اقتصادی

حقوق‌بگیران ۳ برابر صاحبان مشاغل مالیات می‌دهند

رئیس سازمان امور مالیاتی با تایید اینکه کارمندانی که حقوق می گیرند تقریبا سه برابر صاحبان مشاغل مالیات می پردازند، گفت: میانگین مالیاتی که یک بنگاه اقتصادی باید در سال بپردازد کمتر از 5 میلیون تومان است.

به گزارش سلام آنلاین، داوود منظور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ابتدای اسفندماه حدود 278 هزار میلیارد مالیات وصول شده که نسبت به سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این رقم از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 278 هزار میلیارد مالیات وصول شده است. افزایش درآمد مالیاتی ناشی از بیمه مالیاتی و کشف خلأهای فرار مالیاتی محقق شده است.

دستیابی به 305 تریلیون درآمد مالیاتی در سال 1400

وی با بیان اینکه تمامی تعهدات درآمدهای بودجه جاری در پایان بهمن ماه اجرا شد، اظهار داشت: با دریافت مالیات بر درآمد تا پایان سال، درآمد مالیاتی 1400 به 305 تریلیون می رسد. رومی.

500000 مدل را شناسایی کنید مالیات های جدید

رئیس سازمان مالیاتی درباره ساماندهی دستگاه های کارتخوان توضیح داد: با اجرای ماده 11 قانون پایانه ها و سامانه مودیان مالیاتی که دارندگان کارت و درگاه های پرداخت الکترونیکی را ملزم به ثبت کارتخوان های خود در سامانه می کند مالیات و ضمیمه اسناد مالیاتی. معادل 500 هزار سند مالیاتی توافق جدیدی صورت گرفت که سال آینده 500 هزار فعال اقتصادی باید اظهارنامه و مالیات بدهند.

منظور افزود: 50 درصد مالیات های اخذ شده فرار مالیاتی در کشور است. در سیستم مالیاتی فعلی کشور، شما تقریباً سه برابر یک صاحب کسب و کار درآمد دارید. درآمد مالیاتی از صاحبان مشاغل 20 هزار میلیارد تومان و اخذ مالیات از دستمزد معادل 45 تا 50 هزار میلیارد تومان است.

متوسط ​​مالیات کسب و کار پرداخت شده کمتر از 5 میلیون است

وی افزود: دلیل آن این است که تا کنون اطلاعات روشنی از درآمد برای پرداخت مالیات مشاغل وجود ندارد، اما در سال آینده اشراف به درآمد کسب و کار افزایش می یابد که البته درآمد مالیاتی صاحب مشاغل نیز افزایش می یابد. . البته این به دلیل فشار وارده به کسب و کار نیست، بلکه به دلیل شناسایی صاحبان مشاغلی است که هنوز مالیات خود را پرداخت نکرده اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه میانگین مالیاتی که بنگاه های اقتصادی باید در سال بپردازند کمتر از 5 میلیون تن است، گفت: اکثر مشاغل بین 2 تا 3 میلیون تن مالیات پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا