اجتماعی

دسترسی راحت به تبلیغات مواد مخدر در سایه گسترش تکنولوژی و کاهش سن اعتیاد

روانشناسان اعتیاد با اشاره به تأثیرات گسترش فناوری در نوجوانان و دسترسی به موسیقی و فیلم های مرتبط با مصرف مواد مخدر ، اظهار داشتند: در کشور. “از طرف دیگر ، با پیشرفت نسل جوان در فن آوری ، تماشای فیلم ، گروههای موسیقی و مشاغل تبلیغاتی در مصرف مواد مخدر می تواند باعث کاهش اعتیاد نوجوانان و جوانان شود.

در مصاحبه ای با سلام آنلاین ، حسین بوهولی وی در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: “فناوری بستری برای مشاهده و تبلیغ فیلم برای استفاده از مواد مخدر است و گروههای تبلیغاتی مواد مخدر مانند” گلها “در حال افزایش هستند. اما افرادی که در این محتوای تبلیغاتی هستند ، آنها مصرف مواد مخدر را توسط خود ورزشکارانی که هرگز مواد مخدر استفاده نکرده اند ، تبلیغ می کنند.

روان درمانگران با بیان اینکه سیگار نقطه آغاز اعتیاد است ، همچنان بر اهمیت نقش جوانان و نوجوانان در اعتیاد به مواد مخدر تأکید می کنند. خانواده می تواند در درمان یا گرایش یک معتاد نقش داشته باشد. عدم حمایت خانواده و بی تفاوتی خانواده نسبت به کودکان بالاترین سطح آسیب پذیری کودک است. حتی بعد از اینکه فرد به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد ، بی تفاوتی خانوادگی آغاز ناامیدی برای فرد معتاد است.

وی گفت: نگرانی اصلی جوانان ، نوجوانان و عموم افراد معتاد ، استفاده از مواد مخدر و دستیابی به احساس آرامش و رفاه پس از مصرف مواد مخدر است. اندکی پس از آنکه شخص دریافت که تمام عمر خود را با استفاده از مواد مخدر و اعتیاد سپری کرده است ، این امر وی را از وضعیت خود خسته می کند و خستگی ناشی از مواد مخدر منجر به ترک می شود.

بهلولی معتقد است معتادان به مرور فراموش می شوند و حافظه خود را از دست می دهند. از طرف دیگر ، آنها عزت نفس و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و توجه به این شرایط در نهایت می تواند انگیزه ای برای ترک آن باشد. وقتی معتادان به مواد مخدر تصمیم به ترک مواد می گیرند ، وضعیت اجتماعی خود را با وضعیت قبلی خود مقایسه می کنند و می فهمند که چه مقدار کاهش یافته است.

به گفته این روانشناس ، عدم موفقیت و شکست بعدی منجر به ترک دارو می شود. در همین حال ، افرادی که ترک می کنند همیشه مستعد لیز خوردن و بازگشت هستند ، بنابراین نباید با دوستان خود که از آن استفاده می کنند ارتباط برقرار کنند ، نباید در محیطی که قبلا مواد مصرفی را دور می انداختند و حتی تعداد افرادی که از آنها استفاده می کنند ، حضور داشته باشند. مواد خریداری شده آنها می توانند آن را از افکار و تلفن ها پاک کنند زیرا می توانند بلغزانند و به استفاده از مواد مخدر بازگردند.

بهلولی تأكید كرد كه پایان دادن به مواد مخدر امكان پذیر است ، اما این بدان معنا نیست كه دیگر بازگشتی وجود ندارد: “از آنجا كه افراد درگیر اعتیاد ، اعم از پیر و جوان ، كاری انجام داده اند. از نظر طبیعی ، خانواده نمی تواند به او اعتماد كند ، اطمینان خانواده این است كه ترمیم شود ، تا زمانی که مردم اولین قدم را برای ترک آن بردارند ، مجبور به ترک کار می شوند.

روانشناسان در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت از خانواده ها در قطع مصرف مواد مخدر اظهار داشتند: خانواده ها باید هزینه فرزندان خود را تأمین کنند. مصرف کنندگان پس از خروج دچار نوسانات خلقی می شوند ، بنابراین خانواده ها باید به بازیابی خلق و خوی آنها کمک کنند. خانواده ها و کسانی که تصمیم به ترک سیگار دارند باید هماهنگ باشند تا خانواده بتواند یک قدم به سمت ترک سیگار کودک برداشته شود و فرد نیز قدم دیگر.

این روانپزشک در پایان گفت: “آموزش خانواده ، معرفی داروهای جدید و به خطر انداختن خانواده ضروری است.” خانواده ها باید از فرزندان و دوستانشان مراقبت کنند ، با آنها صحبت کنند و در مورد مسائل خانوادگی و خانوادگی با آنها گفتگو کنند تا نوجوانان و جوانان احساس نکنند که از خانواده دور مانده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا