اهدای بیش از ۱۱۰۰۰ واحد خون توسط لرستانی ها

اهدای بیش از ۱۱۰۰۰ واحد خون توسط لرستانی ها

به گزارش لرستان سلام آنلاین، دکتر علی سوری در نشست رسمی پایگاه خون استان با اشاره به برگزاری طرح اهدای خون در لرستان از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر گفت: روز محرم و صفر گرامیداشت ایثارگران است. امام حسین (ع) و شریک فداکارش در کربلا.

وی افزود: نذورات خون و اهدای داوطلبانه مردم عزادار سال هاست که برای رفع نیاز بیماران در لرستان همزمان با سراسر کشور انجام می شود.

دکتر سوری با تایید اینکه نیکوکاران لرستان در دو ماه محرم و صفر با حضور در پایگاه اهدای خون و شرکت در کمپین “ناظرخون حسینی” نشانه های ایثار را از خود نشان دادند، گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان سال جاری 13 هزار و 531 نفر برای اهدای خون به مرکز خون استان مراجعه کرده بودند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 11 هزار و 873 نفر بود.

وی گفت: از مجموع 13 هزار و 531 نفری که برای اهدای خون به سطح استان اعزام شدند، 11.24 نفر با توجه به شرایط خود موفق به اهدای خون شدند.

دکتر سوری با توجه به مشارکت بالای مردم لرستان در طرح اهدای خون گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر امسال اهدای خون در استان 11.46 درصد افزایش داشته است.

از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر 971 نفر از بانوان لرستانی در طرح اهدای خون شرکت کردند که در مدت مشابه سال گذشته 877 نفر افزایش داشت.

وی در پایان به مناسبت دعوت از مردم استان به ویژه بانوان و جوانان برای اهدای خون خاطرنشان کرد: تقاضا برای خون و فرآورده های آن همیشه وجود دارد و زمان خاصی را تعیین نمی کند، از این نظر به نیکوکاران پیشنهاد می کنیم. و نیکوکار استان برای اهدای یک واحد خون، بیمارانی که به این مایع حیاتی نیاز دارند منتظر نمانند.

46

دکمه بازگشت به بالا