۳ سناریوی محیط زیست برای حل معضل زباله‌های شمال کشور

۳ سناریوی محیط زیست برای حل معضل زباله‌های شمال کشور

در پی تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر کارگروه پسماند در خصوص اولویت مدیریت پسماند در استان های شمالی کشور، معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کارخانه کمپوست به جای زباله سوز. ، باید از ظرفیت موجود برای حل این مشکل استفاده کنیم.

به گزارش سلام آنلاین زباله یکی از مهمترین مسائل زیست محیطی است. به گفته علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست – در استان های شمالی جایی برای دفن زباله وجود ندارد. این امر در استان های شمالی کشور با بحران جدی مواجه است، لذا ساماندهی این موضوع در اولویت کاری ما قرار دارد.

پیام جوهرچی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص بحران زباله در شمال کشور گفت: روزی نیست که نگران زباله های شمال کشور نباشیم.

وی در مورد زباله سوزهای شمال استان گفت: دوشنبه 16 شهریورماه امسال زباله سوز داریم.30 تن زباله در گلوگاه را بسوزانید. طبق اعلام مسئول نظارت بر تایید سفر رئیس جمهور و شهردار، شهردار مازندران، کارخانه زباله سوز ساری اواخر امسال راه اندازی می شود.

به گفته وی، ساخت کارخانه زباله سوز رشت نیز 13 درصد رشد داشت که کافی نبود و نیاز به نظارت بیشتری داشت.

جوهرچی با اشاره به افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب سراوان در خرداد ماه سال جاری در تشریح مشکلات فاضلاب این منطقه گفت: به دلیل مشکلات و مسائلی که به وجود آمده باید سراوان را در یک برنامه یک ساله مدیریت کنیم. تاسیس برای 40 سال، نمی تواند در یک ماه حل شود. مدتی طول می کشد، اما ما در حال کار روی آن هستیم.

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به برنامه راهبردی عملیات مدیریت پسماند استان های شمالی کشور گفت: این طرح در سایت سازمان قابل مشاهده است، اما مسائل اقتصادی وجود دارد که قابل رسیدگی است. توسط سازمان مجری طرح.»

او گفت: «رسانه‌ها باید با ما در خواستار آژانسی که آژانس و کارآمد باشد، بپیوندند. ما این درخواست را از وزارت کشور و سازمان های شهرداری داریم.

جوهرچی به جنبه قضایی موضوع اشاره کرد و گفت: از شهرداری رشت شکایت شده و در حال رسیدگی قضایی در دادگاه هستند.

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه های آتی دفتر مدیریت پسماند این سازمان گفت: جای ما خالی نیست و برای مدیریت پسماند راهکار داریم چرا که مشکل سازمان حفاظت محیط زیست فقط نیست. یک مشکل کنترلی. بررسی کنید نیاز به استفاده از ظرفیت های موجود در کشور. افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست به جای زباله سوز یک راه حل است زیرا هزینه بهره برداری از زباله سوز بسیار بالاست. راه حل دیگر استفاده از کارخانه سیمان از زباله های تولید شده در فرمت RDF است.

وی گفت: “عملیات در این موضوعات نیازمند اولویت نسبت به این موضوع و عدم وجود مسائل در بحث بودجه و هزینه است. RDF اکنون می تواند یکی از مسائل ما را در کارخانه های سیمان دیلمان، نکا و لوشان حل کند.” اینها قابلیت های موجود است که باید از آنها استفاده کنیم.

جوهرچی در پایان به برنامه دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این برنامه به مدیریت و برخورد با پسماندهای استان های شمالی این کشور خواهیم پرداخت. در سراوان تا یک سال دیگر زباله پذیرفته نمی شود زیرا ابتدا باید پذیرش صفر باشد سپس اقدام به سالم سازی این منطقه می کنیم.

به گزارش سلام آنلاین، بیشتر زباله ها از ترکیبات قابل احتراق تشکیل شده اند که می توان از آنها برای تولید انرژی حرارتی استفاده کرد. در عین حال، درصد بالایی از ترکیبات قابل احتراق در MSW (جامدات شهری) قابل احتراق هستند و می توانند به سوخت های گازی تبدیل شوند. آنها از این سوخت ها برای تولید انرژی حرارتی استفاده می کنند. به طور کلی جداسازی اجزای قابل احتراق از MSW و تبدیل آن به انرژی با استفاده از روش‌های پردازش front-end و back-end انجام می‌شود. ترکیب قابل احتراق جدا شده از MSW به عنوان RDF (سوخت مشتق شده از پسماند) شناخته می شود. بیشتر این قطعات شامل کاغذ و پلاستیک است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا