قضات در پرونده‌های طلاق قبل از صدور حکم با زوجین صبحت کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قضات در پرونده‌های طلاق قبل از صدور حکم با زوجین صبحت کنند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای عالی دیوان عالی کشور، ایام سوگواری اربعین حسینی را تسلیت گفت. سقف الحسین روز به روز بر عزت و عظمت اسلام بیفزاید و دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی را که کودکان را کشتند سرنگون کند.

وی گفت: اربعین امام حسین (ع) یک رویداد بی نظیر است. در روایات جایگاه ویژه و ویژه ای برای اربعین امام حسین (علیه السلام) در نظر گرفته شده است و در حدیث معروف امام عسگری (علیه السلام) نشانه ای از مؤمنان و شیعیان برای زیارت اربعین است که می گویند: نشانه های پنج گانه مؤمن عبارتند از: صلوات احدی و خمسین و زیارت اربعین و خاتم الصالحین و انصراف الجابین و الجهر بسم الله الرحمن الرحیم. مهربان ترین. به این معنا نشانه مؤمن پنج گانه است: نماز پنجاه و یک رکعت (واجب و غیر واجب در شبانه روز)، زیارت اربعین حضرت سیدالشهداء علیه السلام. گذاشتن حلقه در دست راست، پیشانی را روی زمین بگذارید و در نماز جهریه (صبح، مغرب و عشا) اسم الرّمان الرحیم را بگویید.

وی گفت: خوشبختانه در این عصر مردم دنیا به ویژه شیعیان از جمله هموطنانمان به مناسبت اربعین حسینی اقدام به کاشت گل کرده اند. حوادث و مراسمی که در هیچ جای دنیا دیده نمی شود و این خاری در چشم دشمن است.

وی گفت: وجود مقدس امام حسین (ع) برکات زیادی برای جهان بشریت به ویژه شیعیان دارد، زیرا مراسم اربعین برای هیچ معصومی برگزار نمی شود، بلکه برای امام حسین (ع) معرفی شده است تا اربعین را جشن بگیرند و اگر کسی موفق می شود که نمی تواند حرم امام حسین (علیه السلام) را زیارت کند، اما می تواند در روز اربعین به زیارت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بیاید.

منتظری در ادامه جلسه تایید کرد که گزارش عملکرد سالانه دیوان توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات به دیوان عالی کشور ارائه شده است و عملکرد دیوان عالی کشور در سال 1402 نسبت به سال 1401 در همه زمینه ها مثبت بوده است. که نشان می دهد در سال 1402 تعداد پرونده های ورودی به کلیه شعب و مختومه شدن پرونده ها افزایش یافته است.

وی در خصوص پرونده طلاق اذعان داشت: من به شدت نگران پرونده طلاق هستم و متاسفانه شاهد افزایش طلاق هستیم و این خطری است که محیط خانواده ما را تهدید می کند و آسیب جدی است و نباید دیده شود. از دست ندهید زیرا فرزندان طلاق بسیار رنج می برند.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: برای تحکیم بنیان خانواده باید هر کاری که لازم است انجام دهیم و بهتر است قاضی پرونده طلاق قبل از صدور حکم از زوجین دعوت به گفتگو کند زیرا می تواند. امکان صحبت با یک زوج، ایجاد سازش بین آنها.

دکمه بازگشت به بالا