اقتصادی

اولین “فب ملی” میکرو نانو الکترونیک با تجهیزات ایرانی راه اندازی شد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به افتتاح مرکز ملی فناوری نانو در تحقیقات و تولید محصولات میکروالکترونیک ، از توسعه شتاب دهنده ها در منطقه اطراف فا خبر داده است ، بنابراین شرکت های نوپا می توانند از مزایای آن استفاده کنند. این سرویس Fah برای تحقیق است. .

به گزارش سلام آنلاین دکتر سامی ساکرا امروز در مراسم راه اندازی محصول دانش بنیان پارک فناوری پادیس گفت: “در ایران ، بیش از 100 دانشگاه با مدرک لیسانس ، کاردانی و دکترا تأسیس شده اند. بیش از 100000 دانشجو در حال تحصیل هستند.” مهارت ها و تعداد اساتید بسیاری در این دانشگاه ها در این زمینه وجود دارد ، اما متأسفانه ما در کشور الکترونیکی زیرساخت های مناسبی در زمینه الکترونیک نداریم که هر دانشجو بتواند از این ابزار و زیرساخت برای تکمیل تفسیر خود استفاده کند. آنها.

وی افزود: “علاوه بر این ، هنگامی که فارغ التحصیلان ساختاری برای ادامه طراحی یا تولید نمونه های اولیه یا نیمه صنایع طراحی خود ندارند.”

این شعبه با اشاره به افتتاح “اولین Falcon Electronics” با تجهیزات ساخت ایران گفت: افتتاح و ساخت آزمایشگاه با سرمایه گذاری اعتبارات توسعه نانو و پشتیبانی فنی معاون رئیس جمهور. علم و فناوری ادامه خواهد یافت: نوآوری و شکوفایی کمک زیادی به این پروژه کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ابراز خرسندی کرد که “فا” با 30 ابزار و تجهیزات ساخت محلی و با قابلیت های متخصصان و شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است: به عبارت دیگر . فا جایی است که می توان نمونه های اولیه را براساس طراحی الکترونیکی برای IC های یکپارچه و سایر اجزای میکرو و نانو الکترونیکی تولید کرد. این مرکز همچنین قادر به تولید ماشین آلات نانو الکترونیکی نیمه صنعتی در گردش متوسط ​​است.

وی گفت: “در آینده ، ما در نظر داریم شتاب دهنده های میکرو الکترونیکی را در اطراف فا راه اندازی کنیم تا مراکز فناوری تازه تاسیس و میکرو الکترونیک بتوانند به تجهیزات این مرکز مستقر شده و دسترسی پیدا کنند.” “علاوه بر این ، فا در شبکه است.” این آزمایشگاه به اساتید و دانشجویان دانشگاه خدمات ارائه می دهد.

دبیر ستاد توسعه نانتیک ابراز امیدواری کرد که در چهار سال آینده ، فاب مطابق با نیازهای کشور ما مدرن تر و بزرگتر باشد. “این بسیار گران است و به همین دلیل کشورها ، انواع کشورها با FB و کشورهای بدون FB تقسیم شده اند. ما با ایجاد یک “پارچه” در کشور تغییر بزرگی در صنعت میکرو الکترونیک ایجاد خواهیم کرد.

ساکا با تأکید بر اینکه صنعت خودرو متکی به فناوری هایی مانند سنسورهای G4 و اینترنت اشیا real و واقعیت ها است ، گفت: “این FAB به ما اجازه می دهد وارد عرصه فناوری پیشرفته شویم.”

به گفته وی ، با افتتاح این کارخانه در سال 1404 ، ایران دیگر نیازی به واردات این تجهیزات از خارج نخواهد داشت. چون ایران یک کشور خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا