اجتماعی

شهرستان قرچک تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی ندارد 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست کاکاشی ضمن تأیید عدم برخورداری سیستم مرکزی تصفیه آب از کاکاشی ، اظهار داشت: در آبراه های آبی و استفاده از آنها در برخی فعالیت های کشاورزی یکی از این مشکلات است.

محمد طاهر ظاهری در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی این شهرستان فقدان سیستم تصفیه آب مرکزی است ، گفت: کاکا با وجود همه نظارت های اداره حفاظت محیط زیست ، این شهرستان و فرمانداری استان فاقد سیستم تصفیه هستند بدون فاضلاب

وی گفت: “محل تصفیه خانه در شهر توسط اداره حفاظت محیط زیست بررسی و تأیید شده است ، اما با توجه به بودجه زیادی که پروژه نیاز دارد ، فکر نمی کنم به این زودی ها شروع شود.” کار خواهد کرد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست گوانجو ، ضمن تأیید اینکه کمبود تصفیه خانه مرکزی آب در کاکاشی باعث کنترل و کنترل بی رویه فاضلاب در شهر شده است ، گفت که بیشتر فاضلاب ها همیشه به یافتن پایین دست شهر منتهی می شوند. و گاهی در شرایط دیگر مانند کشاورزی است. اداره حفاظت از محیط زیست قزاقستان چندین بار با اداره کشاورزی ، جهاد و وزارت بهداشت از این مناطق بازدید کرده است و هیچ موردی از استفاده فاضلاب در کشاورزی ، سبزیجات و صیفی جات مشاهده و گزارش نشده است. اما در سایر بخش های کشاورزی ، مصرف فاضلاب مشاهده شده است. با این وجود تا زمان ایجاد تأسیسات تصفیه خانه فاضلاب در شهر نمی توان اقدامات موثری در برابر این اقدامات انجام داد.

ظهری همچنین به فعالیت برخی واحدهای آلاینده در قرچک اشاره کرد و گفت: فعالیت برخی واحدها مانند ماشین ظرفشویی ، پلاستیک و واحدهای اکسیداسیون توسط اداره حفاظت محیط زیست تأیید و رد نشده است ، این امر توسط این واحدها انجام می شود و باعث بازیافت و استفاده مجدد از مواد اولیه پلاستیکی ، اما این فعالیت با انتشار سموم کنترل نشده و کنترل نشده همراه است.

وی افزود: واحد شستشوی تجهیزات پلاستیکی “پلاستیک” باقی مانده در سطل های میانبر یا میانبرها را شسته و به عنوان مواد اولیه سایر واحدهای صنعتی شسته و به فروش می رساند ، اما فاضلاب تولید شده در این واحدها است. همچنین در اکسیداسیون از کارمندان پلاستیک استفاده می شود – وسایل دستی ، مانند گلدان های پلاستیکی ، اما میزان دود تولیدی آنها توسط وزارت حفاظت از محیط زیست تأیید نشده است.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان افزود: “با وجود هشدارهایی که به این واحدها داده شده ، متأسفانه آنها تصفیه خانه یا فیلتر تصفیه فاضلاب نصب نکردند.”

با توجه به تراکم بالای جمعیت در قرچک ، ظاهری می گوید: “جمعیت نسبت به اندازه آن زیاد است ، بنابراین مقادیر زیادی فاضلاب در طول روز در نقاط مختلف خانه تولید می شود. واحدهای تولیدی ، خدمات و سوم ، اما بیشتر آنها فاضلاب مربوط به خانواده است.

وی گفت: اگر این مقدار فاضلاب تصفیه نشود ، مشکلات زیادی برای محیط زیست و سلامت مردم ایجاد می کند. بخشی از فاضلاب محلی در حال حاضر به رواناب تخلیه می شود ، بوی بدی در کوچه ها ایجاد می کند ، بیشتر فاضلاب در اطراف روستا ختم می شود ، یک چشم انداز بد ایجاد می کند و مشکلات زیادی برای شما ایجاد می کند. در آن مناطق زندگی کنید.

ظهری در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت تأسیس تصفیه خانه مرکزی در قرچک ، اظهار داشت: وجود پساب فاضلاب می تواند بر مشکلات زیست محیطی و انتشار بوها بیفزاید. بیماری. “اگر فاضلاب علاوه بر پرداختن به این موارد تصفیه شود ، می تواند در فعالیت های کشاورزی و تولیدی و واحدهای صنعتی مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا