اجتماعی

استفاده از بخش خصوصی؛ درخواست سازمان حفاظت محیط زیست

در سال‌های اخیر با استخراج معادن، ساخت جاده‌های خطرناک با حیات وحش، زیستگاه‌ها را از بین برده و جمعیت گونه‌های در حال انقراض را تحت تأثیر قرار داده‌ایم. به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست و تنوع زیستی، سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها اعتبار و اعتبار کافی از دولت برای حفاظت دریافت نمی کند، بلکه مانع درآمدزایی مستقل از دولت است، بنابراین حفاظت انجام نمی شود. . همچنین

به گزارش سلام آنلاین. ۲۴ مردادماه یک بچه ببر در محور عباس آباد – میامی در حالی مفقود شد که خرس گونه ای در خطر انقراض با ارزش ژنتیکی بالاست. این حادثه بار دیگر بر لزوم حفاظت بیشتر از حرم تاکید کرد. در این شرایط معمولا سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک متولی مهم شناخته می شود اما به گفته معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت بهتر از گونه ها از جوجه تیغی و مارهای سمی تا گونه های در حال انقراض انواعی مانند لازم است دستگاه های نظارتی مانند وزارت راه و شهرسازی به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و از سوی دیگر اختیارات بیشتری به سازمان های حفاظت محیط زیست داده شود تا منابع مالی لازم را برای افزایش توان حفاظتی خود فراهم کنند. آی تی.

حسن اکبری در گفت وگو با سلام آنلاینوی به گونه های در خطر انقراض کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکل ببرها بحران بزرگ زیست محیطی کشور نیست. بسیاری از پرندگان مانند میمون سیاه، گوزن زرد و گوزن زرد حدود نیم قرن است که در اسارت بوده اند و جمعیت خزندگان مانند بسیاری از مارهای سمی در حال کاهش است. تحت تهدید

وی تغییر اقلیم و درگیری های انسانی را عامل آسیب و خطر برای بسیاری از حیوانات دانست و با اشاره به وام های دولتی گفت: تنها یک وام دولتی در دنیا وجود دارد فقط کسانی که به محیط زیست کمک نمی کنند اما با دسترسی شفاف به بخش خصوصی و تعاونی در استفاده از منابع درآمدی خود حمایت می کنند، در حالی که ما زیرساخت های قانونی برای این کار و حضور بخش خصوصی نداریم. زیرساخت های موجود در کشور امکان پولی شدن منابع زیستی کشور و هزینه های مستقیم حفاظتی را نمی دهد.

اکبری اضافه کرد: اکثر فعالیت های کسب درآمد از جمله بوم گردی زیرساخت های قانونی ضعیفی دارند که سازمان اجازه ورود به آن را ندارد و یا اگر اجازه ورود به موضوع را داشته باشد نمی تواند به صورت مستقیم درآمد را پرداخت کند برای حفظ موجود است.

وی با بیان اینکه قانون اجازه دریافت کمک برای حیوانات در حال انقراض را مستقیماً از افراد خصوصی نمی دهد. همچنین، ما نمی توانیم کمک مستقیم مردمی برای حفاظت از گونه دریافت کنیم. اگرچه صندوق ملی محیط زیست راهکارهایی را در این زمینه پیش بینی کرده است، اما کافی نیست.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای تامین اعتبار کافی و نیروی کار لازم باید بتوانیم حقوق، بیمه غذا و … را به صورت فصلی یا دائم به مردم ارائه کنیم. ; از سوی دیگر سازمان ها در این زمینه با مشکلات اعتباری یا حقوقی عمده ای مواجه هستند. با این کاستی ها سازمان نمی تواند نقش خود را در زمینه تنوع زیستی به خوبی ایفا کند. در نتیجه به تدریج تنوع زیستی را از دست خواهیم داد و از طرفی دیگر نمی توانیم به خوبی به سوالات کارشناسان و خبرنگاران پاسخ دهیم، زیرا تعیین ضرب الاجل زمان بر است.

اکبری در پایان از مردمی که به فکر تنوع زیستی هستند، نمایندگان مجلس، کارشناسان، دولتمردان و … خواست تا زیرساخت های قانونی را هر چه سریعتر تکمیل کنند و گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت وام های بخش خصوصی و منابع درآمدی تعاونی ها استفاده کنیم. حفاظت از محیط زیست بخشی از مشکل حفاظت از محیط زیست است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا