عمومی

خوابیدن در اتاق سرد منجر به لاغری می‌شود

در شب، بدن شما 300 تا 400 کالری می سوزاند! این تعداد کالری تقریباً برابر با مقدار انرژی است که برای یک ساعت دویدن مصرف می کنید.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از ایلانا، در اینجا به عاداتی اشاره می کنیم که اگر قبل از خواب آنها را رعایت کنید، باعث کاهش وزن می شوند.

خوابیدن در یک اتاق خنک دمای اتاق خواب را در حدود 18 درجه سانتیگراد در شب حفظ می کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

محیط سرد سلول های چربی قهوه ای را فعال می کند. هنگامی که در یک اتاق سرد می خوابید، بدن شما شروع به سوزاندن انرژی بیشتری برای حفظ گرما می کند و صبح وزن کم می کنید.

انگور

انگور به دلیل وجود ماده خاصی به نام رسوراترول به سوزاندن کالری کمک می کند. این ماده چربی سفید بد را به چربی قهوه ای خوب تبدیل می کند. زمانی که می خوابید، بدن شما چربی قهوه ای را می سوزاند تا خود را گرم نگه دارد، بنابراین خوردن انگور قبل از خواب به شما کمک می کند به جای ذخیره چربی از شر چربی های اضافی خلاص شوید.

زمان خواب منظم

طبق این مطالعه، برنامه خواب نامنظم با اضافه وزن همراه است. به طور طبیعی، هورمون ملاتونین که در فعالیت سلول های چربی قهوه ای و سوزاندن کالری نقش دارد، به ما می گوید چه زمانی به رختخواب برویم. الگوهای خواب نامنظم تولید ملاتونین را مختل می کند و شما را از خواب با کیفیت محروم می کند. در نتیجه، ممکن است صبح ها احساس خستگی کنید و تمایل به خوردن غذاهای پرکالری داشته باشید تا انرژی خود را افزایش دهید.

خوردن تنقلات پروتئینی

اگر درست انجام شود، میان وعده قبل از خواب هیچ اشکالی ندارد. خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند ماست، پنیر یونانی، پنیر کم چرب، گوشت کم چرب یا کره بادام زمینی قبل از خواب سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث رشد عضلات می شود.

آموزش قدرت

ورزش بهترین راه برای کاهش استرس و افزایش متابولیسم قبل از خواب است. ثابت شده است که تمام تمرینات قبل از خواب متابولیسم شما را افزایش می دهند، اما تمرینات استقامتی نیز می تواند به چربی سوزی کمک کند. شنا یا وزنه زدن ممکن است بهترین راه حل کاهش وزن در شب باشد. این تمرینات باعث کالری سوزی می شود و این کالری سوزی حتی در هنگام خواب نیز ادامه دارد.

چای گیاهی بنوشید

برخی از انواع چای می توانند به کاهش وزن در شب کمک کنند. البته این دمنوش ها جادو نمی کنند، اما با افزایش سلامتی، اندام شما را بهتر می کنند. دارچین با التهاب مبارزه می کند و از نفخ در صبح جلوگیری می کند. نعناع اشتها را کاهش می دهد و به شما کمک می کند از میان وعده ها دوری کنید. بابونه هضم غذا را بهبود می بخشد و اعصاب شما را آرام می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا