اجتماعی

کاهش ۹ درصدی تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت‌/ شناسایی ٩٣٠ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت

معاون مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک تهران گفت: در سال 1401 نسبت به سال 1400 شاهد کاهش 9 درصدی تلفات موتورسواران در پایتخت بودیم.

به گزارش سلام آنلاین. حسین حسینی نژاد با اعلام اینکه در بهار سال 1401 در هر منطقه 30 تا 40 نقطه خطر و در مجموع 930 نقطه در بزرگراه ها و غیر بزرگراه ها شناسایی شد، افزود: تقاطع ها در بزرگراه ها و بهبود انتقال خودروهای پرسرعت و متحرک و معابر برعکس در جاده ها بزرگراه ها به ویژه جاده آزادگان برای اجرا به مناطق اعلام شده است.

وی به اقدامات مربوط به آرام سازی شریان ها از احداث کانکس های میانی در محدوده تقاطع ها برای جداسازی تردد خودروها و جلوگیری از برخورد و تردد غیرقانونی اشاره کرد و گفت: نصب نیوجرسی در بزرگراه ها به ویژه محورهای شهید یاسینی و امام بزرگراه های علی (ع) ساخته شد. زیرا احتمال سقوط خودروها در جاده ها و کانال ها وجود دارد.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک اداره کل حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نبود علائم راهنمایی و رانندگی را از دیگر مشکلات بزرگراه ها به ویژه در بزرگراه آزادگان برشمرد و گفت: نبود علائم باعث سردرگمی رانندگان می شود. ، جهت دهی نادرست و افزایش تصادفات مربوط به شناسایی تابلوها بر روی تیرهای پایه، ستون ها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی جهت نمایش علائم نصب و رنگ آمیزی می شوند.

با اشاره به اینکه 425 نقطه از 930 نقطه آسیب پذیر یعنی 46 درصد از کل نقاط خیابان های پایتخت اصلاح هندسی و ایمن سازی شد. وی با بیان اینکه 90 درصد نقاط تضمینی معابر توسط شهرداری های منطقه شناسایی شد، گفت: در مجموع این اقدامات منجر به سال 1400 شد که نسبت به 99 پایتخت شاهد کاهش شش درصدی تصادفات بودیم. 1401، در مقایسه با 1400، دو درصد.

حسینی نژاد با بیان اینکه 57 درصد از کل تصادفات پایتخت در بزرگراه ها رخ داده است و نصب دوربین ها را بر خلاف دستور کنترل و کاهش تصادفات رانندگی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: 38 درصد از تصادفات شهری تهران نیز اتفاق می افتد. در کریدورهای شهری با طرح های ایمنی کامل، امیدواریم شاهد کاهش تصادفات در این جاده ها باشیم.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک تهران گفت: در سال 1401 نسبت به 1400، شاهد کاهش 9 درصدی تصادفات رانندگی موتورسواران در پایتخت بودیم. توقف موتور در پیاده رو با نرده کشی در دو طرف جاده ، با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی برای توقف این وسایل از این سو به آن سو حرکت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال اصلاح هندسی معابر پایتخت را برای کاهش خطر تصادفات و در نتیجه کاهش تصادفات ادامه می دهیم، افزود: شناسایی اصلاحات هندسی و اطمینان از نقاط ادامه دارد که در هر نقطه از شهر. جایی که احتمال خطر وجود دارد. و ما برای ادامه این روند دستور کار داریم.

به نقل از سایت حسینی نژاد، 26 درصد تصادفات پایتخت بین ساعت 12 تا 17 و 25 درصد در ساعات 17 تا 23 رخ داده است. ما به تعامل خوب با ترافیک توجه کردیم. پلیس و همکاری نمایندگان حمل و نقل و ترافیک شهرستان های منطقه با سرعت و حساسیت بیشتر.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا