تازه های کسب و کارعمومی

خواص روغن درخت چای برای پوست و مو چیست؟

خواص روغن درخت چای بسیار معروف است و شامل موارد بسیار زیادی می‌شود. فواید روغن درخت چای هم برای پوست و هم برای مو است. خواص درخت چای برای پوست که معروف‌ترین آن خاصیت ضدجوش بودن روغن درخت چای است و فواید روغن درخت چای برای مو که بیشتر به خاطر ضدشوره بودن آن مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی فواید این روغن می‌پردازیم.

What are the properties of tea tree oil for skin and hair

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن درخت چای چیست؟
  • خواص روغن درخت چای
  • فواید روغن درخت چای برای پوست
  • طرز استفاده از روغن درخت چای
  • خواص روغن درخت چای برای مو
  • روغن درخت چای برای پوست چرب
  • قیمت روغن درخت چای اصل
  • خرید روغن درخت چای
  • تشخیص روغن درخت چای اصل
  • روغن درخت چای نارین گل

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای یکی از مشهورترین روغن‌های گیاهی است. امروزه با پیشرفت مد و زیبایی، خانم‌ها و آقایان اهمیت ویژه‌ای به سلامت پوست خود داده و از انواع روش‌های درمانی و سنتی برای تقویت و مراقبت پوست خود استفاده می‌کنند. طبق نتایج بدست آمده، آمار اهمیت به زیبایی چهره در خانم‎ها و آقایان روندی صعودی داشته است.گاهی لازم است تا برای حفاظت پوست از محصولات مراقبتی استفاده کنیم. حال شاید تاکنون شما هم در رابطه با برای مراقبت از پوست و مو شنیده باشید. این روغن کاربرد‌های درمانی برای رفع جوش و آکنه داشته که در این مقاله به طور مفصل در ارتباط با این مساله صحبت می‌کنیم.

در حال حاضر امکان تکثیر درخت چای در ایران وجود ندارد. این گیاه بومی کشور استرالیا است. پژوهش‌های علمی ثابت کرده درخت چای دارای روغنی با ترکیبات فعال و بسیار مفید بوده که نتایجی کاربردی دارد.اما در همین ابتدا ذکر کنیم که روغن درخت چای برای همه‌ انواع پوست مناسب نبوده و به همین دلیل باید برای مصرف آن، توجه بیشتری داشته باشید و قبل از استفاده، تست حساسیت انجام دهید. جایگزینی سالم به جای داروهای شیمیایی است و عوارض این داروها را به همراه  ندارد. بسیاری از افراد علاقمند هستند که برای مراقبت از پوست و موی خود، از مواد طبیعی، غیرشیمیایی و بی‌ضرر استفاده کنند.

فواید روغن درخت چای برای پوست

روغن گیاهی درخت چای با استفاده از تقطیر با بخارآب از برگ‌های درخت چای استخراج می‌شود. روغن درخت چای دارای خواص شگفت انگیز برای پوست و مو است. فواید روغن درخت چای سبب شده تا بسیاری از برند‌های معروف آرایشی و بهداشتی در محصولات‌شان به عنوان مواد اولیه از روغن درخت چای استفاده کنند. برخی برند‌ها در محصولات پاک‌کننده، تونرها، لوسیون‌های درمانی و ژل‌های بهداشتی و … از روغن درخت چای استفاده می‌کنند. تمامی محصولاتی که با استفاده از روغن درخت چای ساخته شده‌، دارای ارزش بیشتری نسبت به سایر موارد مراقبتی و بهداشتی هستند. روغن درخت چای خالص دارای ویژگی‌های ارزشمند ضدباکتریایی، ضد انگلی، ضد التهاب و ضدعفونی کننده است.

در ادامه به مهم ترین فواید روغن درخت چای اشاره خواهیم داشت.

رفع جوش و آکنه: سالیان زیادی بومیان استرالیایی به عنوان یک سنت دیرینه برای بهبود جوش‌های صورت خود از روغن درخت چای استفاده می‌کردند. آکنه و جوش‌های پوستی در اثر پروپیونی باکتریوم ایجاد می‌شوند. یکی از خواص روغن درخت چای، این است که این باکتری‌ها را از سطح و منافذ پوست حذف کرده و با ترکیب ضدباکتریایی خود، به بهبود جوش‌ها کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید روغن درخت چای یک روغن اسانسی است. این روغن حتما باید با یک روغن حامل مخلوط شود. اگر برای رفع جوش از روغن درخت چای استفاده می‌کنید بهتر است آن را با مخلوط کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای اینکه نتایج کاربردی‌تری برای بهبود جوش حاصل شود، نکات زیر را رعایت نمایید:

  1. حتما قبل از استفاده از روغن درخت چای، صورت خود را با شوینده‌های بهداشتی و پاک کننده بشویید تا هرگونه چربی اضافی و آلودگی از بین برود.
  2. مقدار چند قطره از روغن درخت چای را با روغن حامل مناسب پوست خود ترکیب کنید و ابتدا به ناحیه کوچکی از ساعد دست خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید.
  3. پس از اینکه هیچ‌گونه حساسیت آلرژیکی ایجاد نشد، با اطمینان خاطر چند قطره از این ترکیب را بر سطح جوش‌ها یا نواحی تجمع آکنه‌ها بمالید.
  4. اجازه دهید تا مخلوط استفاده شده، جذب و سپس محو شود.

جوش‌های زیرپوستی یکی از معضلاتی است که خانم ها با انواع پوست نظیر چرب و یا خشک نیز آن را تجربه می‌کنند. اما اگر می‌خواهید این مشکل را برای همیشه خاتمه دهید، از خواص روغن درخت چای بهره ببرید. با استفاده از این روغن، تمامی جوش‌های زیر پوستی سیاه و یا دارای غدد چربی را از بین ببرید.

رفع جای جوش: شاید تا به حال یکی از آشنایان‌تان به شما پیشنهاد داده باشد که برای رفع جای جوش، از روغن درخت چای یا ملالوکا آلترنیفولیا استفاده کنید. این روغن را می‌توان با روغن‌های محافظ پوست، مخلوط و جهت رفع جای جوش یا لکه‌های قهوه‌ای ناشی از جوش استفاده کنید. برای اینکه نتایج بهتری در رابطه با از بین بردن جای جوش‌هایی که مدت طولانی بر پوست شما ماندگار شده‌اند، به دست آورید هر روز از ترکیب روغن درخت چای در ترکیب با یک روغن حامل مناسب پوست خود استفاده نمایید.

برطرف کننده منافذ پوست: منافذ باز پوست در صورتی که بزرگ باشد باعث می‌شوند تا چهره شما زیبایی خود را از دست بدهد. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های افراد منافذ باز پوست است و روغن درخت چای در کوچک کردن منافذ پوست تخصص ویژه‌ای دارد.

پاک‌سازی پوست: روغن درخت چای برای پاک‌سازی پوست می‌تواند بسیار موثر باشد. چراکه خاصیت ضدباکتری دارد. بنابراین بهترین انتخاب برای پاک‌سازی پوست استفاده از روغن درخت چای خالص است.

درمان قارچ‌های پوستی: روغن درخت چای در از بین بردن قارچ‌های پوستی می‌تواند موثر باشد. این روغن قارچ‌ها را از بین برده و عوارضی که این قارچ‌ها برای پوست ایجاد می‌کنند را کنترل می‌کند.

روشن کننده و درخشندگی: از برای پوست می توان به قدرت آن در روشن کردن پوست اشاره کرد. این روغن پوست را بازسازی می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. بنابراین پوست روشن و درخشان می‌شود.

مرطوب کننده :روغن درخت چای قدرت مرطوب‌کنندگی بسیار بالایی دارد و در مرطوب کردن پوست بسیار موثر است. از فواید روغن درخت چای برای پوست می‌توان به خاصیت آب‌رسانی روغن درخت چای اشاره کرد. روغن درخت چای یک آب‌رسان بسیار عالی است. به طوری که تمامی لایه‌های پوست را مرطوب می‌کند و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

رفع اگزمای پوست: همان‌طور که گفتیم یکی از فواید روغن درخت چای برای پوست، مرطوب کردن آن است و این توانایی مرطوب‌کنندگی روغن درخت چای می‌تواند آن را به درمان اگزما و خشکی شدید پوست تبدیل کند. اگزما مدتی بعد از ظاهر شدن در سطح پوست، التهاب و تحریک پوست را به همراه دارد. بعد از گذشت مدتی کوتاه این التهاب، مشکلاتی نظیر پوسته پوسته شدن و قرمزی و سوزش را برای فرد ایجاد می‌کند. این مشکل را سریعا با استفاده از روغن درخت چای بهبود بخشید تا با پیشرفت سریع عارضه مواجه نشوید.

کاهش خارش و قرمزی پوست: در بعضی موارد از برای کاهش خارش و قرمزی پوست استفاده می‌شود. این روغن یک محصول ضدالتهاب است و پوست را آرام می‌کند.

رفع تیرگی پوست: روغن درخت چای سبب افزایش میزان رنگدانه‌ها در بافت پوست شده و لکه‌های تیره قهوه‌ای که در اثر اشعه آفتاب یا هر عامل دیگری ایجاد شده‌اند را از بین می‌برد. همچنین این روغن سلول‌های جوان می‌سازد و رنگ پوست را روشن می‌کند.

طرز استفاده از روغن درخت چای

در ابتدا این نکته را یادآور خواهیم شد که روغن درخت چای را فقط برای مصارف موضعی استفاده کنید و با گذشت اندک زمانی از شروع مصرف محصولات ، نتایج مثبت بی‌شمار آن را مشاهده کنید. طرز استفاده از روغن درخت چای این‌گونه است که حتما باید با یک روغن حامل مخلوط شود زیرا روغن درخت چای بسیار غلیط است و در صورت استفاده از روغن درخت چای به تنهایی پوست‌تان آسیب می‌بیند. برای شروع می‌توانید روغن درخت چای را با روغن‌های حامل ارگانیک نارین گل مانند روغن هسته انگور ترکیب کرده و برای پوست و مو (بسته به مواد ترکیبی انتخابی) استفاده نمایید. قبل از مصرف باید حتما اندکی از این ترکیب را بر ناحیه ساعد خود مالیده و به مدت ده دقیقه صبر کنید، اگر پس از انجام تست حساسیت، هیچ‌گونه احساس ناراحتی و اختلال در سطح این ناحیه ایجاد نشد، می‌توانید آن را برای پوست و مو استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا