علمی و پزشکی

استراتژی کرونا برای حمله به بدن کشف شد

بت‌نوزاب‌‌نیوز:

محققان بین المللی اطلاعات جدیدی در مورد استراتژی های حمله کروناویروس دریافت می کنند این اطلاعات ممکن است به ایجاد داروی مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن پس از ورود کروناویروس به بدن کمک کند.

یک تیم بین المللی از محققان به سرپرستی محققان دانشگاه گوته (فرانکفورت) در آلمان راهکاری را تدوین کرده اند که می تواند برای تولید داروی دوتار برای مبارزه با کورو ویروس استفاده کند.

استراتژی Corona برای حمله به جسد کشف شده

رهبر تیم بیوشیمی ، ایوان دیکیچ ، کشف کرد که ویروس کورنا حاوی پروتئینی به نام PLpro است که دو عملکرد اصلی دارد. حالت اول اجازه می دهد تا در بدن تکثیر شود و دومی عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می کند.

هنگامی که ویروس کرون به سلولهای بدن حمله می کند ، آنها را مجبور می کند پروتئین PLpro تولید کنند.

این تولید پروتئین به ویروس های بالغ از یک سو و تکثیر کمک می کند و از طرف دیگر تولید ویروس نوع I را نیز مهار می کند. اینترفرون -1 پس از عفونت در سلولهای بدن تولید می شود. این ماده سیستم ایمنی بدن را فعال می کند و باعث حمله و از بین رفتن سلول های آلوده می شود.

محققان در فرانکفورت ، مونیخ ، ماین ، فرایبورگ و لیدن ترکیبی به نام GRL-0617 را در آزمایشگاه آزمایش کردند که می تواند پروتئین PLpro را مهار کند.

اگر این ترکیب یا یک ترکیب مشابه در آزمایشات بالینی مؤثر باشد ، می توان امیدوار بود که داروهای ضد ویروسی برای افزایش پاسخ ایمنی بدن در هنگام حمله قلبی ایجاد شود.

محققان همچنین تأیید كردند كه كروناویروس جدید نسبت به سایر ویروس های موجود در خانواده و ویروس های آنفلوانزا باعث پاسخ ضعیف تر در انسان می شود.

دکمه بازگشت به بالا