اجتماعی

ادامه آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا؛ آمریکایی‌ها هم هشدار هوای ناسالم گرفتند

میلیون ها نفر با آب و هوای بد روبرو هستند زیرا آتش سوزی های جنگلی در کانادا همچنان ادامه دارد و دود در سراسر آمریکای شمالی پخش می شود.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از بی بی سی، دود ناشی از آتش سوزی شهرهای بزرگ “انتاریو” و “کبک” از جمله تورنتو و مناطق اطراف آن را فرا گرفت.

دود ناشی از آتش سوزی به دورترهای نیویورک و کانکتیکات نیز رسید، جایی که کیفیت هوا به عنوان “بد” طبقه بندی شد. بیشتر دود از شهر کبک می آید، جایی که حداقل 160 آتش سوزی در آن شعله می کشد.

محیط زیست کانادا دیروز (سه شنبه) شدیدترین هشدار را برای اتاوا صادر کرد و گفت که کیفیت هوای پایتخت با خطرات بالایی برای سلامت عمومی همراه است.

در تورنتو و مناطق اطراف، کیفیت هوا نیز به عنوان “خطرناک” طبقه بندی می شود.

در همین حال، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده کیفیت هوا را در شمال شرقی ایالات متحده به ویژه برای افرادی که مشکلات ریوی دارند، “بد” توصیف کرد.

هشدارهای مربوط به کیفیت هوا نیز برای بوستون، پیتسبورگ و واشنگتن دی سی صادر شده است.

مقامات بهداشت عمومی به ساکنان هشدار داده اند که در خارج از خانه ورزش نکنند و قرار گرفتن در معرض دود را کاهش دهند زیرا کیفیت هوا خطرات فوری و طولانی مدت سلامتی را به همراه دارد.

بدتر شدن کیفیت هوا همچنین مقامات حداقل یک استان در کبک را بر آن داشته است تا افراد مبتلا به آسم و سایر مشکلات ریوی را به هوای تازه منتقل کنند.

کانادا امسال بیش از حد معمول شاهد آتش‌سوزی‌های جنگلی است و مقامات فدرال روز دوشنبه گفتند که این کشور احتمالاً شاهد بدترین آتش‌سوزی‌های جنگلی تاریخ خود خواهد بود زیرا پیش‌بینی‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که هوای گرم و خشک ادامه خواهد داشت. تابستان.

آتش سوزی های سراسر کشور تاکنون بیش از 3.3 میلیون هکتار را سوزانده است که 12 برابر میانگین سالانه در این زمان از سال در 10 سال گذشته است.

هزاران نفر در سراسر کشور آواره شده اند، از جمله شهر کبک که حدود 200000 هکتار از حیات وحش در آن به آتش کشیده شده است.

دود چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد؟

کارشناسان می گویند قرار گرفتن در معرض دود آتش سوزی می تواند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کند.

متیو آدامز، استاد دانشگاه تورنتو و مدیر مرکز محیط زیست شهری این شهر گفت: «عوارض نامطلوب قرار گرفتن در معرض دود شامل تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، درد قفسه سینه یا التهاب چشم‌ها، بینی و گلو است.

وی گفت: این روزها با افزایش آلودگی هوا شاهد مراجعه افراد بیشتری به بیمارستان ها هستیم و مراجعه کنندگان به بیمارستان معمولا سابقه بیماری های تنفسی دارند.

اما به گفته پروفسور آدامز، آتش‌سوزی‌های جنگلی با مشکلات جدی‌تر و طولانی‌مدت‌تری مانند سرطان یا بیماری‌های ریوی، به ویژه در افرادی که در مناطقی با آتش‌سوزی‌های مکرر زندگی می‌کنند، همراه است.

وی گفت: این مشکلات ناشی از ذرات ریز دود است که می تواند وارد جریان خون و سایر قسمت های بدن شود و باعث تغییرات DNA و مشکلات دیگر شود.

آدامز افزود: «برخی از مطالعات همچنین نشان داده‌اند که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض دود آتش‌سوزی می‌تواند بر زنان باردار و نوزادان آنها قبل از تولد تأثیر بگذارد».

وی به ساکنان مجاور آتش سوزی توصیه کرد با استفاده از ماسک N95 در هوا از استنشاق دودهای سمی بیشتر خودداری کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا