اجتماعی

گاوها به کمک بیماران دیابتی آمدند

سلام آنلاین/ خراسان رضوی این مطالعه یک تلاش مشترک بین دانشگاه ایلینویز در ایالات متحده و دانشگاه S ប៉ូo Paulo، برزیل است و نویدبخش رفع کمبود دارو و هزینه های بالای درمان برای بیماران دیابتی در سراسر جهان است.

به گفته علم، محققان بر این باورند که ما می توانیم از سیستم بدن گاوها برای تولید پروتئین هایی استفاده کنیم که می تواند به صدها میلیون نفر در سراسر جهان کمک کند.

نویسنده اصلی این مطالعه، پروفسور مت ویلر، تأثیر طبیعی غدد پستانی گاو را در تولید پروتئین توصیف کرد.

با وارد کردن بخشی از DNA انسان در جنین گاو، محققان به بیان هدف خاصی در بافت پستانی حیوان دست یافتند و اطمینان حاصل کردند که هیچ انسولین انسانی در خون گاو یا سایر بافت ها گردش نمی کند.

این تیم 10 جنین گاو را در یک گاو معمولی برزیلی کاشت که منجر به یک گوساله جهش یافته شد. محققان از فناوری به روز شده مهندسی ژنتیک برای نشان دادن پروانسولین، تنها نمونه اولیه انسولین فعال برای بافت پستانی استفاده کرده اند.

علیرغم چالش های اولیه در ترویج تغذیه با شیر مادر، تولید پروانسولین و سطوح انسولین موجود در شیر گاو تراریخته فراتر از انتظارات بود. ویلر غده پستانی را “جادویی” توصیف کرد و بر توانایی آن در پردازش پروانسولین به انسولین فعال بیولوژیکی تاکید کرد.

محققان گفتند: «هدف ما ساخت پروانسولین و تبدیل آن به انسولین خالص است، اما گاوها خودشان آن را پردازش می کنند.

ویلر گفت که گاو حدود 3 تا 1 انسولین فعال بیولوژیکی به پروانسولین تولید می کند.

بر اساس برآوردهای این تیم، یک لیتر شیر می تواند هزاران واحد انسولین تولید کند. با طرح‌هایی برای شبیه‌سازی مجدد گاوها و بهینه‌سازی چرخه تغذیه، هدف محققان ایجاد گله‌های هدفمند با قابلیت تولید انسولین بیشتر است.

ویلر آینده ای را متصور است که در آن یک گله بتواند نیاز کل کشور به انسولین را تامین کند و گله های بزرگ نیازهای جهان را ظرف یک سال تامین کنند.

“این رویکرد جایگزین پایداری برای روش تولید انسولین است و از زیرساخت های ایجاد شده در صنعت لبنیات استفاده می کند. با این حال، قبل از اینکه انسولین به صورت مهندسی ژنتیک برای بیماران ساخته شود، با موانعی روبرو هستیم.”

تصویب مقررات و توسعه فرآیندهای درمانی مؤثر گام های مهمی در جهت اجرای گسترده است و ویلر در دستیابی به این فناوری تحول اعتماد نشان داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا