اقتصادی

۱۲ کاربرد جدید یک گوشی اندرویدی قدیمی

همه احتمالاً جعبه یا پوشه ای در خانه دارند که پر از گوشی های قدیمی است. یک گوشی ارزان، حتی اگر قدیمی باشد و اطلاعات تماس چندین ساله، محتوا و بازی های مورد علاقه شما را داشته باشد، اما این گوشی قدیمی ممکن است ارزشش را نداشته باشد، حتی اگر چند سال از عمرش گذشته باشد و به یک سرویس تماس فعال متصل نباشد. هنوز هم جالب ترین است، این یک دستگاه کامپیوتری است که توسط بشر ساخته شده است.

به گزارش سلام آنلاین، با کمی نوآوری می توان اپلیکیشن های جدیدی را برای گوشی های اندرویدی قدیمی پیدا کرد و آن ها را غیر فعال کرد.

از آن به عنوان یک سیستم کنترل از راه دور کامپیوتر استفاده کنید

بیشتر زندگی ما صرف رایانه می شود. دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به رسانه های اجتماعی و ایمیل عالی هستند، اما معمولاً همه فایل ها و اطلاعات مهم ما در یک رایانه ذخیره می شوند و نیازی به دسترسی از راه دور ندارند. اگر در موقعیتی هستید که نیاز به دسترسی به فایل‌ها در رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ خود دارید، داشتن اتصال از راه دور به داده‌های دستگاهتان ممکن است مفید باشد. تا زمانی که گوشی اندرویدی شما خیلی قدیمی نیست، می توانید از آن برای کنترل و کنترل کامپیوتر خود از راه دور استفاده کنید. اتصال بی سیم را در اختیار شما قرار می دهد. در صورت نصب کروم، مرورگر Google Chrome Remote Desktop امکان اتصال از راه دور به رایانه شخصی را می دهد. ابتدا باید افزونه «Chrome Remote Desktop» را به رایانه خود اضافه کنید، در این افزونه یک نام برای رایانه خود انتخاب کنید و یک پین ایجاد کنید. سپس برنامه «Chrome Remote Desktop» را در اندروید خود دانلود کنید و مطمئن شوید که به همان حساب Google مرتبط است. رایانه شما به عنوان یک گزینه نمایش داده می شود و پس از آن باید پین کد مشخص شده را وارد کنید تا بتواند از طریق تلفن به اطلاعات رایانه شما دسترسی پیدا کند.

کنترل از راه دور جهانی

راز استفاده از قدیمی ترین تلفن همراه این است که از تمام ویژگی هایی که هنوز هم دارد، حتی اگر به سرویس تلفن متصل نباشد، بدانید. قابلیت‌های اکثر تلفن‌ها نیازمند اتصال بی‌سیم است، به احتمال زیاد در خانه شما، که تلفن قدیمی را به مرکز کنترل عالی برای همه لوازم خانگی تبدیل می‌کند. برای این کار اطلاعات غیر ضروری را از گوشی پاک کنید یا از گزینه “بازنشانی کارخانه” (بازگشت به تنظیمات کارخانه) استفاده کنید. سپس نرم افزار مورد نیاز برای کنترل تلویزیون، موسیقی و … را نصب کنید. اگر می‌خواهید کنترل عملی تلویزیون را داشته باشید، مانند روشن/خاموش کردن صدا و تغییر کانال، چند درایور کنترل از راه دور جهانی در Play Store وجود دارد. برخی از کاربران از خدمات پخش آنلاین مانند Netflix، Hulu و HBO Max استفاده می کنند. برای هر سرویس اپلیکیشن های خاصی وجود دارد که روی گوشی های قدیمی به خوبی کار می کنند. علاوه بر تلویزیون، می توانید تلفن قدیمی خود را با استفاده از پلتفرم Google Home یا Amazon Echo به یک دستگاه خانه هوشمند متصل کنید. دانلود منیجر تلفن اندرویدی قدیمی شما را به یک کنترلر جهانی برای لوازم خانگی تبدیل می کند.

خودتان را وقف علم شهروندی کنید

همانطور که در ابتدای این گزارش ذکر شد، حتی تلفن های قدیمی تر نیز قدرت محاسباتی قابل توجهی دارند که می توان از آنها برای اهداف مفید استفاده کرد. دسترسی دانشمندان به تلفن های قدیمی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید می تواند به سرعت بخشیدن به کشف علمی کمک کند.

محققان دانشگاه برکلی پروژه “زیرساخت محاسباتی شبکه باز برکلی” را برای تامین انرژی کامپیوترها و گوشی های هوشمند بدون استفاده توسعه داده اند. اگر گوشی قدیمی از اندروید 2.3 و بالاتر پشتیبانی کند، قابل استفاده خواهد بود. محققان از نیروی کامپیوتری یکپارچه برای جستجوی داده ها، تلسکوپ های رادیویی برای یافتن اجرام آسمانی، بررسی درمان های موثر و موارد دیگر استفاده می کنند. به گفته برکلی، قدرت رایانه های شخصی غول پیکر در گوشی های اندرویدی جهان از رایانه های شخصی مدرن پیشی می گیرد. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید اندروید قدیمی خود را صرف تحقیقات علمی کنید و همچنان می توانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید و پروژه زیرساخت باز برای محاسبات شبکه برکلی از قدرت محاسباتی خود در هنگام استفاده از تلفن استفاده می کند. او انجام می دهد. امکان استفاده از گوشی های قدیمی برای اهداف علمی به این پروژه محدود نمی شود. تعدادی برنامه تحقیقاتی دیگر وجود دارد که از داده های گوشی هوشمند برای اندازه گیری کیفیت صدا و هوای مضر استفاده می کند.

دوربین امنیتی

بسیاری از سیستم‌های امنیتی سطح مصرف‌کننده که در فروشگاه می‌بینید چیزی جز دوربین، اتصال بی‌سیم و اپلیکیشن نیستند. اینها قابلیت هایی است که گوشی اندرویدی قدیمی شما دارد. مطمئناً سیستم عامل اندروید شما دوربینی با کیفیت بالاتر از دوربین امنیتی دارد که می تواند به وای فای متصل شود و اپلیکیشن دوربین امنیتی با چند کلیک قابل شناسایی است.

در Play Store برنامه های دوربین امنیتی زیادی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید. بسیاری از آنها امکان ارتباط دو طرفه با گوشی هوشمند دیگر را فراهم می کنند. این بدان معنی است که می توانید از اندروید قدیمی خود به عنوان یک دوربین واقعی استفاده کنید و ویدیوهای ضبط شده توسط آن را در تلفن فعلی خود تماشا کنید.

فقط باید انتخاب کنید که کجا می خواهید گوشی قدیمی خود را قرار دهید. ایده خوبی است که آن را به برق متصل کنید تا مجبور نباشید به طور مرتب آن را شارژ کنید. می توانید از هولدر برای نگه داشتن گوشی در جای خود استفاده کنید و اتصال Wi-Fi در خانه آن را ایمن نگه می دارد. همچنین می توانید یک گوشی قدیمی را در اتاق فرزندتان یا جای دیگری از خانه قرار دهید تا فرزندتان را کنترل کنید.

کتابخوان جهانی

ده ها خواننده در بازار وجود دارد که هر کدام دسترسی به دنیای کتاب را ارائه می دهند. تنها مشکل این است که بسیاری از آنها در پلتفرم های اختصاصی در دسترس هستند. خوشبختانه، اکثر خوانندگان برنامه های تلفن همراه دارند که می توانند با تلفن های هوشمند استفاده شوند. تلفن قدیمی شما می‌تواند خواننده‌ها و همچنین خواننده‌های قدیمی‌تر را نصب کند. برای استفاده حداکثری از خواننده جدید خود، برنامه های دیگر را از تلفن خود حذف نصب کنید و خواننده ای را که پیدا کردید نصب کنید. وقتی کارتان تمام شد، تلفن اندرویدی قدیمی شما معادل چند خواننده است که در جیب شما جا می شود. بهترین بخش این است که پس از دانلود کتابخانه مورد نظر، دیگر نیازی به اتصال به اینترنت ندارید و هر زمان که می خواهید جدیدترین کتاب های صوتی و کتاب های الکترونیکی را دریافت کنید، می توانید نیازهای خود را با اتصال سریع به روز کنید.

شبیه سازی یکپارچهسازی با سیستمعامل بازی

اندروید برای شبیه سازهای بازی های کلاسیک عالی است، به همین دلیل است که بسیاری از دستگاه های بازی کلاسیک بر روی پلت فرم اندروید ساخته شده اند. شبیه سازهای بی شماری در پلی استور وجود دارد و انتخاب مناسب به بازی ای که می خواهید اجرا کنید و علایق شخصی شما بستگی دارد. پس از نصب شبیه ساز، باید رام بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد. می توانید رام ها را مستقیماً از مرورگر موبایل خود پیدا و دانلود کنید و از پوشه دانلود داخل شبیه ساز استفاده کنید. همچنین می توانید آنها را با استفاده از کابل از رایانه خود به تلفن خود منتقل کنید. فایل‌های بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل معمولاً کوچک هستند، بنابراین می‌توانید صدها بازی را در تلفن اندرویدی قدیمی خود داشته باشید.

با اورژانس تماس بگیرید

چندین ابزار وجود دارد که باید همیشه در ماشین داشته باشید تا در صورت تصادف تجربه رانندگی ایمن تری داشته باشید. گوشی‌های قدیمی‌تر یک مکمل خوب به این لیست هستند. کمیسیون ارتباطات فدرال ایجاب می‌کند که تلفن‌ها با استفاده از یک شبکه موجود به شبکه اضطراری 911 متصل شوند (چه سرویس تلفن همراه فعال داشته باشد یا نه). به این معنی که تا زمانی که گوشی شما روشن است و می توانید در شبکه بگردید، با 911 تماس بگیرید. شارژ کردن یک گوشی اندرویدی قدیمی در مواقع اضطراری و زمانی که به کمک نیاز دارید برای شما مفید خواهد بود. در صورت از دست دادن آنتن مخابراتی، خدمات اضطراری نیز می توانند به شما کمک کنند. بنابراین اگر ماشین خود را برای کمپ یا پیاده روی رها می کنید، بهتر است یک گوشی قدیمی و شارژ شده به همراه داشته باشید.

اهدا کنید

اگر نمی‌خواهید دوباره از تلفن قدیمی خود استفاده کنید، ساده‌ترین راه برای دور انداختن آن است، اما خطراتی در این زمینه وجود دارد. برخی از مواد موجود در آن مانند سرب و جیوه خطرناک هستند و باید به درستی بازیافت شوند. می توانید به جای انداختن آنها در سطل زباله یا بازیافت آنها را اهدا کنید. نه تنها مطمئن می شوید که تلفنتان در سطل زباله می ماند و به یک خطر بالقوه تبدیل می شود، بلکه از کمک به دیگران نیز احساس خوبی دارید.

از آن به عنوان وب کم استفاده کنید

در دوران زوم، وب کم خوب بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و بسته به نوع دسکتاپ یا لپ تاپ مورد استفاده، ممکن است اصلا وب کم نداشته باشید یا کیفیت پایینی داشته باشد و تصاویر شما خیلی واضح باشند. اینترنت برای ارسال دوستان و همکاران شما. ممکن است گوشی قدیمی شما دوربین بهتری داشته باشد تا بتوانید از آن برای حل این مشکل استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا باید یک برنامه وب کم پیدا کنید که به تلفن اجازه می دهد به رایانه متصل شود. در این مرحله باید نگهدارنده گوشی را پیدا کنید تا آن را در جای خود نگه دارید.

تلفن خود را به هاب Google Home تبدیل کنید

امروزه بسیاری از مردم دارای فناوری خانه هوشمند هستند. اگر لامپ «کروم ریخته گری» یا هوشمند دارید، به راهی برای کنترل این دستگاه نیاز دارید. محبوب ترین راه حل داشتن صفحه نمایش هوشمندی مانند Nest Hub گوگل است که به خوبی برای این منظور طراحی و مهندسی شده باشد. با این حال، راه حل رایگان است و “نست هاب” گوگل 229 دلار قیمت دارد. اگر تلفن Android قدیمی‌تری دارید، ممکن است “نست هاب” کار کند. اگر گوشی دارای نسخه به روز اندروید است و می تواند دستورات گوگل را تشخیص دهد، می توانید از آن برای این منظور استفاده کنید.

کنترل صوتی فناوری خانه هوشمند مشابه Nest Hub را کنترل می‌کند و می‌توانید تلفن خود را سفارشی کنید تا آب و هوا و آنچه را که می‌خواهید از صفحه وسط به شما یادآوری کند. تنها بخشی از تلفن Android شما که در مقایسه با Nest Hub عملکرد ضعیفی دارد، بخش پاسخ صوتی است. برای این بخش نیز می توانید با استفاده از پورت یا بلوتوث گوشی را به بلندگوها متصل کنید. حتی اگر اسپیکر بخرید، از خرید هدفون ارزانتر خواهد بود.

پخش کننده موسیقی ویژه

آیا برای پخش کننده موسیقی مانند آی پاد نسل اول متاسفید؟ با استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی خود برای پخش موسیقی می توانید این حافظه را بازنشانی کنید. شما می توانید مانند یک کتابخوان، یک دستگاه ویژه برای پخش فایل های صوتی خود بسازید که البته به آی پاد نمی رسد، اما می تواند تجربه ای صمیمی باشد. اولین قدم حذف برنامه های غیر ضروری است که می توانید به سرعت از طریق “بازنشانی کارخانه” انجام دهید. سپس برنامه موسیقی مورد علاقه خود را نصب کنید و آهنگ های مورد علاقه خود را انتقال دهید. اگر در خانه هستید، می توانید با استفاده از اتصال بلوتوث به سیستم صوتی خانه متصل شوید و از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

مرکز فرمان

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، بزرگترین مزیت جابجایی به یک تلفن قدیمی، عدم قطع شدن اتصال دائمی است. در حین رانندگی، ممکن است این بهترین زمان برای خلاص شدن از شر این حواس‌پرتی‌ها باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، گوشی های اندرویدی قدیمی می توانند بیشتر کارهای مورد نظر شما را انجام دهند و در عین حال حواس پرتی شما کمتر از پیام هایی خواهد بود که دائما دریافت می کنید. می توانید از نگهدارنده برای قرار دادن گوشی روی داشبورد و استفاده از آن برای پیمایش استفاده کنید. برخی از برنامه‌های GPS می‌توانند نقشه‌ها را در زمانی که آنلاین نیستید در تلفن شما ذخیره کنند و به شما امکان می‌دهند در حین رانندگی از آنها استفاده کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا