اجتماعی

محیط زیست بین بد و بدتر گیر کرده‌ است/ روی استاندارد یورو ۵ ایستاده‌ایم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به تلاش های این سازمان برای کاهش آلودگی هوا در کشور ، گفت: متأسفانه در برخی موارد محیط زیست از سیاست های کلان رنج می برد و ما بین بد و بد پیدا شده ایم. بد

عیسی کلانتری در مصاحبه با سلام آنلاین وی با بیان اینکه کیفیت سوخت داخلی و اتومبیل برای کاهش آلودگی هوا در کشور از اهمیت برخوردار است ، اظهار داشت: اکنون وضعیت سوخت بهتر شده و بیش از 75 درصد بنزین کشور سوخت می شود. مطابق با استانداردهای یورو 4 است. ” و 15٪ مطابق با استاندارد یورو 5 ساخته شده است در سال گذشته ، نمی توان گفت استاندارد سوخت یورو 3 است زیرا میانگین آلودگی گوگرد در بنزین بیش از 120 ppm و متوسط ​​دیزل بیش از 900 plc است.

“در حال حاضر ، گوگرد ، بنزین و دیزل زیر 50PPM و 150PPM هستند و دولت در حدود 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است تا کیفیت نفت را در کشور بهبود بخشد.”

نامه دادستان کل به کلانتری برای تهیه خودروهای یورو 4

“من قبلاً گفته ام كه ​​ما نمی توانیم خودروساز را متوقف كنیم. ما سالهاست كه همچنان استاندارد ماشین را به 5 یورو می رسانیم. نامه ای برای من ارسال كرد كه می گوید به دلیل تحریم ها ، خودروسازان نمی توانند فناوری ارتقاء استاندارد را معرفی كنند ، بنابراین به ما اجازه داده شد كه خودروهای استاندارد یورو 4 را تهیه كنیم.

سازندگان می گویند به دلیل تحریم نمی توانند کاتالیزور را وارد کنند. در این شرایط ، سازمان های محیط زیست یا باید تولید کنندگان خودرو را تعطیل کنند یا به تولید خودرو اجازه دهند استانداردهای قبلی را رعایت کنند. خودروسازان نمی توانند کاتالیزورهایی را در خانه تولید کنند زیرا مجبورند مواد لازم را وارد کنند که نمی توانند ، بنابراین دچار مشکل می شوند.

وی گفت: “مشکلات مشابه سوخت نیز وجود دارد.” ما قبلاً صادرات سوخت می کردیم اما اکنون به دلیل تحریم ها نمی توانیم صادر کنیم. از طرف دیگر ، وزارت نفت می گوید مخزن غلظت سوخت پر شده است و در شرایط فعلی یا باید از نیروگاه استفاده شود یا در بیابان رها شود یا پالایشگاه بسته شود.

وی ادامه داد: در شرایط عادی می توانیم به چنین مواردی فشار بیاوریم اما در شرایط فعلی آیا می توانیم بگوییم که می توانید پالایشگاه ها را خاموش کرده و سوخت مردم را خاموش کنید؟

وی ادامه داد: امسال در هفته اول فروردین علی رغم بسته شدن و شیوع کوروی ویروس ، به دلیل استفاده از سوخت در کارخانه ها در برخی استان ها در معرض آلودگی هوا قرار گرفتیم. انرژی. متأسفانه بیش از یک سال است که ما مجبور شده ایم بین حوزه های خوب و بد بین حوزه محیط زیست انتخاب کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به فشار به دولت و جاهای دیگر گفت: شما می خواهید به دلیل عدم رعایت استانداردهای یورو 5 تولید اتومبیل را متوقف کنید و 1.7 میلیون نفر را از کار خارج کنید. محیط زیست روی سیاست های کلان تأثیر می گذارد ، اما در جاهای دیگر مانند بهبود کیفیت سوخت می توانیم بهتر عمل کنیم و این افتخار دولت است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا گاز گوگرد ایران حدود 200 PPP و تقریباً چهار برابر نسبت به سال گذشته است ، توضیح داد كه چگونه گفته می شود نفت این كشور مطابق با استاندارد های یورو 4 و 5 است: “آیا وجود دارد؟ چه برای ما؟ ” در اصل ، متوسط ​​آلودگی بنزین و دیزل است. چند مخزن سوخت با گوگرد ممکن است بیش از 300PPM باشد ، اما متوسط ​​گوگرد ما در بنزین و دیزل پایین تر از 50PPM و 150PPM است. دو سال پیش در مشهد بیش از 11000 پی پی ام دیزل با گوگرد داشتیم اما اکنون گزارشی از این دست نداریم.

پلیس گفت: “این اتفاق یک شبه رخ نداد.” ساخت پالایشگاه نفت در کشور حداقل 5 سال زمان خواهد برد و به ارز ، روابط سیاسی و عدم تحریم نیاز دارد. متأسفانه برخی از تجهیزات عملیاتی کشور گرفتار تحریم ها و سیاست های کلان اقتصادی هستند.

وی گفت: “مسائل زیست محیطی بخشی از مشکل جامعه است و باید به طور کلی جامعه مورد بررسی قرار گیرد. اگر فقط محیط مهم بود می توانستم کارخانه های اتومبیل را تعطیل کنم و افراد زیادی را از کار خارج کنم.” اولین چیزی که باعث می شود احساس خوب کنیم اگر فکر کنیم می توانیم مستقل شویم ، مسائل زیست محیطی است.

وی افزود: “ما متعهد هستیم كه استاندارد خودرو را به 5 یورو ساخته شده در سال گذشته ارتقاء دهیم.” وسایل نقلیه باقیمانده برای تولید در سال جاری باید مطابق با استاندارد های یورو 5 باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا