تازه های کسب و کارعمومی

آموزش گام به گام فلش گوشی سامسونگ

سایت تکنولایف جدیدترین گوشی های سامسونگ را با قیمت مصوب در اختیار شما عزیزان قرار داده است. برای اطلاع از موجودی امروز، صفحه را دنبال کنید.

کاستوم رام (Custom Rom) یا رام‌های شخصی را می‌توان نسخه‌ای تغییریافته از سیستم‌عامل دانست که به صورت رسمی توسط شرکت‌های سازنده‌ گوشی توسعه داده نشده‌اند. کاستوم رام‌ها معمولاً به یکسری ویژگی‌های جذاب مجهز شده‌اند و بسیاری از محدودیت‌های سیستم‌عامل رسمی گوشی را هم ندارند. در ادامه آموزش فلش کردن گوشی خاموش را به طور کامل شرح داده‌ایم اما بهتر است تا قبل از آن شما را با برخی مزایا و معایب فلش زدن گوشی آشنا کنیم. اگر می خواهید آموزش تعمیرات موبایل در اصفهان را یاد بگیرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

مزایا و معایب فلش زدن گوشی

مزایا فلش گوشی سامسونگ:

  1. رفع خطاهای موجود در سیستم‌عامل
    2. شارژدهی بیشتر به سبب بهینه بودن نرم‌افزار
    3. افزایش سرعت و عملکرد گوشی
    5. از بین رفتن ویروس‌ها

معایب فلش گوشی سامسونگ:

  1. در برخی از گوشی های موبایل امکان دان گرید وجود ندارد یا به بیان ساده‌تر، شما قادر نخواهید بود که نسخه پایین‌تر از سیستم‌عامل فعلی خود را نصب کنید.
    2. کلیه برنامه و اطلاعات شخصی شما حذف شده و امکان بازگردانی آن‌ها وجود ندارد.

در ادامه با آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ دستی همراه ما باشید.

برای فلش کردن گوشی سامسونگ به نرم‌افزار Odlin، کابل USB، فایل فریم‌ور و رایانه نیاز خواهید داشت. پس از فراهم کردن ابزار فوق برای نصب فریم‌ور بری روی گوشی خود، کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.
اگرچه کار با نرم‌افزار Odlin نسبتاً ساده است، اما برای استفاده از آن چند الزامات و اصول اولیه وجود دارد که ابتدا باید آن‌ها را یاد بگیرید.

اگر به هر دلیل نیاز به دانلود ویدئو از youtube دارید، ما ساده ترین روش ها را توضیح داده ایم:

آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ

گام اول

معمولاً توصیه ما در تمام آموزش‌هایی که مربوط به سیستم‌عامل بوده این است که قبل شروع از محتویات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، تا در صورتی که فرایند دستکاری نرم‌افزاری به‌درستی انجام نگرفت، اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

گام دوم

قبل از آنکه بخواهید نسبت به فلش کردن گوشی خود اقدام کنید، لازم است مطمئن شوید که دستگاه شما حداقل %60 شارژ داشته باشد؛ چرا که اگر گوشی موبایل شما در حین فرایند فلش کردن با اتمام شارژ باتری مواجه شود در وضعیت غیر قابل برگشتی قرار خواهد گرفت.

گام سوم

هنگام دانلود فریم‌ور بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  1. رام متعلق به گوشی شما باشد.

در انتخاب رام نباید تنها به مدل گوشی بسنده کرد، بلکه باید موارد دیگر نظیر کدنام گوشی خود را نیز در نظر داشته باشید. از آنجا گوشی های سامسونگ نسخه‌های مختلفی دارند بهتر است که به هنگام دانلود فریم‌ور به این موضوع دقت کنید.

  1. رام متعلق به منطقه شما باشد.

این موضوع نیز از لحاظ پوشش باندهای فرکانسی و پشتیبانی از زبان فارسی حائز اهمیت است.

  1. رام اپراتوری نباشد.

هرچند که تقریباً در ایران هیچ گوشی با رام اپراتوری وجود ندارد اما لازم است بدانید که برخی از اپراتورهای مطرح جهان مانند Verizon و T-Mobile رام‌های مخصوص خود را دارند که استفاده از آن‌ها مشکلی برای گوشی شما ایجاد نمی‌کند اما این رام‌ها معمولاً حاوی فایل‌های اضافی مخصوص اپراتورها هستند. برای مثال ممکن است نصب این‌گونه رام‌ها شما را به هنگام بوت با لوگو T-Mobile مواجه کند.

پیشنهاد نویسنده: و روش حل آن

گام چهارم فلش كردن گوشي سامسونگ با کامپیوتر

رایانه شما برای ارتباط با گوشی نیاز به نصب درایورهای مخصوصی دارد. در وب‌سایت رسمی سامسونگ شما می‌توانید این درایورها را پیدا کرده و سپس آن‌ها را دانلود کنید. درایورها را نصب کرده و سپس رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا از اعمال شدن تغییرات برای فلش گوشی سامسونگ خود مطمئن شوید.

گام پنجم


گام ششم

گوشی خود را با کابل انتقال دیتا به کامپیوتر وصل کنید و سپس گوشی خود را در حالت دانلود مود قرار دهید. با آنکه تقریباً تمام گوشی های اندرویدی برای فلش کردن از فست‌بوت یا بوت لودر می‌کنند، اما وقتی پای گوشی‌ های سامسونگ در میان است کمی اوضاع فرق می‌کند؛ بنابراین لازم است تا گلکسی خود را در حالت دانلود مد قرار دهید.

برای رفتن به حالت دانلود مد 2 روش وجود دارد.

روش اول

این روش معمولاً در گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ کاربرد دارد و به این شکل است که باید ابتدا گوشی خود را خاموش کنید، سپس Power + Volume Down + Home را به صورت هم‌زمان نگهدارید تا به حالت دانلود مد منتقل شوید.

روش دوم

اما روش دوم که معمولاً در گوشی های جدیدتر به کار می‌رود کمی متفاوت است. ابتدا گوشی سامسونگ خود را خاموش کرده و سپس Volume Down + Bixby + Power را به‌صورت هم‌زمان نگهدارید.
این فرایند را برای هر 2 روش به مدت 3 الی 5 ثانیه انجام دهید تا به صفحه دانلود مد منتقل شوید. همچنین ممکن است برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر از ترکیب کلیدهای متفاوتی استفاده کنند؛ برای یافتن ترکیب کلید دقیق دستگاه خود، کافی است تا جستجویی ساده در گوگل انجام دهید.


گام هفتم

پس از طی کردن مراحل بالا دستگاه به طور خودکار ریست خواهد شد. در این مرحله می‌توانید گوشی موبایل خود را از کامپیوتر جدا کنید و برنامه را ببندید.

بیشتر بخوانید:

پاسخ به برخی از سؤالات احتمالی درباره فلش کردن گوشی سامسونگ

  • آیا نرم‌افزار اودین امن است؟

نرم‌افزار اودین برای فلش کردن گوشی‌ های سامسونگ بسیار ایمن است اما به هنگام استفاده از آن باید نکات گفته شده را رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

  • آیا می‌توان از فایل زیپ در اودین استفاده کرد؟
  • حالت Odin در سامسونگ چیست؟

حالت اودین که با به عنوان حالت بارگیری نیز شناخته می‌شود، فقط در دستگاه‌های سامسونگ در دسترس است. این حالت به شما امکان می‌دهد تا گوشی های سامسونگ را فلش کنید و یا سایر فرایندهای نرم‌افزاری را نظیر Z3X, CM2 QLM, Octoplus, NCK, EFT, UMT را نیز انجام دهید.

  • چگونه می‌توان گوشی سامسونگ خود را از حالت Odin/Download خارج کرد؟

برای خروج از حالت دانلود مد یا اودین باید تلفن همراه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار کلید Power و Volume یا Bixby را باهم نگهدارید تا دستگاه خاموش شود. سپس می‌توانید طبق روال قبل آن راه‌اندازی کنید.

  • دستگاه توسط اودین شناسایی نشده و پورت COM روشن نمی‌شود، چه‌کار کنم؟
  • در هنگام ظاهر شدن پیام !FAIL چه باید کرد؟

چنانچه مطالب فوق را خوانده باشید، متوجه خواهید شد که فلش کردن گوشی های سامسونگ کار چندان دشواری نیست فقط کافی است تا کمی وقت و حوصله به خرج دهید تا مشکل نرم‌افزاری خود را شخصاً رفع کنید. همچنین شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
تحریریه تکنولایف، مرجع خرید گوشی و قیمت روز موبایل سخت کوشیده است تا در این مطلب همه جوانب را در نظر بگیرد و به پرسش‌های احتمالی کاربران پاسخ بدهد تا در حین فلش کردن با مشکلی مواجه نشوند. از ویژگی های بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل در اصفهان موارد زیر هستند : دارای اساتید مجرب و متخصص در زمینه تعمیرات موبایل; ارائه مدرک معتبر زیر نظر سازمان فنی حرفه ای است

 

دکمه بازگشت به بالا