عمومی

کودک‌آزاری با فیلترهای اینستاگرامی – سلام آنلاین

او بچه اش را در آغوش می گیرد. دوربین را روی حالت سلفی قرار دهید. به دوربین لبخند می زنند. در حالی که فرزندش به چهره ناز پدر و مادرش می خندید، ناگهان به عنوان فیلتری عمل کرد تا چهره حیوانی را تغییر دهد، همراه با جیغ و ترس کودکی که زهر را ترک کرده بود، خنده اش ترکید. دقایقی بعد او این ویدئو را دوباره در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

به گزارش سلام آنلاین، روزنامه «خراسان» افزود: ممکن است ویدیوهایی از این دست را در اینستاگرام، تلگرام یا … دیده باشید کودکان زیباترین گل های جهان هستی هستند که خداوند به آنها رحم کرده است.به بشریت اما متاسفانه یکی از بزرگترین مشکل جامعه بشری امروز عدم درک و مهارت والدین است. در زیر مقدمه ای در مورد خطرات این رفتار مورد بحث قرار خواهد گرفت.

شوخی هایی با آسیب های روانی جدی

گاهی اوقات شاهد بدشانسی و ناآگاهی والدین نسبت به فرزندانشان هستیم که آسیب های روحی جدی به فرزندانشان وارد می کند. قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، اشکال کودک آزاری را چنین تعریف می کند: «و اغتشاشات اجتماعی آنها ممنوع و کودک آزاری محسوب می شود». یکی از مصادیق آسیب های روحی و روانی کودکان به دلیل استفاده گسترده از وسایل و وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه و ورود به دنیای رنگارنگ و متنوع شبکه های مجازی و تجهیزات آنها استفاده از وسایل است که اینها اشتباه است.

کی میگه نمیفهمی

در این شرایط، برخی از کودکانی که والدینشان بیهوش هستند قربانی می‌شوند و با آسیب‌های روحی مواجه می‌شوند، از جمله شوخی‌های غیرضروری از سوی والدین که به آن‌ها اجازه می‌دهد با این استدلال که بچه‌اند و نمی‌فهمند یا چهره معصومانه‌ای دارند، خودسرانه با فرزندان خود رفتار کنند. بچه ها در مقابل شوخی های والدین جذاب و فوق العاده یا خنده دار هستند! این سوء تفاهم والدین دقیقاً برعکس آن چیزی است که روانشناسی انجام داده است. همیشه به یاد داشته باشید که کودکان در هر زمینه ای مانند شما عمل می کنند و از الگوی رفتار شما پیروی می کنند. بنابراین مهم نیست که شما چه می گویید. آنچه مهم است این است که چگونه عمل می کنید.

اعتماد کودکان از بین رفته است

برخی از والدین نمی دانند که شوخی های غیر ضروری ترسناک هستند و غیره. این نوع کودک آزاری با فیلترهای وحشتناکی که اخیراً در شبکه های اجتماعی رایج شده است، تأثیر عمیق و ماندگاری بر جنبه های رشد کودک دارد. از طرفی در برخی از این شوخی ها، والدین ناآگاهانه اعتماد فرزندانشان را نسبت به خود و دنیای اطرافشان از بین می برند. یکی از وظایف والدین در قبال فرزندانشان این است که محیطی امن برای استراحت و کشف محیط برای آنها فراهم کنند. کودکان برای شکوفایی در آموزش زبان و رشد ذهنی به محیطی امن برای استعدادها و توانایی های خود نیاز دارند. تجربه کنجکاوی در کنار ایمنی بسیار مهم است.

به عزت نفس کودک آسیب نرسانید

شوخی های وحشتناک و حتی شوخی های خنده دار با کودکان باعث افسردگی و اضطراب همراه با گریه یا استراحت آرام، ترس، ترس شدید از موقعیت ها و افراد، حتی عصبانی شدن والدین، پرخاشگری و بی کفایتی می شود و در کنترل احساسات، پوچی احساسات و ناامنی می شود. احساسی و خود شیفته نوجوانانی که در بزرگسالی در معرض شوخی‌ها و تمسخرهای نامناسب قرار می‌گیرند، نشانه‌هایی از رفتار نادرست، خشونت، سرقت، خرابکاری و اخلال در نظم عمومی را نشان می‌دهند. بنابراین یکی از وظایف والدین حفظ کرامت و عزت نفس کودک است که با آموزش مهارت ها به والدین امکان پذیر است و این گونه شوخ طبعی ها روان کودک را مختل می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا