علمی و پزشکی

کُری‌خوانی به سبک چینی‌ برای ماشین‌های آلمانی و آمریکایی/ عکس

امیر مسعود عابدین: طراحی جدید ET9 ترکیبی از کراس اوور و سدان است و این نه تنها در طراحی، بلکه در فاصله خیره کننده آن از سطح زمین برای سدان نیز مشهود است.

بیشتر بخوانید:

خواندن کور چینی برای ماشین های آلمانی / آمریکایی / عکس

ET9 دارای یک کابل سقفی انعطاف پذیر و کشیده است و هنوز هم طراحی امضای طرح جدید را حفظ کرده است. امضای طراحی آن شامل قسمت جلویی تیز با چراغ های جلوی باریک و چراغ های عقب به هم پیوسته است. نمای عقب آن بسیار شبیه به پورشه تایکان است. با این حال، برخلاف برادر کوچکتر خود، ET5، ظاهر اسپرت کمتری دارد.

خواندن کور چینی برای ماشین های آلمانی / آمریکایی / عکس

از نظر ابعاد، ET9 دارای طول 5324 میلی متر (209.6 اینچ)، عرض 162 میلی متر (79.4 اینچ) و ارتفاع 1620 میلی متر (63.8 اینچ) با فاصله بین دو محور 3250 میلی متر (128 اینچ) است. برای مقایسه، مرسدس EQS دارای قد 5265 میلی متر (207.3 اینچ)، ارتفاع 1520 میلی متر (59.8 اینچ) و عرض 1926 میلی متر (75.8 اینچ) با فاصله بین دو محور 3210 میلی متر (126.4 اینچ) است.

خواندن کور چینی برای ماشین های آلمانی / آمریکایی / عکس

سایر ویژگی‌های قابل توجه عبارتند از دستگیره‌های درهای عقب مخفی، چرخ‌های عقب قابل جدا شدن فعال و چرخ‌های 23 اینچی مولتی‌اسکوپ با لبه‌های خود تراز شونده که یادآور رولزرویس ایستاده در حالت ایستاده در حین حرکت خودرو است.

خواندن کور چینی برای ماشین های آلمانی / آمریکایی / عکس

Nio هنوز طراحی داشبورد را به طور کامل فاش نکرده است، اما جزئیات زیادی در مورد محفظه سرنشین عقب به اشتراک گذاشته است. واضح است که اولویت این شرکت تمرکز بر روی افرادی است که در صندلی عقب هستند، مانند جابجایی فرش قرمز برای مسافران درجه یک هواپیما. صندلی های عقب ET9 دارای زاویه تنظیم صندلی 45 درجه 582 میلی متر (22.9 اینچ) و 11 تنظیم با یک کلیک هستند. علاوه بر این، این خودرو دارای هفت ضد آفتاب است که با فشار دادن یک دکمه فعال می شوند.

خواندن کور چینی برای ماشین های آلمانی / آمریکایی / عکس

از دیگر امکانات رفاهی می توان به صفحه نمایش تبلت 8 اینچی بین صندلی های هوشمند یخچال و دو صفحه نمایش 14.5 اینچی AMOLED در پشت صندلی های جلو اشاره کرد. به جای پنل ابزار سنتی، ET9 به یک نمایشگر هدآپ و یک صفحه نمایش 15.6 اینچی AMOLED به سبک تبلت در کنسول مرکزی متکی است. New همچنین در مورد طراحی یک فرمان قابل جابجایی صحبت می کند که می تواند در هنگام اتصال عملکرد رانندگی هوشمند در پانل ابزار قرار گیرد.

از نظر ایمنی و فناوری، ET9 مجهز به سه سنسور لیدار شامل یک دوربین در مرکز و دو دوربین با کیفیت در لبه جلویی سقف است. علاوه بر این، دارای یک آینه دید عقب دیجیتال است.

خواندن کور چینی برای ماشین های آلمانی / آمریکایی / عکس

ET9 بر روی یک پلت فرم جدید نسل سوم با معماری 900 ولت ساخته شد که اولین نمونه در چین است که با حداکثر ولتاژ 925 ولت کار می کند. این ساختار امکان شارژ سریع با حداکثر توان 600 کیلووات و حداکثر جریان 765 آمپر را فراهم می کند. به گفته نیو، این سریعترین شارژ باتری 120 کیلووات ساعتی با 46105 سلول را تسهیل می کند و برد را تنها در 5 دقیقه 255 کیلومتر (نزدیک به 160 مایل) افزایش می دهد. مانند سایر محصولات جدید، ET9 از تعویض کامل باتری تنها در 3 دقیقه پشتیبانی می کند.
ET9 توسط Sky Ride، سیستم شاسی هوشمند New که ترکیبی از فرمان چرخ‌های عقب با حداکثر زاویه 8.3 درجه و سیستم تعلیق کاملاً فعال است که هر ورودی به طور مستقل توسط منیفولد ورودی کنترل می‌شود، نیرو می‌گیرد.

دو موتور الکتریکی ET9 را تامین می کنند: یکی با قدرت 180 کیلووات (241 اسب بخار) در جلو و 340 کیلووات (456 اسب بخار) در عقب. آنها با هم، خروجی ترکیبی 520 کیلووات یا 697 اسب بخار را ارائه می دهند.

اگرچه Nio هنوز برنامه‌های خود را برای ET9 در بازارهای دیگر فاش نکرده است، پیش‌سفارش‌ها در چین باز شده و توزیع ET9 برای سه ماهه اول سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. قیمت ها از حدود 112800 دلار شروع می شود.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید صفحه لیست قیمت روز سلام آنلاین را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

5858

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا