اجتماعی

۴۶۰ گروه در باشگاه حامیان محیط زیست عضو هستند

سلام آنلاین/ لرستان رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور گفت: 460 گروه در باشگاه حمایت از محیط زیست عضویت دارند.

«شبکه دانشجویی در سراسر کشور دارد.

وی گفت: رسالت اصلی ما رشد و توانمندسازی دانشجویان در مرحله دوم انقلاب اسلامی است، ماموریتی که جهادگران دانشگاهی آن را بر عهده تشکل های دانشجویی گذاشته اند.

رئیس سازمان جهاد دانشجویی این کشور خاطرنشان کرد: در تعامل و ارتباطی که با مراکز، نهادها و وزارتخانه ها از جمله وزارت علوم، بهداشت و درمان و نمایندگان سران عالی رتبه در دانشگاه داریم، این موضوع بوده است. بحث های زیادی شد و رسالت سازمان دانش آموزی به عنوان شبکه ای برای رشد و توانمندسازی دانش آموزان در مرحله دوم انقلاب اسلامی تایید شد.

عباسی افزود: از این نظر مجموعه فعالیت های انجام شده در تشکل های دانشجویی در رابطه با تنوع و گستردگی فعالیت ها مثال زدنی است و شاید به جرات بتوان گفت در دانشگاه ها نهادهای کمتری داریم.در این زمینه فعال هستند.دانشجویان این حوزه اندازه.”

وی گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در سازمان های برنامه ریزی دانشجویی در سراسر کشور رخ می دهد، مسابقات ملی مناظره دانشجویی دانشجویان ایرانی است.

رئیس سازمان جهاددانشجویان دانشگاه گفت: پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کرسی آزاد اندیشی در محوطه دانشگاه، جهاد دانشگاهی اولین نهادی است که به فرمایشات و مناظرات ایشان پاسخ می دهد و از بین دانشجویان سازماندهی می شود. و در سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی اجرا شد.

عباسی گفت: این مسابقات هم اکنون بسیار گسترده و با استقبال دانشجویان مواجه شده است و در هر دوره بیش از 700 تیم در دانشگاه های مختلف کشور ثبت نام کرده و از «لیگ کشوری شدن» تجلیل می شود.

وی گفت: این مسابقات در سطح دانشگاهی، استانی و کشوری است و تیم هایی که به مرحله کشوری راه می یابند گاهی بیش از 40 مسابقه برگزار می کنند.

رئیس اتحادیه دانشجویی جهاد دانشگاهی گفت: بخش دیگری که به آن توجه زیادی داشته ایم بحث توسعه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه است و کمتر به کرسی های آزاد اندیشی توجه کرده ایم و به دلیل فعالیت در بحث دانشگاه متأسفانه همه دانشگاه ها دارای تحصیلات عالی ما هستند و این نیاز به رهبری متأسفانه مغفول مانده است.

عباسی خاطرنشان کرد: نهادهای مسئول در بحث کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه تلاش چندانی نکرده اند.

وی افزود: ما در مجموعه دانشجویی این موضوع را با دقت زیادی آغاز کردیم و مدت ها منتظر بودیم تا دیگران آن را بپذیرند و ادامه دهند. می بینیم که هیچ اتفاقی نمی افتد. ما دو یا سه سال است که بحث‌های آزادانه را در دانشگاه مطرح کرده‌ایم.

رئیس سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی کشور گفت: بخشی دیگر از فعالیت های ما انحلال است که دبیرخانه محرومیت زدایی مهرباران اولین الگوی اردوی جهادی شد. و بعدها توسعه یافت.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر همکاری خوبی بین سازمان دانش آموزی و معاونت بسیج دانشجویی وجود دارد، افزود: در راستای اردوی دانشجویی توافق خوبی داریم و سایر حرکت های دانشجویی نیز توسط دانشجویان برنامه ریزی و اجرا می شود. در واقع اتفاقی افتاد. در تشکل های دانشجویی شامل؛ ما امکانات، امکانات و پشتیبانی لازم را برای دانش آموزان ایجاد می کنیم تا بر اساس علایق، نیازها و استعدادهای خود کار کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه فعالیت سازمان دانش آموزی شبکه ملی حامیان محیط زیست که به آن باشگاه حامیان محیط زیست می گوییم، خاطرنشان کرد: در این باشگاه بیش از 460 دانشجو و انجمن از سراسر کشورهای عضو وجود دارد. و در قالب یک شبکه سراسری. فعال.

رئیس سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت بسیار گسترده است، تصریح کرد: موسسه مطالعات سیاست دانشجویی حرکت جدیدی است که در سازمان دانشجویی آغاز شد و بر اساس سبک کار دانشجویی سازماندهی شد. . با توجه به تخصص خود تیم کنید.» سیاست گذاری برای حل مشکلات کشور.

عباسی با اشاره به اینکه سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی ظرفیت زیادی برای حرکت فضای دانشجویی به سمت موضوع محوری دارد، می گوید: پایبندی به مشکلات واقعی کشور و کاهش فاصله علم و عمل با استفاده از توان و پتانسیل دانشجویان.

وی افزود: در اکثر استان ها این اتفاق افتاده و کمک زیادی به حل آن مشکلات کرده است.

رئیس سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی این کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم در کنار سایر نهادهای فعال و بسیج دانشجویی و سایر تشکل های فعال پتانسیل دانشجویان را به این عرصه بیاوریم.

عباسی با بیان اینکه یکی از ویژگی هایی که داریم این است که زیاد وارد سیاست نمی شویم و تلاش می کنیم دانشجو را حفظ کنیم، گفت: در فضای علمی اگر این توانمندی ها در کنار هم قرار گیرد می تواند به حل مشکلات استانی و کشوری کمک کند.

وی گفت: در صورت فراهم شدن هر چه بیشتر فضا برای سازمان دانشجویی لرستان قول می دهیم به توسعه فعالیت ها و تجهیز فضای فراهم شده کمک کنیم تا بتوانیم فعالیت های تشکل دانشجویی را در جهاد دانشگاهی لرستان بیشتر کنیم. آنچه هست را بسط دهید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا