اقتصادی

افزایش نرخ روغن موتور و طولانی‌شدن دوره تعویض

“به قیمت خودرویی که می خرید فکر کنید.” این عبارت توسط بسیاری شنیده می شود و اکنون لازم است بیشتر بر آن تکیه کنیم.

به گزارش سلام آنلاین ، روزنامه “دنیای اقتصاد” افزود: تحقیقات ما نشان می دهد که حداقل نرخ سوخت رسانی برای خودروهایی مانند پژو 405 یا 206 از 300 هزار تومان شروع می شود. ارقام خودروهای خارجی و گران قیمت 800 هزار تومان تعیین شده است. افزایش قیمت نفت برای محصولات تصفیه شده از سال گذشته آغاز شد و از ابتدای سال حدود 30 درصد افزایش یافته است.

در نتیجه ، به دلیل افزایش هزینه خدمات خودرو ، مشاهدات ما نشان می دهد که مدت زمان تعویض روغن بیشتر است. به عنوان مثال ، مالکان خودروهایی که بیش از 6000 کیلومتر روغن خود را تغییر می دهند ، اکنون ترجیح می دهند 1000 تا 2000 کیلومتر دیگر منتظر بمانند و سپس برای سرویس بروند. با این حال ، این واقعا به موتور خودرو آسیب می رساند. تقاضا نیز به سمت شرکت های نفتی ایرانی و خارجی تغییر کرده است زیرا مارک های خارجی اغلب پس از تحریم ها “تقلبی” هستند.

خدمات سوخت چقدر است؟

اسماعیلی ، که تعویض روغن دارد ، می گوید: “اگر می خواهیم با نرخ اتحادیه تجارت کنیم ، باید آن را تعطیل کنیم.” به گفته فروشنده ، قیمت انواع روغن موتور و لوازم جانبی خودرو مانند فیلتر هوا نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است: به 150 هزار تومان رسید. سایر هزینه ها کنار گذاشته می شود ».

شاه اسماعیلی می گوید: “اجاره مغازه ها دو برابر شده و دستمزد کارگران افزایش یافته است ، اما اتحادیه ها این هزینه ها را در نظر نمی گیرند.” سال گذشته ماهیانه 10 میلیون تومان به ازای هر کارگر و امسال 17 میلیون تومان پرداخت می کردم. پول این مخارج را از کجا بیاورم؟ “از همان فروشگاه”

به گفته فروشنده ، ما معمولاً با فروش اقلامی مانند “مکمل یا سایر تجهیزات که نیازی به استفاده ندارند ، صرفه جویی می کنیم ، در غیر این صورت فقط با تعویض روغن و فیلتر هوا نمی چرخد”.

فروشنده نرخ سرویس خودرو را 405 280 تا 350 هزار تومان تعیین می کند: «بسته به نوع روغن و فیلتر استفاده شده ، قیمت متفاوت است. “به عنوان مثال ، اکثر مردم از Beran یا Pistol که 160،000 تومان و 300،000 تومان هزینه دارد ، با هزینه فیلتر هوا و روغن و حقوق دانشجویان استفاده می کنند.”

شاه اسماعیلی در مرکز شهر واقع شده است و محصولاتی که استفاده می کنیم برای خودروهای کلاس متوسط ​​مناسب است ، معمولاً موتورهای محلی که از روغن ایران نیز استفاده می کنند. برخی از قیمت های نفت خارجی نیز به شدت افزایش یافته است ».

نرخ سرویس خودرو در شمال شهر از 400000 تومان شروع می شود. اکبری مسئول این مرکز می گوید: “دلیل تفاوت قیمت تفاوت هزینه است.” یک مغازه در مرکز شهر واقعاً کمتر از من هزینه دارد. “

فروشنده هزینه خدمات خودرو مانند 206 را 400000 پوند تعیین می کند ، “بسته به روغن و فیلتر مورد استفاده آنها معمولاً 450،000 تا 500،000 پوند به پایان می رسد.”

هزینه خدمات خودروهای خارجی حداقل 50 درصد بیشتر است. اکبری در مورد هزینه یک ماشین طولانی مانند پرادو می گوید: «میزان سوختی که یک ماشین طولانی مصرف می کند بسیار زیاد است. به عنوان مثال ، تویوتا پرادو به پنج و نیم لیتر سوخت نیاز دارد ، یعنی حدود 900000 تن مواد اولیه خوب. شماره یک شاه اسماعیلی 750،000 تومان در مرکز شهر تنظیم کرد. همچنین هزینه خدمات سوخت خودروهای سواری مانند کیا و هیوندای از 600 هزار تومان شروع می شود و بسته به نوع سرویس تا 900 هزار تومان افزایش می یابد.

روغن تقلبی

با جستجوی خبرنگار ما مشخص می شود که بیشترین تقاضا برای خودروهای ایرانی در روغن پسته یا بیهان است. تقاضای خودروهای خارجی به کاسترو و لیکوملی. اکبری در مورد وضعیت نفت خارجی در بازار گفت: «روغن موتور هیوندای قبلاً از کره وارد می شد و به دلیل کیفیت خوب ، تقاضای خوبی داشت ، اما پس از تحریم ها وارد نمی شد. “البته این مارک ها هنوز در بازار هستند ، اما ما از آنها استفاده نمی کنیم زیرا کیفیت یکسانی ندارند و اغلب تقلبی هستند.”

فروشنده دیگری در مورد نفت خارجی گفت: “کالاهای خوب فاقد بازار هستند و نمی توان روغن تقلبی را به مشتریان تحویل داد. برخی از مارک های نفتی خارجی مانند کاسترول در ایران در حال پر شدن هستند و ما از آن استفاده می کنیم. اگر از نمایندگی خرید کنیم و تقلبی باشد ، دستان ما هیچ جا گیر نکرده است ، اما روغن شرکت قابل اطمینان است ».

شاه اسماعیلی قیمت برخی از نمونه های نفتی خارجی را چنین نقل می کند: “هیوندای کره ای 200 هزار تن فروخته شد و اکنون شرکت آن به نزدیک 500 هزار تن رسیده است.”

کیلومتر بیشتر

گفتگوهای ما با دلال ها نشان می دهد که با افزایش قیمت سوخت ، مردم دیرتر به خدمات خودرو روی می آورند. شاه اسماعیلی می گوید: “شصت درصد مشتریان من معمولی هستند و در این محله زندگی می کنند.” 80 درصد مشتریانی که در 6000 کیلومتر روغن خود را عوض می کنند ، اکنون بیشتر منتظر می مانند و از 7000 به 8000 تغییر می کنند. “یک کارمند نمی تواند هزینه تعویض روغن را در هر 6000 کیلومتر برای بیش از 500000 تومان تغییر دهد.”

به گفته فروشنده ، مردم معمولاً نیم لیتر روغن را در مخزن می گذارند و “وقتی از 6000 عدد بیشتر شد ، موتور را سوخت گیری می کنند تا بعداً روغن را تعویض کنند”.

به گفته فعالان این بخش ، نفت خارجی “تا 9000 کیلومتر قابل استفاده است ، اما نفت ایران باید از 6000 به 7000 کیلومتر تغییر کند”.

علاوه بر روغن بازار تقلبی ، برخی خرده فروشان روغن داخل قوطی را تعویض می کنند. به عنوان مثال ، قوطی های روغن هیوندای حاوی روغن ایرانی هستند ، بنابراین توصیه می شود اگر به تعویض روغن اشاره می کنید که مطمئن نیستید ، ممکن است آنلاین و موم روغن پیشنهادی بررسی شود. همچنین با تعویض به موقع روغن ، عمر خودرو افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا