تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

همه ما دوست داریم موهایی زیبا و پرپشت در عین حال سالم داشته باشیم، اما دلایل زیادی مانند استرس، عدم رسیدگی، تغذیه نامناسب، دلایل ارثی و … وجود دارد که باعث کم پشت شدن یا ریزش موی سر می شود. اما سوال اینجاست، چرا خانم های هندی موهایی سالم، پرپشت و بلند دارند؟ راز این درخشش و زیبایی، در استفاده از بهترین روغن برای پرپشت شدن مو است. خانم های هندی خواص محصولات گیاهی را می دانند و با خرید انواع روغن آرگان، زیتون، رزماری، مار، کرچک، کنجد و … از موهای خود مراقبت می کنند.

نیازهای مو را بهتر بشناسید

مو در درجه اول از پروتئین ساخته شده است. همچنین یکی از منابعی که مو برای رشد به آن نیاز دارد، زینک است. این ماده نیز نقش مهمی در سلامت و رشد موها دارد. از دیگر مواد مغذی مورد نیاز موها می‌توان به انواع ویتامین‌ها اشاره کرد. این مواد و عناصر تا حدودی از طریق تغذیه فراهم می‌شود و تا حدودی توسط مراقبت‌های روتین مو. جدای از مواد مغذی، شما باید درک درستی از شرایط و نیازهای موهای شخص خودتان داشته باشید. اینکه موهای شما خشک است یا چرب و یا اینکه سطح فعالیت‌هایتان به چه شکلی است؛ همچنین مقدار و چگونگی استفاده از محصولات مو، می‌تواند در مشخص کردن نیاز موهایتان کمک کند. برای مثال کسانی که دارای موهای چرب هستند، می‌توانند موهایشان را هر روز با شامپو موهای چرب بشویند. اما افراد دارای موهای خشک، باید تعداد دفعات استفاده از شامپو را به یک تا دو بار در هفته کاهش دهند.

بهترین روغن برای ریزش مو چیست؟

اگر موهای کم‌پشتی دارید یا با ریزش موی شدید مواجه شده‌اید، توصیه می‌کنیم در مرحله اول دلیل این مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف نمایید. اما به عنوان روش مکمل می‌توانید از بهترین روغن برای ریزش مو نیز استفاده کنید تا سرعت رشد و رویش مجدد موهایتان را افزایش دهید.

بهترین روغن‌های گیاهی و ارگانیک برای توقف ریزش موها عبارتند از:

  • روغن آرگان
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • روغن زیتون
  • روغن جوجوبا
  • روغن فندق
  • روغن سیاه دانه
  • روغن رزماری
  • روغن آرگان

اگر به دنبال روغنی هستید که بهترین روغن برای پرپشت شدن مو باشد و نه تنها رشد مو را بهبود بخشد بلکه ساقه موها را هم ترمیم نموده و از مو در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت به عمل آورد، حتما روغن آرگان را امتحان کنید. روغن آرگان اصل ساخت مراکش است و به طلای مایع شهرت دارد. منابعی غنی از ویتامین E را با خاصیت آنتی اکسیدانی می‌توانید در روغن آرگان بیابید. این روغن را می‌توانید به پوست سر مالیده و از شکستگی موها نیز پیشگیری به عمل آورید.  روغن آرگان رشد موها را تقویت می‌کند، از ریزش مو پیشگیری می‌نماید، موخوره را بهبود می‌بخشد و یک حالت براقی خاص به موهای شما می‌دهد. چنانچه به دنبال بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو هستید و مایلید حاوی روغن آرگان باشد، محصول زیر را به شما معرفی می‌کنیم:

روغن مو هیر واتر کامان

روغن مو هیر واتر کامان را در دو حجم ۷۰ و ۱۰۰ میلی‌لیتر با قیمت بسیار مناسب می‌توانید تهیه نمایید. روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن بادام ترکیبات اصلی این محصول را تشکیل می‌دهند. بعد از اینکه این روغن را به موهای خود زدید، نیازی به شستشو وجود ندارد. به ویژه اگر موهایتان خشک، مجعد و آسیب دیده است از این محصول استفاده کنید. در نحوه مصرف این روغن آمده است که آن را به ریشه موهای خود نزنید. استفاده از این روغن برای رشد مو از ایجاد موخوره نیز پیشگیری کرده و موها را درخشان و شفاف می‌کند. وقتی این روغن را استفاده می‌کنید، احساس سنگینی و چسبندگی روی ساقه موهای خود نخواهید داشت.

تجربه موهایی نرم و شاداب با روغن بادام

اگر به دنبال پاسخ سوال چه روغنی برای رشد مو خوبه هستید بررسی های علمی نشان می دهد، استفاده از روغن بادام به دلیل داشتن پروتئین، منیزیم و ویتامین E، رشد مو را تقویت می کند. این عصاره طبیعی، خاصیت حفظ رطوبت و چربی مو را نیز دارد؛ از همین رو می تواند در درمان خشکی و ریزش مو موثر باشد. پیشنهاد می شود با روغن بادام تلخ، مانع از ریزش بیش از اندازه مو شوید، تا بتوانید از کم پشت شدن موهایتان جلوگیری کنید.

روغن نارگیل، بهترین روغن برای رشد سریع مو!

عصاره نارگیل به عنوان یکی از محصولات مراقبت از مو، یکی از بهترین روغن مو های طبیعی است که با تقویت پیاز مو، به رشد مجدد آن کمک خواهد کرد. وجود پروتئین، کربوهیدرات و اسید های چرب در این محصول، موجب می شود موهایی ضخیم در عین حال نرم و لطیف را تجربه کنید. از ویژگی های منحصر به فرد عصاره نارگیل، می توان به بافت سبک و قدرت جذب بالای آن اشاره کرد.

روغن رزماری، تقویت کننده رشد مو و ضد سفیدی

روغن‌تراپی رزماری، سال‌هاست که به منظور افزایش رشد موها توسط مردم سراسر جهان انجام می‌گیرد. به علاوه استفاده طولانی مدت از این روغن، سفید شدن موها را به تأخیر می‌اندازد. این روغن در واقع رنگ مو را حفظ می‌کند. علاوه بر آن‌، از روغن رزماری می‌توان به عنوان لوسیون شاداب کننده موها استفاده کرد. این روغن گردش خون را در ناحیه پوست سر تحریک کرده و در نتیجه به موها سلامت و جوانی می‌بخشد. روغن تراپی رزماری برای همه انواع موها مناسب است. اما موهای ضخیم که سلول‌های رنگدانه‌ای قدرتمندی نیز دارند، بوسیله روغن رزماری جان دوباره‌ای می‌گیرند.

هسته انگور، یک روغن همه کاره!

روغن هسته انگور، ماده ای فوق العاده موثر در رشد پیاز مو است که در ترکیبات خود، آنتی اکسیدان و مواد مغذی زیادی دارد. این محصول با احیا فولیکول های مو و افزایش رطوبت آن ها، می تواند ضخامت و کیفیت تارهای مو را تقویت کند. پروتئین های موجود در روغن انگور، علاوه بر رشد مو، در درمان شوره سر، خشکی و وزی مو موثر هستند.

روغن زیتون، بهترین روغن برای ریزش مو!

وجود آنتی اکسیدان در روغن زیتون با نازک شدن موهای شما مبارزه می کند، از همین رو می تواند ریزش مو را کاهش دهد. اگر خشکی و شکنندگی در تارهای موی خود احساس می کنید، عصاره زیتون می تواند دوای دردتان باشد. این محصول با جذب سریع و قدرت نفوذ بالا، موهای شما را خوش فرم و لطیف می سازد.

روغن کنجد، بهترین روغن برای مو

دلیل انتخاب عصاره کنجد در لیست بهترین روغن برای پرپشت شدن مو، ویتامین E فراوان آن است. استفاده از این روغن، سلول های کف سر را تغذیه کرده و پیاز مو را تقویت می کند. از ویژگی های دیگر روغن کنجد، می توان به افزایش ضخامت مو، تقویت نرمی و تسریع رشد مو اشاره کرد.

بابونه، بهترین روغن برای رشد مو!

یکی از جالب ترین خواص روغن بابونه، محافظت از مو در برابر مواد شیمیایی است. خانم هایی که دائما موهای خود را رنگ می کنند و دغدغه ریزش آن را دارند، بهتر است قبل از رنگ آمیزی، از عصاره بابونه استفاده کنند. این کار باعث می شود میزان آسیب دیدگی کاهش یابد. البته این روغن رشد مو گیاهی در کنار محافظت از مو، درخشش، نرمی و رشد مو را نیز تقویت می کند، از همین رو در لیست بهترین روغن برای پرپشت شدن مو قرار می گیرد.

روغن آمله، بهترین روغن برای رویش مجدد مو!

از چکیده انگور هندی آمله، روغنی مقوی حاوی ویتامین C، آنتی اکسیدان و مواد معدنی به دست می آید. این محصول علاوه بر افزایش ضخامت و رشد مجدد مو، می تواند التهابات سر را کاهش داده و میزان چربی و رطوبت مو را کنترل کند.

روغن مار، بهترین روغن برای پرپشت شدن موهای چرب

یکی از پرطرفدارترین روغن های مو که در کشور هند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت بالایی دارد، روغن مار است. این محصول با تحریک پیاز مو به پرپشت شدن و رشد سریع تارهای مو کمک می کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید روغن مار برای رشد موی صورت آقایان نیز استفاده می شود.

راهنمای استفاده از روغن‌ها:

ابتدا باید روغن سازگار با پوست سر خود را بشناسید.

چند قطره از روغن را در کف دستتان ریخته تا با دمای بدن سازگاری پیدا کند و اصطلاحا گرم شود سپش با کف دست آن را به ریشه مو سر خود بکشید.

بخش آسیب‌پذیر مو سر؛ یعنی نوک مو باید با استفاده از روغن چرب شود.

برای پخش بهتر و یکنواخت روغن روی موها بهتر است خیلی آرام موهایتان را برس بکشید.

اگر نمی‌خواهید روغن روی سرتان بماند بهتر است ۵ ساعت بعد از آن مو خود را با شامپو شسته و آبکشی کنید.

دکمه بازگشت به بالا