عمومی

معرفی ارزان ترین گوشی های شیائومی در سال 2021

بررسی موبایل شیائومی مدل پوکو ام 3، Poco M3

گوشی شیائومی Poco M3 به طور رسمی در تاریخ 24 نوامبر 2020 معرفی شد. این گوشی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی به بازار ارائه می شود که هر دو از رم 4 گیگابایتی برخوردار می باشند. تراشه پوکو ام 3، اسنپدارگون 662 است که واحد پردازنده گرافیکی Adreno 610 آن را همراهی می نماید.
نمایشگر 6.53 اینچی این گوشی از نوع IPS LCD بوده و از رزولوشن 1080*2340 پیکسل و تراکم پیکسلی 359ppi برخوردار است.

دوربین سه گانه عقب گوشی با ظاهری متفاوت در مقایسه با دیگر گوشی های شیائومی، جلوه منحصر بفردی به این گوشی بخشیده و شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور ماکروی 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می باشد. سنسور اثر انگشت را همانند چندین گوشی اخیر شیائومی، روی لبه کناری خواهید داشت. در کنار همه این ویژگی ها، باتری 6000 میلی آمپر ساعتی نقطه قوت دیگری است که استفاده طولانی مدت بدون نیاز به شارژ مجدد را برای شما تضمین می نماید.

پوکو وعده داده که حداکثر روشنایی این صفحه نمایش به صورت اتوماتیک به 900 نیت و وقتی داریم محتواهای HDR میبینیم، به 1300 نیت خواهد رسید.
در آزمایشهای تخصصی انجام شده، حداکثر روشنایی اتوماتیک به 711 نیت رسید بنابراین وعده پوکو محقق شد. در واقع وقتی گوشی را روی حالات Auto-Brightness یا Sunlight Boost از قسمت تنظیمات Manual Brightness تنظیم کرده اید، این عدد و رقم به دست خواهد آمد. زمانی هم که اسلایدر روشنایی را به انتهایی ترین قسمت می برید، حداکثر روشنایی 511 نیت خواهد بود.

یکی از نکاتی که شاید زیاد از آن خوشتان نخواهد آمد، نحوه حرکت اسلایدر می باشد. مثلاً وقتی اسلایدر را روی 85 درصد میگذارید، 200 نیت را پخش خواهد کرد و وقتی آن را روی 85 درصد میگذارید، بیش از 300 نیت را پخش می کند. ممکن است به نظر خیلی ها این اتفاق زیاد مهم نباشد اما وقتی قصد دارید خودتان به صورت دستی روشنایی نمایشگر را تنظیم کنید، آزاردهنده خواهد شد. در نهایت، حداقل روشنایی ثبت شده هم 2.1 نیت بود که قابل قبول می باشد.

گوشی Poco F3

ابعاد این محصول شیائومی 163.7*76.4*7.8 میلیمتر است تا از این نظر شبیه ردمی نوت 10 پرو باشد ولی به میزان 1 تا 2 میلیمتر از پوکو اف 2 و پوکو ایکس 3 پرو باریکتر باشد. وزن Poco F3 نیز به 196 گرم می رسد که حدود 20 گرم از پوکو اف 2 پرو و پوکو ایکس 3 پرو سبک تر خواهد بود.
پوکو اف 3 شاید بدنه درخشان و قاب پشتی و فریم منحنی داشته باشد ولی ظاهر کلی آن به گونه ای است که بسیار خوشدست خواهد بود. علیرغم فلزی بودن فریم، به هیچ عنوان از دستتان لیز نخواهد خورد زیرا روی آن پوششی به کار رفته که به خوشدست شدن دستگاه کمک میکند.

همین توضیحات کفایت خواهند کرد که بگوییم Poco F3 یک موبایل خوشدست بوده و وقتی در دست گرفته می شود، از امنیت کافی برخوردار خواهد بود. ماژول دوربین عقب این تلفن همراه هم شبیه دوربین عقب Mi 11 است. شیوه طراحی این دستگاهها نسبت به روند دیگر گوشی ها متفاوت می باشد و به همین دلیل محصولات شیائومی را خیلی راحتتر می توانیم از دیگر تلفنهای همراه تشخیص دهیم.

همچون پوکو ایکس 3 (Poco X3) و پوکو ایکس 3 پرو (Poco X3 Pro) در برگه مشخصات فنی این موبایل اشاره ای به تأییدیه ضد آب و خاک IP53 یا چیزی شبیه به آن نشده است. این احتمال را میده یم که این دستگاه چنین مدرکی را دریافت کرده ولی شیائومی هنوز آن را تأیید نکرده است. البته در اینجا دو نکته را با اطمینان خاطر می توانیم بگوییم.

یکی اینکه Poco F3 در مقایسه با پوکو ایکس 3 پورتهای کمتری دارد بنابراین از جاهای کمتری ممکن است آب وارد آن بشود و دوم اینکه محل قرار دادن سیمکارت و پورت USB-C آن شبیه همین درگاه ها در پوکو ایکس 3 پرو هستند. خلاصه اش را بگوییم که به احتمال خیلی زیاد پوکو اف 3 در برابر قطرات آب مقاومت دارد ولی شرکت سازنده بنا به دلایلی به این مورد اشارهای نکرده است.

پوکو اف 3 ویژگی به نام AI Image Engine دارد که اگرچه به صورت پیشفرض غیرفعال است ولی میتواند دو کار انجام دهد. اول آنکه در لحظه محتواهای SDR را به HDR تبدیل و دوم آنکه فریم ریتهای آهسته را به فریمریت های سریع بدل خواهد کرد. مورد دوم سبب پخش شدن نوعی افکت سینمایی می شود بنابراین اگر فکر میکنید ممکن است اشتباهی رخ دهد، از این آپشن بهره نبرید.

سه گزینه تنظیم رنگ Auto، Saturated و Standard وجود دارند که هر کدام فضای رنگی بخصوصی را نشان می دهند. آپشن اول دارای Wide Color Gamut است ولی شدت رنگها را با توجه به نور محیط تنظیم میکند (چیزی شبیه به True Tone اپل). اگرچه با این گزینه بعضی هاله های آبی رنگ روی قسمت های سفید و خاکستری نمایان می شود ولی عملکرد آن فوق العاده است.

آپشن سوم هم از فضای رنگی sRGB بهره می برد و رنگها را با وضوح بالایی پخش خواهد کرد. در نهایت آپشن دوم رنگها را با حرارت نشان خواهد داد تا دقتشان نسبت به فضای رنگی DCI-P3 کاهش یابد.

واقعاً تصمیم شرکت سازنده برای اضافه کردن امکانات ارزشمندی همچون اسپیکرهای استریو، تکنولوژی شارژ سریع، باتری بادوام و شیوه طراحی فوق العاده که سبب باکیفیت تر شدن این موبایل شده اند را قرار می دهیم. البته پوکو اف 3 همه چیز تمام نیست چرا که فقط لنز اصلی او تصاویر باکیفیتی می گیرد و جک هدفون 3.5 میلیمتری یا اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD هم ندارد و جای خالی تأییدیه رسمی ضد آب و خاک نیز در آن احساس می شود.

با همه این ها، قیمت 300 تا 350 یورویی، این موبایل را به یک آلترناتیو مناسب برای رقبا تبدیل خواهد کرد؛ حال به این نکته این را نیز اضافه کنید که میتواند بسیاری از هم رده هایش را شکست دهد. با این اوصاف، بدون شک این موبایل پتانسیل تبدیل شدن به انتخاب اول متقاضیان خرید گوشی را دارد. چنانچه شما هم حاضرید با کیفیت معمولی دوربین کنار بیایید، شیائومی Poco F3 همان گوشی است که می خواهید.

در نرم افزار دوربین یک گزینه زوم 2 برابری وجود دارد ولی از آن جایی که خبری از لنز تله فوتو نیست، نمی توان با این دستگاه تصاویری گرفت که در آنها بزرگنمایی به خوبی صورت پذیرفته است. با این اوصاف، یک لنز غیر متخصص وارد عمل می شود و تصاویری که گرفته می شوند را برش می دهد. این عکس های زوم شده در موبایل کیفیت قابل قبولی دارند ولی بهتر است زیاد از نمای نزدیک به آنها خیره نشوید.

شما میتوانید در حالت 48 مگاپیکسلی نیز عکس برداری کنید ولی نباید منتظر رخ دادن معجزه باشید. اگرچه این عکس ها کمتر پردازش شده اند ولی جزئیات زیادی ندارند و ظاهرشان نیز مصنوعی می باشد چرا که روش های مشابه هوش مصنوعی وظیفه پردازش را بر عهده دارند. این آپشن طرفدار زیادی ندارد و بعید می دانیم شما نیز زیاد از عملکرد آن راضی باشید. سرعت این گزینه برای عکسبرداری پایین و حجم تصاویری که می گیرد زیاد است و مزایای آن نیز بسیار کم می باشد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10

گوشی شیائومی Redmi Note 10 وارد بخش گوشی های هوشمند بسیار رقابتی می شود که در آن در برابر گزینه های بسیار قدرتمندی در هند و آسیا رشد می کند. این گوشی ظاهری تازه به ارمغان آورده است که بسیار مورد توجه ردمی نوت 10 پرو یا نوت 10 پرو مکس در ایران است. این محصول در سه رنگ مختلف وجود دارد که شامل سایه سیاه، سفید مات و سبز آبی می شود.

علاوه بر طراحی جدید، این گوشی همراه با یک پردازنده جدید Snapdragon 678 و پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات همراه است. این ویژگی ها در کنار هم قرار می گیرند تا Redmi Note 10 را به یک بسته کاملاً شگفت انگیز تبدیل کنند، بنابراین در مقایسه با گوشی هایی مانند Poco X3 و Realme 8 که قبلاً از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند، رشد بیشتری در محبوبیت دارد.

منبع:  https://mimalls.ir/product/xiaomi-redmi-note-10-buy/

دکمه بازگشت به بالا