همه چیز در مورد بازار عید لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

همه چیز در مورد بازار عید لرستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، مسئولان لرستان از تحویل و توزیع کلیه مایحتاج اولیه عید در لرستان اعم از برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، میوه و… خبر داده اند.

حجت بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: اداره خدمات بازرگانی غله استان اقدامات لازم را در خصوص تامین برنج و شکر که جزو کالاهای وعده داده شده لرستان است انجام داده است.

تامین برنج و شکر

از این نظر بیش از 1600 تن برنج و شکر در استان تامین می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: توزیع کالا با سازمان جهاد کشاورزی و تامین آن نیز با اداره کل غلات و خدمات بازرگانی است.

بیرانوند با تاکید بر اینکه این کالاهای اساسی در اختیار اداره جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته است، گفت: کار توزیع نیز در شهرستان آغاز شده است.

وی با تایید اینکه توزیع کالاهای اساسی تا پایان فروردین ادامه دارد، تصریح کرد: در مجموع از ابتدای سال تاکنون 7 هزار و 900 تن کالا در شبکه توزیع استانی قرار داده ایم.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی لرستان افزود: 781 تن برنج کنترل شده در بازار در ایام عید و رمضان در استان توزیع می شود.

آقای بیرانوند تایید کرد: همچنین 880 تن شکر در استان توزیع می شود.

وی گفت: در صورت نیاز مجدد به افزودن کالاهای اساسی به بازار، قطعا اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

تحویل گوشت قرمز

پیش از این علی حسن فرج زاده، مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان درباره آنلاین گفت: حدود 500 تن مرغ منجمد برای عید و ماه رمضان در استان ذخیره می شود.

وی افزود: از سوی دیگر خرید مرغ گرم در استان به صورت روزانه انجام می شود.

مدیرکل حمایت از دامپروری جهاد کشاورزی لرستان افزود: برآورد ما نگهداری حدود هزار تن مرغ منجمد تا شب عید در استان است.

فرج زاده گفت: همچنین 5 میلیون قطعه مرغ گرم تا شب عید در استان نگهداری می شود.

وی گفت: از سوی دیگر در حال حاضر حدود هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت دولتی برای ذخیره سازی در استان داریم.

مدیرکل کمک رسانی امور دام جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این میزان افزایش می یابد.

فرج زاده گفت که بخش خصوصی نیز حداقل 500 تن گوشت به استان وارد خواهد کرد.

شب عید سیب و پرتقال تقدیم کنید

غلامعلی فتحی مدیرکل تعاون روستایی لرستان نیز گفت: از امروز تا پنجشنبه برنامه ریزی برای توزیع میوه شب عید در سراسر لرستان آغاز شده است.

وی از آغاز توزیع میوه در شب عید و رمضان از 3 اسفندماه در غرفه ها 70 در شهرستان های استان خبر داد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه تاکنون 200 تن سیب قرمز مرغوب با میانگین وزنی 140 تا 220 گرم در سردخانه استان ذخیره شده است، گفت: تاکنون حدود 350 تن است. پرتقال تامسون و والنسیا از باغداران شمال و جنوب کشور خریداری و در سردخانه ها نگهداری می شود. استان حفظ شده و میانگین وزن این پرتقال ها بین 190 تا 290 گرم است.

فتحی یادآور شد: قیمت سیب مرغوب کیلویی 30 هزار تن، پرتقال 20 هزار تن در هر کیلوگرم و قیمت 640 گرم خرما 60 هزار تن به دست مصرف کننده می رسد.

هر ساعت 22000 جوجه را بکشید

مصطفی مظلا مدیر دامپزشکی لرستان نیز گفت: در حال حاضر 9 کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است و در هر ساعت 22 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های استان ذبح می شود.

وی افزود: ساریا و بازرسان بهداشتی باید در تمام کشتارگاه های استان حضور داشته باشند و مرغ تصفیه شده است، ساری ها و استانداردهای بهداشتی ضروری وجود دارد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی لرستان، با توجه به تمهیدات انجام شده و جوجه ریزی مناسب در دی و بهمن ماه سال جاری، تامین جوجه در ماه مبارک رمضان و ابتدای سال اخیرا مشکلی وجود ندارد. . استان. عرضه و مدیریت بازار سایر استان های کشور مانند تهران، اصفهان، خوزستان و … روانه بازارهای این استان ها می شود.

بوزال گفت: کشتارگاه ها و مرغداری ها همگی در استان فعال هستند و هدف این است که گوشت سالم با استانداردهای لازم برای همه استان های کشورمان تامین شود.

دکمه بازگشت به بالا