قوانین سخت‌تر در انتظار بانک‌های آمریکایی

بایدن خواهان قوانین قوی تری برای بانک های آمریکایی است.

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از جو بایدن، رئیس جمهور اقتصادی آمریکا، سیستم بانکی این کشور با وجود فروپاشی سیلیکون ولی امن است.

بایدن خاطرنشان کرد: آمریکایی ها باید مطمئن باشند که سیستم بانکی امن است و سپرده های آنها در صورت نیاز در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا از برکناری مدیران بانکی خبر داده است. در حالی که هیچ حمایتی از سرمایه گذاران درگیر نخواهد بود.

بایدن همچنین پس از بزرگترین شکست بانک آمریکا از زمان بحران مالی 2008، مقررات جدیدی را وعده داد. تیم اقتصادی او با تنظیم‌کننده‌ها درباره اقدامات آخر هفته، از جمله تضمین سپرده‌ها در هر دو بانک، ایجاد تسهیلات جدید برای بانک‌ها برای دریافت بودجه اضطراری و تسهیل وام‌گیری بانک‌ها از فدرال رزرو بحث کرد.

این اقدام برای سیلیکون ولی آرامش به ارمغان آورده است، اما به دلیل آزمایش اعتماد به سیستم مالی ایالات متحده و نگرانی ها مبنی بر اینکه رکود ممکن است بازارهای جهانی را در هفته آینده بالاتر ببرد، این تسهیلات کوتاه مدت بوده است.

بایدن همچنین تاکید کرد که دولت او برای کاهش خطر رویدادهای مشابه در آینده تلاش خواهد کرد و از کنگره می خواهد که مقررات بانکی را بیشتر تقویت کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا