تازه های کسب و کارعمومی

بالاخره در اینستاگرام تبلیغ کنیم یا نه؟

بالاخره تصمیم گرفتید که پیج اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، نه؟
حتماً می‌دانید که خیلی از پیج‌هایی که میلیون‌ها فالوور در اینستاگرام دارند هم، با تبلیغات به اینجا رسیدند! وگرنه اگر می‌خواستند به صورت طبیعی رشد کنند، حالا حالاها طول می‌کشید.

البته، تبلیغات در اینستاگرام هم اصول خودش را دارد و اگر بی‌گدار به آب بزنید، هیچ سودی نمی‌کنید که هیچ…میلیون‌ها تومان پول زبان بسته را هم به باد می‌دهید.
اما فراموش نکنید که در حال حاضر، بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام وجود دارند! این عدد، اصلاً عدد کمی نیست و شانس شما را برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی به شدت بالا می‌برد.
پس بهتر است که هرچه زودتر از این فرصت استفاده کنید و به کمک تبلیغات اینستاگرامی، به رشد و موفقیت برسید.

در این مقاله، باز هم کنار شماییم تا سال‌ها تجربه و دانش خود را باهم شریک شویم و در پایان بدون دغدغه تبلیغات پیج خود را در اینستاگرام شروع کنیم.

یک استکان چای برای خودتان بریزید و تا پایان این مقاله با ما همراه شوید 🙂
تبلیغات اینستاگرام؛ میان‌بری برای درآمدزایی

بسیاری از پیج‌های میلیونی که در اینستاگرام می‌بینید هم با همین روش، رشد کرده‌اند. در ادامه مقاله راه تبلیغات در اینستاگرام را برایتان روشن می‌کنیم که دیگر نیازی به آزمون و خطا نداشته باشید.

روش دوم هم آن است که به صورت طبیعی در اینستاگرام رشد کنید؛ فقط باید صبور باشید و محتوای جذاب تولید کنید. این روش کمی طول می‌کشد، اما شدنی است.

از آنجایی که سر و کله شما در این مقاله پیدا شده است، حتماٌ روش اول برایتان جذاب‌تر بوده و می‌خواهید کمی سریع‌تر به نتیجه برسید. پس بزن بریم رفیق 🙂

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

برای شروع این آموزش، از شما می‌خواهیم که یک قدم به عقب برگردید و از خود بپرسید که اگر تبلیغ کنم و یک نفر راضی شود که به پیج من بیاید، آیا راهی دارم که او را در یک نگاه جذب کنم؟ یا که قرار است با صفحه‌ای پُر از خالی روبرو شود؟

منظورمان این است که قبل از تبلیغ در اینستاگرام، حتماً دستی به سر و روی پیج خود بکشید. از گرفته تا بایو و حداقل 9 پست آخر پیج شما به شدت مهم و تعیین‌کننده هستند. پس اگر می‌خواهید که مخاطب در همان لحظه پیج شما را فالو کند، حتماً این نکته را در نظر بگیرید.
در ادامه، لیستی از مقالات کاربردی رابرایتان آورده‌ایم. آن‌ها را یک جایی برای خود ذخیره کنید، چون حتماً به کارتان می‌آیند.

بعد از اینکه از محتوای پیج خود مطمئن شدید، بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام را برای خود انتخاب کنید.

یک کار دیگر هم می‌توانید بکنید؛ برای اینکه دردسر تبلیغات و هدر رفتن هزینه را نداشته باشید، می‌توانید برای پیجتان یک استخدام کنید که صفر تا صد کار را حرفه‌ای انجام می‌دهد. ما در ، ادمین‌های کاربلد که در دوره خودمان آموزش دیده‌اند و مورد تایید ما هستند را معرفی می‌کنیم که کارتان را برای انتخاب ادمین راحت می‌کند.

اگر هم تصمیم دارید که پیجتان را خودتان بچرخانید، می‌توانید در شرکت کنید؛ به این صورت نه تنها تبلیغات بلکه محتوای حرفه‌ای، افزایش فالوور و فروش در اینستا را هم آموزش خواهید دید.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

کسانی که خارج از این مرز و بوم زندگی میکنند، 3 روش برای تبلیغ در اینستاگرام دارند 🙂

این روش اصلاً به درد کاربرهای ایرانی نمی‌خورد.
چرا؟
این یک سیستم برای اجرای تبلیغات هدفمند است، یعنی می‌توانید مخاطب را با توجه به علایقی که دارد هدف قرار دهید و تبلیغ خود را به او نشان دهید. اما در ایران کار نمی کند و اصلاً تبلیغات را به درستی به ایرانی‌ها نشان نمی‌دهد. جدا از آن، پرداخت آن هم به دلار است که دردسرهای خودش را دارد.

  1. تبلیغات اینفلوئنسری یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ

احتمالاً دیده‌اید که افرادی مثل صدف بیوتی، برندهای مختلف را تبلیغ می‌کنند. برای آشنایی کامل با این روش می‌توانید مقاله « » را مطالعه کنید.

اما به طور خلاصه، تبلیغات اینفلوئنسری، یعنی از بلاگرهای پرطرفدار و تأثیرگذارِ اینستاگرام بخواهیم که برند/پیج/ محصول ما را به فالوورهای خود معرفی کنند.

مزیت این روش آن است که اگر به درستی انجام شود، قطعاً نتیجه خوبی خواهد داد و افراد زیادی به اعتمادِ ایفلوئنسر محبوبشان، شما را هم دنبال خواهند کرد. اما معمولاً هزینه زیادی دارد و ما پیشنهاد می‌کنیم که برای شروع، از روش آخر استفاده کنید.

  1. تبلیغات در پیج‌های عمومی

پیج‌های عمومی‌تر هم مخاطب‌ها خود را دارند و تبلیغات در آن‌ها، اگر درست انجام شود به شدت جواب خواهد داد. شرایط و جزئیات تبلیغ در این پیج‌ها را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم، اما به طور کلی باید بدانید که هزینه آن‌ها بسیار کمتر از تبلیغات اینفلوئنسری تمام می‌شود و معمولاً پست یا استوری تبلیغی شما در این پیج‌ها، ماکسیمم تا 48 ساعت باقی می‌ماند.

حالا این که کدام یک از این  2 راه‌ بیشتر جواب می‌دهد، کاملاً بستگی به بودجه تبلیغاتی و وضعیت فعلی پیج و کسب‌وکارتان دارد. اما فراموش نکنید که اگر اینفلوئنسر یا پیج درستی را انتخاب نکنیم، ممکن است کل سرمایه تبلیغاتمان را از دست بدهیم. در بخش بعدی باهم بررسی می‌کنیم که معیارهای یک پیج خوب برای تبلیغ چه مواردی است.

بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ

انتخاب بهترین پیج برای تبلیغات اینستاگرامی، کار چندان راحتی نیست. آدم نمی‌داند که به کدامشان می‌شود اعتماد کرد و کدام پیج برای تبلیغات بیشتر جواب می‌دهد. برای این که بتوانید بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را پیدا کنید، حتماً حواستان به معیارهای زیر باشد.

هیچوقت گول تعداد فالوورهای یک پیج را نخورید. همیشه به میزان تعامل آن دقت کنید. برای مطالعه بیشتر در این باره، می‌توانید مقاله « » را مطالعه کنید. اما از ما به شما نصیحت که همیشه یک نیم نگاهی به میزان لایک‌ها و کامنت‌های آن پیج هم داشته باشید تا ببینید، آیا آن پیج واقعاً آنطور که به نظر می‌رسید هست یا نه!

موضوع پیج مرتبط با حوزه کاری شما باشد

این مورد در تبلیغات اینفلوئنسری به شدت اهمیت دارد. شما باید اینفلوئنسری را پیدا کنید که در زمینه کاری شما فعالیت کند. دلیلش هم واضح است. برای مثال، تصور کنید حتی اگر بیاید و ابزارآلات صنعتی تبلیغ کند (که نمی‌کند!) تبلیغات شما جواب نخواهد داد.

چون آن 3.5 میلیون نفری که صدف را دنبال کرده‌اند، اصلاً به محصول شما احتیاجی ندارند. اما اگر مثلاً همان تبلیغ را به پیجی مثل بدهید، قطعاً نتیجه بهتری خواهید گرفت. چون مخاطب‌ها این پیج قطعاً برای تعمیر ماشین‌های خود به ابزارآلات احتیاج پیدا خوهند کرد.

تعداد تبلیغاتی که در روز منتشر می‌کند

یک معیار مهم دیگر برای پیدا کردن بهترین پیج تبلیغاتی در اینستاگرام، تعداد دفعاتی است که آن پیج در روز تبلیغ می‌رود. خود شما به پیج‌هایی که مدام تبلیغ می‌کنند اعتماد دارید؟ آیا حوصله‌تان سر نمی‌رود؟ آن پیج را آنفالو نمی‌کنید؟ پس حتماً پیجی که می‌خواهید درآن تبلیغ بروید را زیر نظر داشته باشید و تعداد دفعاتی که تبلیغ می‌کند را رصد کنید.

از ما به شما نصیحت…قبل از اینکه بخواهید به شکل مستقیم با این پیج‌ها ارتباط بگیرید، حتما سری به بزنید و لیست پیج‌های اینستاگرامی که تبلیغ می‌گیرند را مشاهده کنید، قیمت‌هایشان را باهم مقایسه کنید و بعد تصمیم بگیرید که کدام پیج برای شما مناسب‌تر است.

بحث تبلیغات در اینستاگرام به این موارد محدود نمی‌شود و انتخاب بهترین پیج برای تبلیغ، یک بحث به شدت گسترده است که ما آن را به طور کامل در دوره «» به شما یاد می‌دهیم. علاوه بر آن، یک لیست کامل از تمام پیج‌هایی که تبلیغات در آن‌ها قطعاً مؤثر خواهد بود را به همراه دوره، به شما می‌دهیم تا دیگر وقتتان تلف نشود.

اگر میخواهید بدانید کلاً در این دوره دیگر چه چیزهایی یاد می‌گیرید، ویدیوی زیر را ببینید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

حتماً این را می‌دانید که تبلیغات هزینه‌بر است. پس وقت آن است که گارد خود را زمین بگذارید و با فراق بال پول خرج کنید 🙂 اما به شما قول می‌دهیم که اگر خوب به حرف‌های ما گوش کنید، چند برابر هزینه تبلیغات شما باز خواهد گشت.

هزینه تبلیغات اینستاگرام؛ چقدر پول خرج کنم؟

هزینه‌ای که بابت تبلیغات می‌پردازید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال:

  • پست یا استوری؟
  • تبلیغ 24 ساعته یا 48 ساعته؟
  • ظهر تبلیغ در پیج گذاشته شود یا شب؟
  • و …

با توجه به این عوامل، هر پیج قیمت متفاوتی را به شما اعلام می‌کند. اما شما باید در قدم اول پیج‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها همکاری داشته باشید را انتخاب کنید، سپس درباره هزینه با آن‌ها صحبت کنید و در آخر، همیشه سعی کنید یک سوم الی یک چهارم بودجه خود را صرف تبلیغات کنید.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

یک پیشنهاد هم برایتان داریم!
شما می‌توانید برای راحت‌تر شدن کار خودتان، کل این فرآیند را به شرکت‌هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند بسپارید.
یعنی از پیدا کردن پیج گرفته تا هماهنگی‌ها قبل و بعد از تبلیغ را به عهده آن‌ها بگذارید و خودتان را راحت کنید. یکی از قابل‌اعتمادترین شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند، است.

اما یادتان باشد که این پیشنهاد، برای کسانی است که حاضر نیستند، زمان بگذارند و خودشان کار را یاد بگیرند. اگر از ما بپرسید، به جای این کار، بهتر است روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید و دانش خود را در زمینه تبلیغات اینستاگرامی بالا ببرید.

تبلیغات ارزان در اینستاگرام

چند لحظه تمام حواستان را بدهید به این مطلب و به جمله زیر دقت کنید:

تبلیغ ارزان در اینستاگرام، یعنی بدست آوردن فالوور ارزان!

یعنی چی؟ یعنی هرچه فالوور بیشتری گیرتان بیاید، آن تبلیغ برایتان ارزان‌تر تمام شده است.

پس به جای اینکه دنبال پیدا کردن پیج‌های ارزان و تبلیغات ارزان باشید، تبلیغی بسازید و پیجی را انتخاب کنید که بازدهی فوق‌العاده‌ای برایتان داشته باشد.

در ادامه مقاله به شما می‌گوییم که چطور تبلیغاتی در اینستاگرام بیشتر جواب می‌دهد.

متن تبلیغ پیج اینستاگرام

قبل از اینکه باهم یک نمونه از متن تبلیغی جذاب را بررسی کنیم، می‌خواهیم 2 نکته مهم را به شما بگوییم.

  1. بهتر است که محتوای تبلیغاتی شما به صورت ویدیویی باشد.
  2. عکس کاور آن باید جذاب باشد.
    (در بخش بعدی به شما یاد می‌دهیم که یک کاور جذاب، چه معیارهایی دارد.)

حالا چرا ویدیو؟
به خاطر این که در ویدیو می‌توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید و در کل بهتر با او تعامل داشته باشید. اما اینجا سوالی که پیش می‌آید آن است چطور یک تبلیغ ویدیویی جذاب بسازیم؟

ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

این که موضوع تیز تبلیغاتی اینستاگرام شما چه باشد، کاملاً به حوزه کاری و موضوع پیج‌تان برمی‌گردد.
مثلاً ما در نوین، بازاریابی آنلاین را آموزش می‌دهیم، پس طبیعتاً تبلیغاتمان هم در زمینه کسب درآمد از اینترنت خواهد بود.
یا مثلاً پیجی که در زمینه آموزش آشپزی فعالیت میکند، باید تبلیغاتش هم با موضوع پیج‌اش جور در بیاید.
این قضیه را در ذهن خود داشته باشید و با توجه به آن تیزرهای تبلیغاتی خود را بسازید. البته پیشنهاد می‌کنیم که حتماً نکات زیر را هم موقع ساخت تیزر در نظر داشته باشید.

  1. در تبلیغ خود، یک موضوعی را آموزش بدهید.
  2. اگر پیشنهاد ویژه یا تخفیفی دارید، حتماً آن را در ویدیو، پررنگ کنید.
  3. یک مشکلی که می‌دانید مخاطب با آن درگیر است را بیان کنید و به او راه‌حل بدهید.

حالا موضوعی که پیش می‌آید آن است که در ویدیو چه بگوییم؟ در ادامه یک نمومه متن تبلیغاتی مؤثر را باهم بررسی خواهیم کرد.

نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام

متنی که در این بخش می‌بینید، دقیقاً چیزی است که خود ما در تبلیغاتمان از آن استفاده کردیم و جواب هم گرفتیم:

صبر کن صبر کن!
تو که این همه وقتت رو تو اینترنت می‌گذرونی، پس چرا یاد نگیری ازش پول هم دربیاری؟
پس همین الان، پیج نوین رو فالو کن و هر روز، یک آموزش یا نکته جذاب و پول‌ساز یاد بگیر.
آی‌دی پیج رو گذاشتم این پایین.
دنبال کردن نوین، چند ثانیه‌ای بیشتر وقتت رو نمی‌گیره، اما مطمئنم که پشیمون نمیشی.

البته این متنی که خواندید را در یک استوری تبلیغاتی گفتیم. اما وقتی که می‌خواستیم تبلیغامان به صورت پست در پیج‌ها قرار بگیرد، اول یک موضوع آموزشی را به مخاطب یاد دادیم و سپس به کمک متن بالا او را ترغیب کردیم که به پیج ما سر بزند.

فکر می‌کنید چرا از این متن جواب گرفتیم؟ جواب سوال شما ساده است.
چون اصول تبلیغ‌نویسی در این متن رعایت شده و می‌تواند ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کند.

اصول تبلیغ نویسی در اینستاگرام را یاد بگیرید

برای نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب باید 2 نکته مهم را رعایت کنید:

  1. محتوایی که برای تبلیغ آماده می‌کنید، از لحاظ متن و تصویر، باید برای مخاطب جذاب باشد و او را درگیر کند.
  2. از او بخواهید که شما را لایک یا فالو کند.

حالا اگر یک بار دیگر متن تبلیغاتی ما را بخوانید، می‌بینید که در ابتدا، سعی کردیم توجه مخاطب را جلب کنیم، سپس یک سوال از او پرسیدیم تا با او تعامل کنیم و در آخر هم از او خواسته‌ایم که پیج ما را دنبال بکند.

جدا از این موضوع که متن تبلیغ چه باشد، کاوری که برای محتوای تبلیغاتی‌ خود انتخاب می‌کنید هم به شدت مهم است. در بخش بعدی، نکات و اصول ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام را به شما توضیح می‌دهیم.

بنر تبلیغاتی اینستاگرام

وقتی که قرار باشد یک محتوای تبلیغاتی بسازید (فرقی نمی‌کند که پست باشد یا استوری)، باید یک سری اصول را در آن رعایت کنید.
در این بخش، تمام اصولی که برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام نیاز دارید را به شما می‌گوییم.

ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

اول از همه تعیین کنید که قرار است با چه نرم‌افزاری این بنر را طراحی کنید. اگر تازه‌کار هستید، می‌توانید این کار را با موبایل خود انجام دهید و از اپلیکیشن‌های مختلفی و مثل یا استفاده کنید. (پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به صفحه آموزش «» بزنید و تمام مقالات و ویدیوهای آموزشی‌ای که در آنجا برایتان آماده کرده‌ایم را ببنید.)

اگر هم می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم که بنر تبلیغاتی اینستاگرام خود را با نرم‌افزار «فتوشاپ» طراحی کنید. ما در نوین هر چیزی که لازم باشد را به شما آموزش داده‌ایم؛ صفر تا صد آموزش کار با فتوشاپ، از طراحی پست و استوری گرفته تا کاورها و بنرهای مختلف، روتوش و کلی آموزش دیگر!

نکته!

موضوع مهمی که موقع طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید در نظر بگیرید، عنوان بنر است.
دقت کنید که عنوان باید جذاب باشد و جلب توجه کند، اما دروغ نگوید.
یادتان باشد که اگر دروغ بنویسید، در همان لحظه، اعتماد مخاطب را از دست داده‌اید.

پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سری بزنید تا کامل متوجه شوید که منظورمان از کاور جذاب چیست. راستی! حتماً به ترکیب‌بندی رنگ‌هایی که در طراحی استفاده می‌کنید هم دقت کنید. (مقاله ، می‌تواند به شدت در این زمینه کمک‌تان کند)

بعد از تبلیغ باید چه کرد؟

فرق یک فرد حرفه‌ای با کسی که تازه‌کار است، اینجاست.
بعد از تبلیغ اول از همه باید بررسی کنید و ببنید که بازدهی آن تبلیغ برای شما چطور بوده است. یعنی با توجه به هزینه‌ای که کردید، چقدر سود کردید.
سپس دقت کنید که بعد از تبلیغ، وعده‌ای که به مخاطب داده بودید را فراموش نکنید و به تولید محتواهای جذاب ادامه دهید.
همیشه یادتان باشد که اگر سلیقه و علایق مخاطب را فراموش کنید به راحتی او را از دست می‌دهید، چون زدنِ دکمه آنفالو برای او کاری ندارد!

ما در دوره «» قدم به قدم تمام این اصول را همراه با کلی مثال به شما آموزش می‌دهیم. حتماً سرفصل‌های این دوره را بررسی کنید. مطمئنیم که پشیمان نخواهید شد.

البته در این مقاله هم سعی کردیم مهم‌ترین نکات را به شما یاد بدهیم تا یک دید نسبتاً خوبی به تبلیغات در اینستاگرام، پیدا کنید.

مقایسه‌ای دربارۀ راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در بستر سایت یا فروشگاه اینترنتی با راه‌اندازی آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام را بخوانید

در این مقاله می‌خوانید:

در مقالات دیگر وبلاگ هم در مورد کسب درآمد از سایت یا فروشگاه اینترنتی صحبت کرده‌ایم؛ هم اگر نگاهی به کسب و کارهای اینترنتی هم بیندازیم، قطعا نمونه‌های موفق بسیاری از هر دو مورد می‌بینیم. در مقالۀ  هم گفتیم که هم اینستاگرام و هم سایت، ابزارهای درآمدی فوق‌العاده‌ای در بستر اینترنت هستند.

اما سؤالی که همواره از ما می‌پرسند، این است که برای کسب وکار من سایت بهتر است یا اینستاگرام؟! امروز می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم! در مورد مزایا و معایب هر کدام صحبت کرده و آن‌ها را باهم مقایسه می‌کنیم. در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید برای راه‌اندازی کسب و کارتان کدام یک را انتخاب می‌کنید.

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام؛ خوب یا بد؟

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر گرایش مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و ساعت‌های زیادی را در طول روز صرف گشت زدن در آن‌ها و تبادل اطلاعات از این طریق می‌کنند. در این میان یکی از شبکه‌های اجتماعی که بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته و از هر سن و قشری در آن فعالیت دارند، اینستاگرام است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. پس به نظر می‌رسد که با راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی یک بازار بزرگ در اختیارتان است و درآمد خوبی هم از آن خواهید داشت؛ اما بیایید این بازار بزرگ را کمی موشکافانه‌تر بررسی کنیم.

مزایای راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

حتماً خود شما هم با تعداد زیادی از پیج‌هایی که در اینستاگرام درآمد کسب می‌کنید، برخورده‌اید. مثلا پیج‌های فروش محصول، تبلیغات و… خب حالا ببینیم مزایای ایجاد کسب و کار در اینستاگرام چیست؟

  • استفاده از اینستاگرام رایگان است

اگر سرمایۀ زیادی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی ندارید، اینستاگرام بهترین راه حل برای شماست. عضویت در سایت اینستاگرام و راه‌اندازی یک صفحۀ کاری کاملاً رایگان است و نیازی نیست برای آن هزینه پرداخت کنید.

  • کار کردن با اینستاگرام راحت است

پست گذاشتن در اینستاگرام، مشاهده آمار و استفاده از سایر امکانات پروفایل‌های تجاری در اینستاگرام کار بسیار راحتی است و هر کسی که کار کردن با موبایل‌های هوشمند را بلد باشد از پس آن بر می‌آید. اگر قصد استفاده از قابلیت تجاری اینستاگرام را داشته باشید می‌توانید «» را در وبلاگ دیدوگرام بخوانید و کاملاً با آن آشنا شوید.

  • با یک بازاریابی درست، به خوبی دیده می‌شوید

همانطور که اشاره کردم تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام فعالند؛ پس به نظر می‌رسد که دیده و شناخته شدن در اینستاگرام کار راحتی است. ولی عجله نکنید! درست است که اینستاگرام بازاری با مخاطبان هدف گسترده است، اما برای موفقیت در آن و جذب فالوورهای هدفمند که به مشتریان شما تبدیل شوند، لازم است نکاتی را بدانید و رعایت کنید. طبیعی است که هرچه تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا کند، مشتری‌هایتان هم بیشتر می‌شود، برای همین توصیه می‌کنم حتماً مطلب «» را بخوانید.

اما… این شبکۀ پرطرفدار معایبی هم دارد!

معایب راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

  • هیچگونه دسته‌بندی برای محصولات‌تان ندارید

قرار دادن محصولات در دسته‌های مشخص به کاربران کمک می‌کند که راحت‌تر محصول موردنظرشان را پیدا کنند؛ اما متاسفانه این امکان در اینستاگرام وجود ندارد. حتی اگر تعداد محصولات شما زیاد باشد مخاطب باید کلی صفحه را بالا پایین کند تا بتواند چیزی را که می‌خواهد پیدا کند.

چاپ تیشرت تکی و عمده بدون محدودیت در سفارش از یک تیشرت تا هرچند تا شما بخواین (برای سفارش عمده تخفیف هم میدیم).

  • امکان به‌روزرسانی محصولات را ندارید

قیمت کالاها و موجودی آن‌ها مدام در حال تغییر است و تغییر دادن آن‌ها در اینستاگرام وقت زیادی از شما می‌گیرد؛ به خصوص اگر محصولات شما زیاد باشند یا در حال گسترش کسب و کارتان باشید! در واقع همیشه باید پست‌های‌تان را آپدیت کنید.

در خریدهای اینستاگرامی امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین وجود ندارد. اگر کسی بخواهد از صفحۀ اینستاگرام شما خریدی را انجام بدهد برای پرداخت باید ابتدا از شما شماره کارت بگیرد و بعد از کارت به کارت کردن وجه و ارائه رسید به شما سفارش خود را کامل کند. گاهی این پروسۀ پرداخت خرید آن‌قدر طولانی و سخت می‌شود که بسیاری از افراد از خیر آن می‌گذرند. حالا تصور کنید تعداد زیادی مشتری هم در طول روز داشته باشید؛ که انجام همۀ آن‌ها قطعا فرایندی دشوار است.

  • خطر فیلتر شدن همواره شما را تهدید می‌کند!

متاسفانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم، می‌بینیم خبر فیلتر شدن فلان رسانۀ اجتماعی تیتر اول اخبار امروز است. حتی الان هم که دارم این مقاله را برای شما می‌نویسم خبرهایی از فیلتر شدن شبکۀ اجتماعی اینستاگرام به گوش می‌رسد. بعضی روزها این اخبار تکذیب می‌شوند و گاهی هم تایید؛ با این حال هیچ بعید نیست که اینستاگرام هم به زودی به سرنوشت تلگرام مرحوم دچار شود.

حالا اگر تنها راه درآمدی شما اینستاگرام باشد، با فیلتر شدن چه بلایی سر درآمدتان خواهد آمد!

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با سایت یا فروشگاه اینترنتی

اگر می‌پرسید چه کسب و کارهایی به سایت نیاز دارند، را مطالعه کنید. راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی به لطف ظهور ابزارهایی مانند سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز دیگر کار مشکلی نیست و هر کسی با هر دانشی می‌تواند سایت خودش را به راحتی راه‌اندازی کند. ما مقالات زیادی در بلاگ راجع به راه‌اندازی سایت داریم که در زیر چند مورد از آن‌ها را می‌بینید:

اما بیایید ببینیم کار با سایت یا فروشگاه اینترنتی چه مزایا و معایبی دارد.

مزایای داشتن سایت یا فروشگاه اینترنتی

فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی یا ارائۀ خدمات از طریق سایت در مقایسه با شبکه اجتماعی اینستاگرام مزایایی دارد که در این‌جا به چند مورد مهم اشاره می‌کنم.

  • می‌توانید محصولات را دسته‌بندی کنید

بسته به نوع کسب و کاری که دارید، می‌تواند دسته‌های مختلفی برای انواع محصولات در نظر بگیرید. مثلاً اگر سایت فروش آنلاین لباس دارید می‌توانید دسته‌هایی مانند لباس مردانه، لباس مردانه و زیرشاخه‌هایی مانند شلوار، پیراهن، جوراب، تی‌شرت و … را برای محصولاتتان تعریف کنید. این کار هم مدیریت محصولات را برای شما ساده‌تر می‌کند و هم مشتری‌ها را در سایت شما نگه می‌دارد و خرید آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

  • به‌روزرسانی و مدیریت محصولات راحت‌تر است

در فروشگاه اینترنتی می‌توانید برای هر محصول موجودی معینی را مشخص کنید تا با هر خرید از تعداد آن موجودی کم شود و اگر به اتمام رسید پیامی مثل “محصول مورد نظر موجود نیست” روی سایت نمایش داده شود. همچنین بقیه اطلاعاتی مانند تخفیف را هم می‌توانید به‌صورت خودکار روی آن اعمال کنید.

  • امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی وجود دارد

با وجود درگاه‌های پرداخت دیگر نیازی به پیگیری مبالغ پرداخت شده از سمت مشتری‌ها نخواهید داشت و همه‌چیز (از ساعت پرداخت گرفته تا مبلغ واریزی) در پنل کاربری که بانک‌ها در اختیارتان می‌گذارند واضح و مشخص است. علاوه‌ بر این مشتری‌ها هم دیگر مجبور نیستند که به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و برای شما پول کارت به کارت کنند.

  • کاربران می‌توانند محصولات مورد نظرشان را جستجو کنند

اگر فروشگاه شما بزرگ باشد و محصولات زیادی را برای فروش در آن قرار داده باشید، پیدا کردن یک کالای خاص از بین آن همه محصول ممکن است کار سختی باشد. در این مواقع اگر وب‌سایت‌تان قابلیت جستجو داشته باشد کاربر به راحتی می‌تواند آن چیزی را که می‌خواهد، پیدا کند؛ در حالیکه در اینستاگرام مشتری برای پیدا کردن یک محصول خاص مجبور است همۀ پست‌ها را بررسی کند.

  • خطر فیلتر شدن رسانه شما را تهدید نمی‌کند (یا حداقل کمتر تهدید می‌کند)

خطر فیلترینگ بیشتر متوجه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی است و کمتر دیده شده است که فروشگاه اینترنتی دچار فیلترینگ شود. پس نیازی نیست شب که می‌خوابید نگران بسته شدن فروشگاه‌تان باشید.

چالش‌های داشتن سایت یا فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در یک سایت یا فروشگاه اینترنتی هم، چالش‌های خاص خودش را دارد. من این‌جا به دو مورد از این چالش‌ها اشاره کردم، اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

برای شروع باید هزینه پرداخت کنید

قیمت‌ها و تعرفه‌های طراحی سایت بسیار متفاوت است و نمی‌توانم به طور دقیق بگویم که برای راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی به چقدر سرمایه نیاز دارید. اما برای اینکه دید کلی نسبت به این مسئله پیدا کنید مقالۀ را مطالعه کنید.

یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های طراحی سایت وجود دارد و آن چیزی نیست جز… ساخت سایت یا فروشگاه اینترنتی با استفاده از سایت ساز یا ! برای مطلع شدن از قیمت‌های طراحی سایت با این ابزار از صفحات زیر بازدید کنید:

  • زمان بیشتری طول می‌کشد تا شناخته شوید

کار شما با ساختن یک وب‌سایت تمام نمی‌شود؛ کار شما تازه شروع شده است و باید با یک برنامه بازاریابی خوب، تولید محتوای منظم و استفاده از تبلیغات اینترنتی سایت یا فروشگاه اینترنتی‌تان را تبلیغ کنید و .  این کار ممکن است در ابتدا کمی زمان‌بر باشد اما اگر از همان ابتدا وارد مسیر درستی شوید و استانداردهای لازم را در کارتان رعایت کنید، در آینده نگرانی راجع‌به جذب مخاطب و فروش محصولاتتان نخواهید داشت.

مقایسه کلی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی با سایت و شبکه‌های اجتماعی

با همۀ چیزهایی که در مورد سایت و اینستاگرام گفتیم، در نهایت می‌توان آن‌ معیارها رادر جدول زیر خلاصه کرد:

   
 در امان بودن از خطر فیلترینگ  
 امکان به‌روزرسانی اطلاعات محصول  
 
 مناسب برای کسب و کارهای کوچک
مناسب برای کسب و کارهای بزرگ
 امکان رشد و توسعه در آینده

حالا تکلیف چیست؟

حالا که با ویژگی‌های تجاری سایت و اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است بدانید که استفاده از هر دوی این ابزارها به رشد هر چه بهتر کسب‌وکار شما کمک می‌کند. توصیه ما این است که سایت‌تان را بسازید و در کنار آن به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم بپردازید.

به عبارت دیگر سایت و شبکه‌های اجتماعی مکمل یکدیگر هستند و برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی موفق و همچنین رشد و افزایش فروش، هیچ کدام را نمی‌توان نادیده گرفت

در واقع گاهی اینستاگرام، مانند تراکت برای معرفی کسب و کارتان است که باید از آن به‌عنوان تبلیغات خودتان استفاده کنید. پس به یک ابزار اصلی‌تر برای کسب درآمد نیاز دارید. همچنین اینستاگرام می‌تواند وسیله‌ای برای باشد. این تعامل هم رضایت مشتری را برای شما می‌آورد و هم باعث برندسازی خودتان می‌شود

پس پیشنهاد ما این است که از طریق اینستاگرام، مشتریان را به سمت سایت‌تان هدایت کنید. در این صورت هم در ایسنتاگرام فروشگاه خود را دارید، و هم در سایت. بعد از راه‌اندازی سایت می‌توانید آن را به فروشگاه اینستاگرام خود متصل کنید. ما در مقالۀ این را آموزش داده‌ایم

یک خبر خوب برای صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی

تا چند وقت دیگر، یک قابلیت تازه به سایت‌های پرتال اضافه می‌شود. آن هم اتصال سایت به اینستاگرام! یعنی چه؟! مثلا شما با قرار دادن محصول در سایت، این اطلاعات به‌صورت خودکار در صفحۀ اینستاگرام‌تان هم وارد می‌شود؛ بدون ایکه نیاز باشد خودتان دستی این کار را انجام دهید.

اگر تصمیم گرفتید سایت‌تان را راه‌اندازی کنید و چیزهای بیشتری به‌ دست آوردید، سایت ساز پرتال را از دست ندهید. ما به شما یک فرصترا هم داده‌ایم، تا برای استفاده دائم از آن مطمئن شوید. همچنین می‌توانید در دوره رایگان شرکت کنید و این کار را به‌صورت اصولی و کامل یاد بگیرید.

جهت چاپ ساک پارچه ای با ما تماس بگیرید

شما چه کسب و کاری مدنظرتان است؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید، تا شما را راهنمایی کنیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت می‌توانید با شماره تماس بگیرید؛ تا با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا