جهاد تبیین راهبردی برای خروج از محاصره تبلیغاتی است

در این نشست تخصصی بر نقش روابط عمومی و رسانه ها در جهاد تبیان تاکید شد که جهاد تبیان راهکاری برای خروج از حصر، تبلیغ و اطمینان بخشی به مردم با بیان داستان درست و تبیین پروژه است.جامعه.

به گزارش سلام آنلاین، به مناسبت هفته روابط عمومی و روابط عمومی در دوشنبه های سوهانک، نشست بررسی نقش روابط عمومی و رسانه در گروه جهادی روز دوشنبه (26 اردیبهشت) با حضور فرشاد مهدی پور معاون وزیر در محل برگزار شد. وزارت اطلاعات ، سپهر خلجی، عضو شورای اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی، استاد دانشگاه و سخنگوی دولت دوازدهم، اکبر نصراللهی – رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و حسین امامی – عضو هیئت مدیره انجمن، کارشناس روابط عمومی ایران در دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی، تهران.

جهاد تبیین راهبردی مقابله با تقلب و تقلب است.

اکبر نصراللهی – رئیس دانشکده علوم اجتماعی وی در ابتدای این دیدار گفت: نقش روابط عمومی در گروه جهادی مهمتر از رسانه است چرا که روابط عمومی منبع و اولین منبع اطلاعات، نزدیک ترین و مشروع ترین و مشروع ترین فرد است. «اطلاعات داستان نویسی و روابط عمومی». بنابراین نقش آنها در گروه جهادی در تبیین و تولید و انتشار اطلاعات مهم است. اگر اطلاعات و رویدادهای مورد نیاز مردم در حوزه مسئولیت و مأموریت خود را به موقع و دقیق شناسایی و در بسته ای جذاب و با ابزار رسانه ای مناسب تولید و منتشر کنند، می توانند به وظیفه خود در تبیین جهاد و تبیین جهاد عمل کنند. عرصه های دیگر برای رسانه های خارجی نمی گذارند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه: در محور دوم، رسانه سازنده است و افکار عمومی را جهت می دهد و به عنوان تسهیل گر رسانه ای عمل می کند. آنها همچنین ناظران مستقل و خواستار هستند. نقش رسانه ها این است که بگویند چه اتفاقی نیفتاده و مسئولان باید چه کار کنند اما نکردند. بنابراین، جهادگران توضیح می دهند، آنها به شرح رسمی محدود نمی شوند.

نصرالله گفت: جهادگران راهبرد خروج از محاصره را تبیین می کنند و با قصه گویی، تاکتیک و تاکتیک به مردم اطمینان می دهند که در مقابل دروغ و اطلاعات نادرست از محاصره خارج شوند.

تبیین جهاد نقش مهمی در روابط عمومی است

سپهر خلجی – عضو شورای اطلاع رسانی دولت وی با بیان اینکه روابط عمومی نقش مهم و مهمی در تولید و انتشار اطلاعات دارد، گفت: روابط عمومی دروازه مهمی برای ورود به بسیاری از رسانه های خبری و اطلاع رسانی ما است. رسانه ها. تبیین جهاد از وظایف مهم روابط عمومی است و روابط عمومی ها امروزه مبارزان این جهاد هستند. ما اکنون در فضایی هستیم که درگیر مسائل مختلف هستیم، اما در عین حال ارتباط وجود دارد. یعنی بر اساس عناصر شناخت و در عین حال جنگ با هم درگیر جنگ قصه گویی است. که مبنای همه اینها در رسانه ها و افکار عمومی است. طبیعتا بهترین افرادی که می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند، رسانه ها و روابط عمومی هستند.

وی گفت: نقش روابط عمومی حساس است و در تشریح خدمات و تصویر سازمان ها و موقعیت ها و حتی افراد قابل مقایسه با هیچ بخش دیگری نیست. در بحث جهاد، تبیین روش‌شناختی، برخلاف بزرگی ویرانی و جنگ ترکیبی جاری، مثبت معنادار است.

اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه بر اهمیت حفظ روابط عمومی تاکید کردند و پیشنهاد کردند که همه باید کمک کنند تا روابط عمومی به سازمان اخراج ها تبدیل نشود. روابط عمومی‌ها باید فوراً هرگونه شبهه‌ای در مورد هر موضوعی را برطرف کنند، از یک تیم مشاور کمک بگیرند، در هر اطلاعاتی که تهیه می‌کنند به داستان‌گویی که در مورد آن ایجاد می‌شود توجه کنند و بر تولید و انتشار اطلاعات کنترل داشته باشند.

وی در پایان خطاب به مردم گفت: شما تعهدی به اطلاع رسانی ندارید، بلکه وظیفه تبیین و ترویج خدمت رسانی به معماهای دشمن را به دور از ارتباط بر عهده دارید، عموم مردم توجیه می کنند. به مدیریت نظرات و پیام های عمومی توجه کنید.

از بین بردن و تماشای گناه، جهادگران را بدتر می کند

علی ربیعی – استاد دانشگاه و سخنگوی دولت دوازدهم وی گفت: زمانی ما محدود به خبرنگاران علامه بودیم. در طول سالیان متمادی جامعه ارتباطات علمی ما گسترش یافته و انواع ارتباطات در زمینه های مختلف توسعه یافته است و خوشبختانه روابط عمومی نیز در دانشگاه رشته دارد. متاسفانه امروز احساس فرزندان خبرنگاران از نظر معیشتی و اقتصادی چندان خوب نیست و رسانه ها روز به روز کوچکتر می شوند. از سوی دیگر روابط عمومی امروز در رنج است و ارتباطات دچار بحران شده است.

وی با اشاره به مسائل ارتباطی و گروه های جهادی گفت: امروز اهمیت ارتباطات از سطح جهانی به خانواده تبدیل شده و مطرح است. کتاب ها و مقالات زیادی در مورد اهمیت ارتباطات منتشر شده است و جامعه ای پر جنب و جوش و سرگرم کننده با آن همراه است. این در حالی است که امروزه در سطح خانواده دچار اختلال در روابط هستیم و دلیل اصلی طلاق برخلاف افکار عمومی عدم ارتباط است. اگر روشنگری را در مقایسه با جاهلیت قرون وسطی عامل روشنگری اول بدانیم، امروز در عصر دوم روشنگری قرار داریم. اما این روشنگری در برابر جهل نیست، بلکه در برابر تحریف و تخیل است. ویرانی تبلیغات آنقدر شدید بود که اندیشه حقیقت شکل گرفت و بحث های زیادی پیرامون آن درگرفت.

یادآوری خاخام: هر جامعه یک سری اقدامات برای محافظت از حقیقت دارد. نقش ارتباطات و نقش رسانه ها در این فراواقعیت، به اعتقاد من، برجسته تر از امروز است. توضیح بدون ابزار ارتباطی غیر ممکن است و جنبه اصلی آن گفتگو است. اما الزامات گفت و گوی اجتماعی امروز چیست؟ تعریف دهخدا از جهاد عبارت است از بخشش آنچه در حیطه توانایی انسان از گفتگوی اعمال است. اینها پیشنهاداتی است که ما داریم برای شناسایی جهادگران و توضیح پیشینه واقعیات.

ربی با اشاره به رسانه ها به عنوان مهم ترین ابزار تبیین گفت: در گذشته رسانه ها فقط یک پیام رسان یک طرفه بودند. اما امروزه طیف وسیعی از روابط بین رسانه و زندگی اجتماعی وجود دارد و این رابطه را می توان در موضوعاتی بیان کرد که نیاز به تبیین در چهار بخش دارد، از جمله رسانه به عنوان موضوعی برای بحث، رسانه که تبیین کننده ابعاد است. گفتگو . . رسانه ها رهبر و راوی هستند و رسانه ها مشکل دارند.

استادان دانشگاه بعدها استدلال کردند که رسانه ها ابزاری برای توضیح یا ایجاد گفتگو هستند و امروز عصر یک جانبه گرایی است. یکی از مشکلات کشور این است که همه موضوعات مطرح شده به نتیجه نمی رسد و دلایل آن را پیدا نمی کند یا تصور می کند دلیل آن برایش آشکار می شود. باید گفت و گو باشد زیرا گفت و گوی قابل توضیح است. گفتگوهای دوجانبه یا چند جانبه. اما ایستگاه های رادیویی تا چه حد این نیاز را برآورده می کنند؟ نکته دوم این است که جهاد تبیین خلاف جنبه کنترل است; پاسخ در دنیای پیچیده پیچیده است و حذف و موشکافی تبیین های جهادی عامل بازدارنده است و سومین شرط برابری در دسترسی به رسانه ها و چهارمین شرط رعایت اخلاق گفتگو است. جهاد تبیین یک پروژه اجتماعی است و نمی توان آن را پنهان و جدا کرد.

دلایل جهاد برجستگی نمایندگان پیرامون حوادث، رشد فیکونیوز و تهاجم چند جانبه را توضیح می دهد.

فرشاد مهدی پور – معاون وزیر اطلاعات، وزارت اطلاعات وی در سخنان خود ویژگی اصلی ظهور جهاد تبیین را برجستگی بازنمایی در حوادث، رشد ادبیات داستانی و تهاجم چند ملیتی دانست و گفت: اساساً باید ضرورت یا چیزی را که ما را به سمت آن سوق داده است منعکس کنیم. ایجاد یک گروه جهادی از تبیین. “اگر مشکل به وضوح بیان شود، راه حل در دسترس تر خواهد بود. تا زمانی که مشکل به طور کامل بررسی نشود، به دنبال راه حل باشید. تعدادی محرک کلیدی از جمله تغییرات در مسائل فنی و فناوری وجود دارد که باعث تسریع در روند کار می شود. کاهش اقتدار رسانه ای کشور و کمبود نیروی انسانی و نیروی متخصص.

مهدی پور حرکت به سمت ادغام، آموزش، نیروی انسانی، مهارتی و فناوری را مهمترین نقش در جهاد عنوان کرد و گفت: در روابط عمومی چه نقشی می توانیم داشته باشیم؟ اگر نتوانیم ابزارهای لازم را در این زمینه ایجاد کنیم یا در اختیار داشته باشیم، بال قابل توجهی از کار شکست خواهد خورد. روابط عمومی باید یکپارچه باشد و رسانه ها در کل باید متحد باشند اما ما در کشور برعکس حرکت می کنیم. یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی جهادی تبیین نحوه برخورد با اخبار جعلی است و روابط عمومی برای اخبار جعلی بستگی به سرعت انجام آن دارد که زودتر به اخبار رسیدگی شود.

معاون مطبوعاتی در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی و کار ارتباطی چیزی نیست که در دانشگاه حل شود. مدارس می توانند به فرزندان ما بیاموزند که چگونه کار ارتباطی را انجام دهند. در غیر این صورت از معلولیت موجود کاسته نخواهد شد.

کلیدواژه های جهاد تبیان چیست؟

حسین امامی – عضو هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصان روابط عمومی ایران – در بخشی از این نشست تخصصی به تشریح کلمات کلیدی در دنیای تبیین مفاهیم ارتباطی مانند پاسخگویی، درک، گفتن حقیقت بدون وقفه در شکل گیری گفتار پرداخت و پیشنهاد کرد که نظرات موجود ارائه شود. بهترین و سریع ترین راه حل در مورد نحوه ارائه توضیحات باشد.

وی با اشاره به فرآیند تبیین، خنثی‌سازی یا تغییر یا تعدیل افکار خصمانه، بیان دیدگاه‌های مثبت و منفی، حفظ دیدگاه‌ها و تکرار و بازخورد مثبت را فرآیندهای تبیینی دانست.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با بیان اینکه توجه به علایق شخصی و نیازهای مردم، عاملی موثر در پذیرش افراد از نظر تبیین است، گفت: «لاسول» هشت جاذبه اصلی را که باعث ایجاد انگیزه در افراد می شود را معرفی می کند: قدرت. ، احترام ، رفاه ، عشق و محبت ، ثروت ، مهارت های چشمی ، جذابیت ، رشد و در نهایت توانایی های جسمی و روحی منحصر به فرد. تحقیقات روابط عمومی نشان می‌دهد که پیام‌هایی با این موضوعات بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند و به راحتی پذیرفته می‌شوند، از جمله: کسب درآمد بیشتر، سرگرمی بیشتر، اعتماد، حفظ مالکیت، آسان‌تر و ایمن‌تر کردن کارها.

امامی در پایان سخنان خود، انسانی بودن یک موضوع، آمار، نظرسنجی و نظرسنجی، توصیفات و توصیفات و جذابیت فنی/فنی را برای افزایش اقناع پیام بیان کرد. اینکه چه تکنیک هایی برای افزایش اقناع پیام و پذیرش آن از سوی عموم و روابط عمومی ها باید مورد استفاده قرار گیرد از جمله مواردی است که امامی در سخنان خود به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا