اقتصادی

چگونه سلامت باتری آیفون 5s را افزایش دهیم؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]باتری های به کار رفته در گوشی های آیفون از جمله مدل 5s از نوع لیتیوم یونی است و لازم است که بدانید این نوع باتری ها اگرچه تر مزیت های فراوانی از قبیل شارژ سریع- وزن سبک و…. برخوردارند اما در طی زمان و استفاده زیاد دچار فرسودگی می شوند و این امکان که باتری برای همیشه سالم و بدون خرابی باقی بماند وجود ندارد.

اغلب کاربران آیفون 5s به دنبال راهی برای افزایش عملکرد- کارایی و عمر مفید باتری خود هستند، که این کار تنها از طریق رعایت برخی نکات که در ادامه به آن ها می پردازیم امکان پذیر خواهد بود.

چگونه سلامت باتری آیفون 5s را افزایش دهیم؟
چگونه سلامت باتری آیفون 5s را افزایش دهیم؟
  • جلوگیری از داغ شدن باتری آیفون 5s

براساس انچه که شرکت اپل در مورد محصولات خود اعلام کرده است مناسب ترین دما برای باتری اصلی آیفون که بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد دمای 16 الی 22 درجه سانتی گراد است از این رو بهترین محدوده را برای این منظور مابین 0 الی 35 درجه اعلام کرده اند، ذکر این نکته حائز اهمیت است علاوه بر این که نباید از گوشی در زمان شارژ شدن استفاده کنید (زیرا موجب داغ شدن باتری می شود) باید در زمان هایی که گوشی را بدون هیچگونه استفاده ای در گوشه ای گذاشته اید نیز به دمای که در آن قرار گرفته توجه داشته باشید که بیش از 35 درجه سانتی گراد نباشد.

همچنین لازم است که بدانید حتی قاب های گوشی آیفون 5s  نیز یکی از عواملی است که در افزایش دمای آن تاثیر خواهد گذاشت پس زمانی که گوشی خود را به شارژر متصل کرده اید آن را از قاب خارج کرده و  از آن استفاده نکنید تا از این طریق از افزایش دما در زمان شارژ و ایجاد اختلال در عملکرد باتری جلوگیری کرده باشید.

  • استفاده از شارژرهای بی سیم و شارژرهای پرسرعت ممنوع

گاهی ممکن است در شرایطی که به کابل برق دسترسی ندارید مجبور به استفاده از شارژرهای بی سیم شوید اما حتی المقدور سعی کنید تا جایی که امکان دارد از انجام این کار خودداری کنید زیرا این نوع شارژرها به دلیل تولید گرمای بالا به باتری آیفون 5s آسیب وارد می کنند.

همچنین بهتر است از استفاده مداوم شارژرهای پرسرعت نیز خودداری کنید، توصیه می کنیم برای شارژ باتری گوشی خود از شارژرهای معمولی اپل استفاده کنید.

  • کاهش میزان روشنایی گوشی آیفون 5s

رزولوشن آیفون 5s برابر 640*1136  پیکسل می باشد، که این میزان کیفیت در این مدل گوشی آیفون به طور قطع بر سلامت باتری ان تاثیرگذار خواهد بود.

لذا برای این که سلامت باتری گوشی خود را افزایش دهیم از روشن نگه داشتن صفحه نمایش در بالاترین درجه کیفی خوددارای کنید درواقع براساس نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده روشنایی صفحه نمایش یکی از موارد مهم در کاهش عمر مفید باتری گوشی آیفون 5s است.

زمانی که صفحه آیفون 5s بر روی روشنایی کامل قرار دارد باتری در حالتی که یک ویدیو 720p را مشاهده می کنید می تواند 6 ساعت دوام داشته باشد، اما زمانی که میزان روشنایی را کاهش می دهید باتری آیفون 5s، 9 ساعت و 48 دقیقه می تواند کارایی داشته باشد.

  • فعال نمودن قفل خودکار آیفون 5s

زمانی که صفحه نمایش روشن است حتی اگر گوشی را بلا استفاده در گوشه ای هم گذاشته باشید اما صفحه نمایش روشن باشد باتری درحال کاهش ذدخیره نیروی خود است از این رو توصیه می کنیم که حتما صفحه نمایش گوشی را در حالت خاموش قرار دهید تا از این طریق عمر و سلامت باتری خود را افزایش دهید برای این منظور نوصیه می کنیم قفل خودکار دستگاه را فعال کرده و آن را بر روی 1 دقیقه قرار دهید، همچنین بعد از اتمام کارتان با گوشی با استفاده از دکمه خاموش و روشن اقدام به خاموش نمودن صفحه نمایش آیفون 5s کنید.

  • سلامت باتری آیفون 5s با غیر فعال کردن وای فای

زمان هایی را که به ارتباط بی سیم نیاز ندارید و یا این که از دستگاه وای فای فاصله گرفته اید حتما وای  فای گوشی تان را خاموش کنید زیرا در چنین شرایطی باتری سعی در متصل شدن به وای فای و دریافت اطلاعات را دارد که این امر متحمل فشار زیادی برای باتری خواهد شد، لذا در چنین مواردی دقت داشته باشید حتما وای فای دستگاه خود را خاموش کنید.

  • صدای آیفون 5s را کم کنید

شاید برایتان باور کردنی نباشد اما یکی دیگر از عواملی که می تواند در مصرف باتری تاثیر بسزایی داشته باشد صدای آیفون است، بنابراین در زمان هایی که با دستگاه به رادیو و یا موسیقی گوش می دهید درجه صدای ان را کاهش دهید، البته جالب است که بدانید اگر به جای اسپیکر گوشی از هدفون برای گوش دادن به موسیقی و یا رادیو استفاده کنید مصرف باتری به حد زیادی کاهش پیدا می کند و در حفظ سلامت آن نیز موثر خواهد بود.

  • در زمان کمبود باتری از دوربین آیفون 5s استفاده نکنید

در زمان هایی که درصد شارژ باتری شما رو به اتمام است از دوربین دستگاه استفاده نکیند زیرا دوربین موجب افزایش مصرف باتری شده و موجب تمام شدن آن و خاموشی دستگاه خواهد شد.در صورت خرابی باتری آیفون خود میتوانید آن را از فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان تهیه نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا