اجتماعیتازه های کسب و کار

نقش تلویزیون شهری در تبلیغات

نقش تلویزیون شهری و تابلو روان در تبلیغات چیست؟

لازمه هر نوع حرکت اگاهانه و هدفمند در بازار امروز بازاریابی می باشد. بازاری که دیگر مرزی ندارد و نه مشتری خاصی را در نظر دارد. انجام تبلیغات از انواع روش های مختلف امکان پذیر است  که با شناخت آنها می توان بهترین روش را انتخاب کرد. به همین دلیل تبلیغات محیطی بی شک قدیمی ترین روش تبلیغات است. امروزه با پیشرفت علم تلویزیونهای بزرگ تبلیغاتی در پی اختراع تکنولوژی ال ای دی حاصل خلاقیت انسان در قرن بیست و یکم است که نمایشگرهای شهری با ورود به عرصه تبلیغات تحول عظیمی در پیشبرد تبلیغات  ایجاد کرده اند.

یکی دیگر از ویژگی های نمایشگر شهری  لزوم کوتاه بودن آن است چرا که این تبلیغات مخصوص  رهگذران می باشد، یعنی کسانی که برای دیدن تبلیغ چیزی در حدود سه ثانیه فرصت دارند. در نتیجه، پیام آن باید قابل فهم و کوتاه نیز باشد. شرکت ای اس آی لایت با در نظر گرفتن نیاز مشتریان عزیز برخی تابلو های تبلیغاتی را معرفی می نماید.

تلویزیون شهری

با توجه به فضای نمایش تلویزیون های شهری باید فضای باز یا بسته را برای بکارگیری آن در نظر گرفت.  فضای بسته محیط یعنی داخل سالن یا مثلا تالار، و همینطور منظور از فضای باز فضای بیرون و محیط باز است. به عنوان یک قانون کلی اگر تلویزیون های شهری LED شما در فاصله دورتری نصب شود باید اندازه نوشتار آن هم بزرگ تر  باشد.،چرا که باید تلویزیون های شهری، LED بزرگتری داشته باشد و سرعت عبور افرادی که بیننده تلویزیون شهری شما هستند می تواند ارتباط مستقیمی با اندازه نوشتار تلویزیون شهری LED داشته باشد  و هرچقدر سرعت بیننده ها بیشتر باشد اندازه  نوشتار هم باید بزرگ تر باشد.

تابلو روان داخل سالن (In Door )چیست؟

 تابلوهایی که در محیط سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند را تابلو روان indoor می گویند.شدت نور این نوع از تابلو ها  نسبت به تابلوهای Out Door کمتر است. تلویزیون ایندور در محیط هایی­ که­ رطوبت کمتری دارند مانند سالن های ورزشی و­داخل ساختمان ها  به کار می روند اما در برابر بارش باران و رطوبت زیاد مقاوم نیستند.

برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت فروش تلویزیون های شهری لطفا کلیک کنید.

تابلو روان خارج سالن (Out Door)چیست؟

 تابلوهایی را که در محیط باز استفاده می شوند تابلو روان outdoor می گویند .شدت نوردر این تابلوها  دارای قدرت بالایی می باشد و حتی در روشنائی روز می توانند متون و تصاویر را با کیفیت بالا نمایش دهند.

یکی از جدیدترین وخیره کننده ترین روش های تبلیغاتی الکتریکی، تابلوی پیام متحرک LEDمی باشد که از به هم پیوستن ماژول ال ای دی تشکیل می شود.ماژول LED،بلوک های آماده ای از ماتریس هایLED است که به راحتی و به سرعت به متصل شده ویک تابلوی حرفه ای را ایجاد می کند.بدون نیاز به  اطلاعات تخصصی  فقط کافیست ماژول های ال ای دی را بسته و مطابق سایز مورد نظر با کابل به هم متصل کنید.شدت نور بالای ماژول ال ای دی به کار رفته در تابلوها و نرم افزار اسان و رایگان آن  بسیار زیاد است و همین امر باعث شده تا به سرعت جای تابلوهای دست ساز را بگیرند.ماژول ال ای دی به شما این امکان را می دهد که با صرف کمترین هزینه و یا انتخاب بهترین فونت ها،تبلیغات مناسبی راداشته باشید.

مزایای ماژول ال ای دی

ماژول ال ای دی استفاده شده  در تابلوها،ضد آب وضد ضربه بوده به همین دلیل  برخی ازآنها می توان در  فضای بیرون وخیابان ها نصب کرد.

ماژول ال ای دی دارای شدت نور فوق العاده وکیفیت بالایی می باشد.

ماژول ال ای دی کاملا مقرون به صرفه از نظر زمان وهزینه است.

ماژول ال ای دی دارای نرم افزار ساده و رایگان است.

ماژول ال ای دی دارای گارانتی به مدت یک سال است.

انواع ماژول ال ای دی :

  • ماژول ال ای دی تک رنگ
  • ماژول ال ای دی سه رنگ
  • ماژول ال ای دی فول کالر
  • ماژول ال ای دی2R1G1B

نقش موثر تلویزیون شهری در تبلیغات

سرعت پیشرفت تکنولوژی تاثیر چشمگیری بر سلیقه های افراد گذاشته است. شاید تا مدتی قبل شیوه های سنتی تبلیغات مانند چاپ و پخش تراکت طرفداران زیادی داشت اما تحقیقات نشان می دهد   که امروزه افراد دوست دارند در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را در مورد یک موضوع بدست آورند. استفاده از تلویزیون شهری برای تبلیغات شیوه ای است که می تواند مخاطب های زیادی را جذب خود کند.با این که این شیوه مدت زمان زیادی نیست که وارد صنعت تبلیغ شده ولی در این مدت کم ، تبدیل به شیوه ای بسیار محبوب برای تبلیغات و یا معرفی یک برند و محصول و یا حتی ابزاری برای اطلاع رسانی می باشد.

از نظر روانشناسی افراد با جلوه های بصری بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند و این  موضوع یکی از مهمترین عوامل موفقیت تلویزیون های شهری در تبلیغات می باشد. بدیهی است که هزینه ی خرید یک تلویزیون شهری به قدری  بالاست که  مقرون به صرفه نم باشد و مهم تر از آن ،علاوه بر خرید باید هزینه های نگهداری  آن را هم در نظر گرفت. بنابراین تلویزیون های رنتال راهی منطقی تر و مقرون به صرفه تر و سریعتر برای جذب مخاطب است.

تاثیر تابلو روان

درگیر کردن حافظه دیداری مخاطبین اثر بیشتری در ماندگاری دارد.به عنوان مثال  تبلیغات در شبکه های تلویزیونی، بیلبورد های تبلیغاتی و تابلو های تبلیغاتی که یکی از انواع مدرن تابلو های تیلیغاتی، تابلو روان و تلویزیون شهری می باشند ، تابلو روان و تلویزیون شهری با بهره گیری از ویژگی های بسیار مهم تحت عنوان پرتاب نور و امکان پخش متون و تصاویر به صورت روان یا متحرک و حتی پخش فیلم و تیزر تبلیغاتی ،باعث شده که این نوع از تبلیغات به عنوان یکی از موثرترین نوع تبلیغات شناخته شود.

 با پیشرفت تکنولوژی در عصر اطلاعات و ارتباطات و دنیای فناوری ، رسانه ها  در پیشرفت و توسعه هردسته کاری اعم از دولتی و خصوصی نقشی مهم و موثر دارند. بنابراین کمتر کسی می تواند منکر  تاثیر مستقیم تابلو روان یا تابلو های led را در افزایش میزان فروش محصولات شود.

معضلات تولید تابلو روان

  1. واردات بی رویه و عدم کنترل ماژولهای بی کیفیت و چینی
  2. ورود افراد غیر متخصص درزمینه تولید تابلو های روان که با مونتاژ ماژولهای آماده چینی همراههستند.
  3. فروش تابلو روان بی کیفیت و عدم ارائه گارانتی و ضمانت ، همچنین ضرر و زیان مالی خریداران محصولات چینی ونوعی دلزدگی و ذهنیت منفی نسبت به تابلو های LED

مولفه های مهم در خرید تابلو روان و تلویزیون شهری

  • خرید از شرکت های معتبر و متعهد
  • گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر
  • انتخاب ابعاد و میزان رزولیشن تابلو روان و تلویزیون شهری با توجه به نیاز
  • کسب اطلاعات اولیه فنی در مورد قطعات

چطور با تلویزیون شهری در تبلیغات شهری متمایز باشیم؟

تلویزیون شهری همان تلویزیون‌های بزرگی است که در سطح شهر جهت تبلیغات نصب می‌شود. مطمئناً شما انواع مختلفی از نمایشگر شهری را در مکان‌های مختلف از جمله پارک‌ها، چهارراه‌ها و مراسم‌ها مشاهده کرده‌اید. معمولاً تلویزیون غول پیکر قابلیت پخش انواع فرمت‌های تصویر را به‌صورت آفلاین و آنلاین دارد. از ویژگی‌های انواع این نوع تلویزیون‌ها می‌توان به پشتیبانی تمام رنگ‌ها، مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید، بارش باران و برف، دارای زاویه دید وسیع، کیفیت بالا و موارد دیگر اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع تلویزیون‌های شهری و نقش آن در تبلیغات آشنا کنیم.

تلویزیون شهری چیست؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، تلویزیون شهری از قرار گرفتن ماژول‌های ال ای دی در کنار هم ساخته می‌شود و می‌تواند انواع فیلم و عکس تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت نمایش دهد. ماژول‌های به کار رفته در این نمایشگر شهری از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به همین خاطر مقاومت و دوام بالایی در شرایط مختلف آب و هوایی دارند. این نوع نمایشگرهای بزرگ انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع تلویزیون شهری

این تلویزیون‌ها از نظر کاربرد به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

·        تلویزیون شهری indoor

این نمایشگر شهری برای مکان‌های بسته مانند سالن‌های کنفرانس، سالن فرودگاه و سالن ورزشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کیفیت پخش تصاویر این تلویزیون نسبت به سایر مدل‌ها پایین است.

·        تلویزیون شهری outdoor

این تلویزیون نسبت به تلویزیون indoor از کیفیت بالاتری برخوردار است و از ویژگی‌های این نمایشگر شهری می‌توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، ضد آب بودن و کیفیت بالای تصاویر اشاره کرد. از این تلویزیون بیشتر در پارک‌ها، چهارراه‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

معرفی انواع تلویزیون شهری

     نمایشگر ماشینی قابل حمل

این نمایشگر روی ماشین‌های سنگین یا اسکلت‌های چرخ‌دار نصب می‌شوند. هم‌چنین امکان نصب آن روی موتور نیز وجود دارد. این نمایشگرها با توجه به نوع اسکلت چرخ‌دار، نوع ماشین و ابعاد دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

      نمایشگر غول‌پیکر شهری

این نمایشگرها دارای ابعاد بزرگی هستند و برای کنفرانس و همایش‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    تلویزیون شهری، نمایش فول کالر

این نمایشگرها می‌توانند انواع فایل صوتی، تصویری و دیتا را پخش کنند و به همین دلیل یک گزینه عالی برای مکان‌های پرتردد، پارک‌ها، چهارراه‌ها و موارد این‌چنین به شمار می‌روند.

    اسکوربردهای تمام رنگی ورزشی و تبلیغات تجاری در اطراف زمین‌های ورزشی

این نمایشگرها می‌توانند انواع تصویر، فیلم، تیزر تبلیغاتی، عکس، پخش زنده تصاویر و موارد دیگر را پخش کنند و به همین خاطر بیشتر در فدراسیون و کانون‌های تبلیغاتی جهت معرفی محصولات، نمایش پخش زنده و نشان دادن نتایج مسابقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    تلویزیون شهری سر درب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها

این نمایشگر جهت معرفی خدمات و محصولات فروشگاه‌ها، تیزر، انواع متن ثابت و متحرک، پخش زنده برنامه تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نمایشگرها می‌توانند توجه مشتریان را به سمت خودشان جذب کرده و تأثیر بسزایی در فروش بیشتر داشته باشند.

     تلویزیون شهری در پارک‌ها و مکان‌های عمومی و خصوصی

این تلویزیون شهری جهت اطلاع‌رسانی، پیام‌رسانی و تبلیغات در مکان‌های عمومی و پارک‌ها نصب می‌شوند.

     نمایشگرهای غول‌پیکر مکان‌های تفریحی و ورزشی

این نمایشگرها قابلیت پخش انواع فیلم، مسابقات ورزشی و غیره را در مکان‌های تفریحی و ورزشی دارند. شما می‌توانید جهت جذب مشتری بیشتر از این نمایشگر استفاده کنید.

نقش تلویزیون شهری در تبلیغات

تلویزیون شهری بیشتر برای تبلیغات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ابعاد بزرگی که دارد خیلی زود می‌تواند توجه رهگذران و رانندگان را به سمت خودش جلب کند و به همین دلیل بهترین روش تبلیغاتی در سطح شهر محسوب می‌شود. حتماً برای‌تان پیش آمده زمانی که پشت چراغ قرمز یا در ترافیک هستید، توجه‌تان به تلویزیون‌های شهری غول پیکر و تبلیغات آن جلب شده باشد. توجه داشته باشید علاوه بر ابعاد باید به کیفیت تصویر، وضوح تصویر و متن تلویزیون هم توجه کرد تا بتوان تبلیغات اثرگذارتری را به نمایش گذاشت. عوامل بسیاری در تبلیغات مؤثر توسط تلویزیون شهری وجود دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکان نصب این نمایشگرها یکی از عوامل مهم در تبلیغات مؤثر است. بهتر است این نمایشگر شهری در مکان‌های پرتردد نصب شود تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. چهارراه‌ها، یکی از مکان‌های عالی برای نصب این نمایشگرها محسوب می‌شوند. مطمئناً افراد زیادی پشت ترافیک سنگین چراغ قرمز توجهشان به این تبلیغات جلب می‌شود.
  • محتوای تبلیغات یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه شود. محتوای تبلیغات نباید کسل‌کننده باشد. همچنین سعی کنید تبلیغات خود را به‌روزرسانی نمایید تا بتوانید توجه مخاطبان بیشتری را به سمت محصولات خود جلب کنید. مطمئناً پخش تبلیغات تکراری اثرگذاری خوبی ندارد.

نکات مهم در مورد نصب تلویزیون شهری

    یکی از نکات مهم که در زمان نصب تلویزیون شهری باید به آن توجه کرد، انتخاب نوع فونداسیون برای نگهداری این نمایشگرهای غول ‌پیکر است. نوع فونداسیون بر اساس ابعاد تلویزیون، تعداد ستون، پایه‌ها، مقاومت اسکلت نگهدارنده مشخص می‌شود. اگر ابعاد این تلویزیون‌ها بسیار بزرگ است بهتر است از سازه دو پایه که مقاومت بیشتری دارد، استفاده کنید. البته اگر بحث زیبایی مطرح باشد، سازه یک پایه انتخاب بهتری است. پیشنهاد می‌کنیم تمام شرایط را در نظر گرفته و بهترین سازه و فونداسیون را برای نگهداری انتخاب کنید.

    مکان نصب یکی از نکات مهمی است که در زمان نصب باید به آن دقت کرد. اپراتور تلویزیون شهری outdoor مقاومت خوبی تا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد دارد. اگر قصد دارید این نمایشگر را در منطقه گرمسیر نصب کنید، حتماً باید از یک سیستم خنک‌کننده استفاده کرده تا گرمای بیش از حد به دستگاه آسیب وارد نکند.

    تلویزیون شهری باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. هم چنین باید قفل‌گذاری شود تا فقط اپراتور اصلی به آن دسترسی داشته باشد. مکان نصب تلویزیون باید به‌ گونه‌ای باشد که در صورت نیاز به به‌روزرسانی و تعمیر، امکان دسترسی به آن توسط تکنسین وجود داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع تلویزیون شهری و نقش آن در تبلیغات آشنا کنیم. امروزه استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایشگرهای عظیم یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. استفاده از نمایشگر شهری در بزرگراه‌ها و مکان‌های پرتردد، تأثیر بسیاری در ماندگاری محصولات و خدمات شما در ذهن مخاطب دارد.

مرجع مقاله: shutterstock.com

دکمه بازگشت به بالا