اجتماعی

توصیه‌هایی برای مبتلایان به دیابت در فصل گرم

گرما بسیاری از افراد را از مسیر سلامتی خود منحرف می کند و افراد را مجبور به نوشیدن مایعات بیشتر می کند. آنچه الگوهای سلامت را مختل می کند مصرف نوشیدنی های گازدار و غذاهای فرآوری شده ناسالم برای رفع تشنگی است.آب و تشنگی.

به گزارش سلام آنلاینهمچنین در بسیاری از موارد افراد نمی توانند آب از دست رفته ناشی از گرمای هوا را جبران کنند و از کم آبی رنج می برند. کمبود آب به بدن بر میزان قند خون تأثیر زیادی می گذارد، به همین دلیل است که دیابتی ها باید در تابستان مراقب رژیم غذایی خود باشند.

از آب میوه های شیرین باید اجتناب شود

نوشیدن نوشیدنی های شیرین می تواند به طور موقت تشنگی شما را برطرف کند اما مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی کند. آب میوه ها نیز فاقد فیبر هستند. بهتر است هنگام بیرون رفتن در هوای گرم یک بطری آب همراه داشته باشید.

فیبر بیشتری بخورید.

به افراد دیابتی توصیه می شود که غذاهای پرفیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانند زیرا فیبر باعث کاهش ترشح قند در جریان خون و جلوگیری از افزایش قند خون می شود. خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

از خوردن بیش از حد انبه باید خودداری کرد

انبه حاوی قندهای طبیعی است که می تواند به افزایش سطح قند خون کمک کند. با این حال، فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند به کاهش اثر کلی آن بر قند خون کمک کند. بنابراین به افراد دیابتی توصیه می شود انبه را در حد اعتدال مصرف کنند.

آب کافی بنوشید

همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و آب مورد نیاز بدن خود را در طول روز تامین کنید. نوشیدن آب کافی بر سطح قند خون تأثیر می گذارد. منبع آب سطح قند خون را پایین نگه می دارد و سموم اضافی را از جریان خون خارج می کند.

غذاهای متنوع بخورید

سعی کنید رژیم غذایی خود را به گونه ای متنوع کنید که شامل غذاهای هیدراته شود. به عنوان مثال، میان وعده های شام را می توان با برش های خیار یا هندوانه جایگزین کرد. از آنجایی که 90 درصد این میوه ها از آب تشکیل شده است، وجود این میوه ها در رژیم غذایی بسیار مفید است.

همچنین در صورت استفاده از انسولین آن را در جای خنک نگهداری کنید. مانیتورهای گلوکز و نوارهای تست قند خون نیز باید در دمای اتاق نگهداری شوند. گرما می تواند به این دستگاه ها آسیب برساند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا