اجتماعی

عملکرد چهره‌های شناخته‌شده در فضای تبلیغاتی باید مورد رصد باشد

این وکیل دادگستری گفت: قطعا استفاده از سلبریتی ها در تبلیغات کوروش باعث افزایش پیگرد قانونی مجرمان (شرکت و مدیران آن) می شود.

عباس تدین در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره مسئولیت سلبریتی ها در مسئله کروش اظهار کرد: مسئله کوروش جلوه بی نظیری از جنایاتی است که در ایران منجر به پدیده باند یا نسل کشی شده است، قربانی بزرگ مردم باشید. این مشکل ناشی از عوامل بسیاری است. اولین مورد استفاده از پوشش شرکت های تجاری در دوران شکوفایی چنین شرکت هایی است. دوم، استفاده از فضای مجازی در عصری که می توانیم آن را انقلاب دیجیتال و کامپیوتر بنامیم. سوم، استفاده گسترده از تبلیغات و بازاریابی، جلب اعتماد مردم، به ویژه از طریق افراد مشهور و مشهور. چهارم اینکه علاقه مردم به فناوری های جدید و ترویج سبک زندگی جدید را مشخص کنیم که باید تلویزیون و برنامه های ماهواره ای را پخش کننده بدانیم.

وی افزود: قانونگذار در حوزه حقوق جزا در گذشته به سمت مناصب مجرمانه مانند اختلاس یا تحصیل مال از طریق غیرقانونی به ویژه در زمینه جرایم مالی مانند کلاهبرداری، وقوع هر دو جرم توجه داشته است. اشخاص حقوقی و شرکت ها. و در زمینه اینترنت. مراقب باشید و با آن مقابله کنید.

این وکیل دادگستری با تایید اینکه در مسئولیت کیفری و حقوقی کوروش و مدیریت آن تردیدی وجود ندارد، گفت: «آیا می‌توانیم برای تبلیغ‌کنندگان این شرکت‌ها و ارقام مسئولیت قانونی قائل شویم؟» معروف است یا خیر؟ اگر از موضوع مسئولیت اخلاقی مردم عدول کنیم، به نظر می رسد که نمی توانیم این جنایت را سلبریتی بدانیم و به صورت قصور یا مشارکت در آن جنایت به آنها معرفی نشویم. البته ممکن است از نظر مسئولیت مدنی، رسیدگی های دادگاه منجر به تلقی آنها به عنوان مسئولیت مدنی غیرمسئولانه و محل اعتراض و تردید شود. اما استفاده از این افراد در تبلیغات کوروش باعث افزایش پیگرد قانونی عاملان جنایت یعنی شرکت و مدیران آن می شود اما به نظر می رسد مسئولیتی در قبال آن سلبریتی ها ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: مشکل پیشگیری و اشاعه جرم به مردم به ویژه افراد تاثیرگذار در جامعه مجددا مطرح خواهد شد و همانند فضای مجازی باید برای پیشگیری از وقوع جرم رصد شود.سلبریتی ها در میادین عمومی به ویژه تبلیغات، باید موضوعی باشد که باید نظارت شود تا مردم به راحتی قربانی و قربانی دیده نشوند. بنابراین بهترین راه حل جلوگیری از تکرار این جرایم با اطلاع رسانی و تذکر به شهروندان به ویژه سلبریتی ها و نظارت بر عملکرد آنها در محیط اماکن عمومی است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا