه تقسیم می شوند ، یکی گروهی که در ازدواج احترام به خود را می داند و از اجبار و خرافات در مورد خود و زندگی خود اجتناب می کند ، اما گروه دیگر که هنوز چند دهه پیش زندگی می کنند ، باور نمی کنند. مشاوره برای ازدواج موفق همه این موارد منجر به طلاق شود

ساری افزود: وقتی زوجی با دو مشکل ازدواج می کنند و در زندگی دچار مشکل می شوند ، طلاق آنها نیز شکست می خورد و با ناامیدی و تنهایی از زندگی زناشویی خود کنار می کشند ، اما به طور کلی در همه جوامع ، طلاق یک اختلال اجتماعی است. این کارگاه توسط افراد برگزار می شود و از بدو تولد و ورود به مهد کودک ، مدرسه و تحصیلات عالی باید برای داشتن یک ازدواج موفق آموزش ببینند ، بنابراین اگر اعتیاد منجر به طلاق شود ، عوامل طلاق باید در سطح کلان جامعه از بین برود. استفاده از آن در صورت ایجاد مشکلات اقتصادی برای اجرای رشد اقتصادی و بسیاری عوامل دیگر که مستلزم همکاری کامل و دلسوزانه مقامات است ، باید در سطح ملی محافظت شود.

این فعال اجتماعی در مورد سلامت روانی بعد از طلاق گفت: “بعد از طلاق ، احساساتی مانند خشم ، نفرت ، شکست ، شکست و ناامیدی ، به ویژه شرم و ترس بر افراد غلبه می کند و مجموع این حالات به احساسات افراد بستگی دارد. که چه سابقه ای مسئله شخصیت است. آیا او فرد شکننده ای دارد ، آیا بیماری خاصی دارد ، زندگی سختی دارد و تجربه طلاق طولانی دارد ، آیا مشکلات مالی او حل شده است یا خیر ، بنابراین هرچه روند طلاق طولانی تر باشد ، آسیب بیشتری متحمل می شود؟ خود زوج بستگی دارد نحوه آماده سازی فرد برای طلاق

وی چهار مرحله ضروری برای مشورت با مشاور در مورد ازدواج و طلاق را بیان کرد و گفت: طلاق یا عدم وجود شرایط در هر شرایطی برای جلوگیری از عوارض جانبی طلاق معمولاً باعث افسردگی می شود و باید طی 6 ماه تا یک سال به ترکیبی از روانپزشک و روانپزشک مراجعه کنید تا بازگشت به زندگی عادی.

یک ساری خسارت بعد از طلاق را بستگی به نوع طلاق دارد و اظهار داشت: “چون ما در جامعه گروهی داریم که قبلا ازدواج کرده و مطلقه محل نگرانی نیست. نگرانی اصلی این است که کجا در جامعه ظاهر می شوند همان انگ طلاق و مشاوران مورد مشورت و هدف قرار نمی گیرند و چارچوب اخلاقی مناسب خود را ندارند ، بنابراین من معتقدم که طلاق به تنهایی نیست. بدون آسیب اجتماعی ، یک سری بحران ها این آسیب را تعیین می کنند.

وی افزود: طلاق نیز برای بچه ها مشکل ایجاد می کند ، بنابراین زایمان سالم بهتر از زندگی با والدین مشکل دار است. عادت زنانه. طلاق باید در جامعه بدون کمک مشاور وجود داشته باشد و آنها باید تنها باشند بنابراین باید روان درمانی را گذرانده و مشکلات و شرکای خود را بررسی کرده و رفتارهای مشکل ساز را رها کنند و بنابراین نه تنها صدمه ای نمی زنند ، بلکه قادر خواهند بود با موفقیت بیشتری وارد زندگی آنها می شود.

ساری عواملی را که مانع از طلاق در ازدواج می شوند ، تشریح می کند و می گوید: این عوامل به دو گروه تقسیم می شوند ، که آموزش می دهند باید برای بچه ها قبل از ازدواج با همسرشان ، نحوه صحبت و ارتباط با جنس مخالف واقعی و مناسب باشد. دوم اینکه بعد از ازدواج نباید زوج جوان را رها کرد و مشاور باید در این زمان حضور داشته باشد و به عنوان یک فرد بی طرف می تواند علل اصلی رویارویی رفتاری طرفین را برطرف کند.

وی از عنوان “طلاق موفق” استفاده کرد و افزود: “طلاق مانند ازدواج با قسمت های مختلف است و مشاور بررسی می کند که در صورت عدم امکان ادامه زندگی ، این زوج با طرح طلاق موافقت می کنند ، این کار با کمک مشاور شروع می شود. به

آن ساری در پایان گفت: “در طول برنامه ریزی ، مسائل مالی ، محل سکونت ، مسائل روحی و روانی این زوج باید در نظر گرفته شود ، فرزندان باید شناسایی شوند و زوجین آماده جدایی باشند. تا زمان تفاهم و طلاق دوستانه از یکدیگر دور باشید. رخ می دهد البته تأثیر خواهد داشت ، اما وقتی به این نتیجه رسیدیم باید بین بد و بد یکی را انتخاب کنیم تا آسیب کمتری وارد نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا