وضعیت حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و توزیع کالابرگ الکترونیک در سال آینده

وضعیت حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و توزیع کالابرگ الکترونیک در سال آینده

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی آخرین اطلاعات از وضعیت یارانه ها در بودجه سال آینده، برداشت کمک هزینه عشریه بالا و توزیع کاتالوگ های الکترونیکی را اعلام کرد و تایید کرد: نمایندگان مجلس مقرر کرده اند که یک دهم آن را کسر کنیم. درآمد بالاست اما بر اساس برخی ملاحظات تاکنون تصمیمی گرفته نشده است. کسر سود بالای درآمد جدی گرفته نمی شود.

سید سلطان مرتضوی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با اشاره به وضعیت یارانه ها در قانون بودجه 1402 خاطرنشان کرد: یارانه ها توسط نمایندگان مجلس و دولت تایید می شود. تکالیفی که نمایندگان مجلس در تبصره 14 بودجه سال 1401 برای دولت تعیین کرده اند حاکی از آن است که دولت باید 4200 امتیاز نمادین را پس بگیرد و مابه التفاوت آن را به صورت صرافی یا سایر ابزارها پرداخت کند.

وی افزود: اما زمانی که ارز ترجیحی طبق قانون بودجه 1401 برداشت می شود و ابلاغ بودجه تا فروردین ماه طول می کشد، فرصتی برای آماده سازی زیرساخت ها و زیرساخت ها نداریم. دولت تامین زیرساخت های مربوطه را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی محول کرده است.

وی گفت: ما این کار را انجام دادیم و در گام اول پروژه توزیع کالابرگ را در برخی شهرها آزمایش کردیم و پاسخ مناسبی گرفتیم. اکنون ضریب نفوذ بسیار بالاست و حدود 1300 تا 1400 فروشگاه به شبکه ملی «قابلیت اطمینان» متصل هستند.

وی گفت: با این حال گزارش ها نشان می دهد که ما از حمایت عمومی چندانی برخوردار نشده ایم زیرا اطلاعات کافی ارائه شده است.

صولت مرتضوی با اشاره به اینکه طرح کالابرگ را توسعه خواهیم داد، گفت: بنابراین توزیع الکترونیکی کالابرگ در سه استان گیلان، قزوین و قندل ادامه خواهد داشت. همکاران ما در وزارت بهداشت و شرکت‌های مرتبط با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هماهنگی کرده‌اند، بنابراین در گام بعدی طرح را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای به کل کشور گسترش خواهیم داد. شبکه آماده است و دریافت پول نقد یا اسپانسر یک گزینه است و امیدوارم موفق تر باشد.

وی افزود: این کار را ادامه می دهیم و امیدواریم فرهنگ آن نهادینه شود و بتوانیم آن را ارتقا دهیم. 10 مورد برتر این پروژه را می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید.

در همین حال وزیر رفاه در پاسخ به این سوال که آیا یارانه کاهش درآمدهای بالا در سال آینده حذف می شود یا خیر، گفت: مجلس تصمیم گرفته است که پردرآمدها را حذف کنیم اما بنا به ملاحظاتی تصمیم جدی گرفته نشده است. هنوز. ساخته شده برای کم کردن درآمد بالا. باید دید نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده چه چیزی را تعیین کردند. ما قوانین را رعایت می کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا